Gå til innhold

Fikk dere støtte til assistert befruktning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er mulig å få støtte til dette? 

Anonymkode: 1970d...816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får dekket inntil tre forsøk i det offentlige, dersom du eller samboer ikke har barn fra før, eller sliter med sekundær infertilitet. Koster fortsatt endel, du øå regne ca 20.000kr i egenandeler. 

Skrevet

Vi gadd ikke sende inn fordi vi såvidt kom opp til grensen, og gi gikk privst i utgangspunktet. Google og særlig helfo har masse informasjon, så kan du gå rett til kildene og sjekke den informasjonen som passer best for deg :)

Anonymkode: 8e325...980

Skrevet
1 minutt siden, Optatium skrev:

Du får dekket inntil tre forsøk i det offentlige, dersom du eller samboer ikke har barn fra før, eller sliter med sekundær infertilitet. Koster fortsatt endel, du øå regne ca 20.000kr i egenandeler. 

Også må du vel være under 38 og oppfylle en del helsekrav, bl.a BMI.

Anonymkode: e6732...4d1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Også må du vel være under 38 og oppfylle en del helsekrav, bl.a BMI.

Anonymkode: e6732...4d1

Det er en del slike regler ja. Men de kan variere noe også, så kan være verdt å sjekke ut flere steder. Jeg har fått dekket selv med litt høyere bmi enn anbefalt grense. 

Skrevet

Jeg betalte 15000 for medisiner selv, og fikk dekket resten, for inntil 3 forsøk. Betalte 1500 i egenandel til sykehuset for hvert forsøk. Det er 10 år siden, så vet ikke om noe er endret.

Anonymkode: 9b70d...109

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betalte 15000 for medisiner selv, og fikk dekket resten, for inntil 3 forsøk. Betalte 1500 i egenandel til sykehuset for hvert forsøk. Det er 10 år siden, så vet ikke om noe er endret.

Ja også fikk jeg dekket reise og fikk rundt 500,- per døgn jeg måtte være hjemmefra, til kost og overnatting. Måtte ta fly for å komme til nærmeste behandlingssted.

Skrevet

Fikk behandling i det offentlige, endte under 15.000 til medisin, som er egenandelsgrensa. I tillegg egenandeler på reise, ultralyder og 1500 i egenandel til sykehuset. Det ble ca 20 000 til sammen. I 2011.

Anonymkode: f04d6...052

Skrevet

Egenandel i dag er nesten 18,000kr for medisinene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...