Gå til innhold

Bamser og tilknytting?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 3 år har masse bamser, hun sover jo me alle de ofte i senga heh. Søsken barnet hennes har tydeligvis begynt og like veldig godt en hunde og kanin bamse som datteren min har, Gutt ungen er 6 år, Men om han låner en av de med seg hjem elns? Vil ikke gutten få en sikkelig tilknytting til bamsen? tenker da at det kan ende at hun ikke får de tilbake siden barn elsker og sove med bamser? 

 

Anonymkode: 63022...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan da ikke gi bort ungenes bamse! Ikke låne bort heller.

Anonymkode: 21c69...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan da ikke gi bort ungenes bamse! Ikke låne bort heller.

Anonymkode: 21c69...a3e

hun liker å låne de med søskenbarnet sitt men vet ikke om hun hadde om han fikk låne de meg seg hjem. For han har tydeligvis blitt veldig knyttet til disse to hver gang han er på besøk

Anonymkode: 63022...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har så mange så kan han vel få en? 

Raushet er gull 

Anonymkode: cb005...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun har så mange så kan han vel få en? 

Raushet er gull 

Anonymkode: cb005...315

Problemet er at hun er like glad i de to bamsene han liker og hunde og kanin bamsen

Anonymkode: 63022...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på å la ham få låne dem når han er på besøk og det å la ham ta dem med seg hjem. Og ja, om han får ta dem med seg hjem så må han nesten få beholde dem siden han viser at han liker dem så godt - men da må jenta selv ønske å gi dem til ham permanent.

Hva med å finne samme typen som han liker og gi til ham?

Anonymkode: 54dbd...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stor forskjell på å la ham få låne dem når han er på besøk og det å la ham ta dem med seg hjem. Og ja, om han får ta dem med seg hjem så må han nesten få beholde dem siden han viser at han liker dem så godt - men da må jenta selv ønske å gi dem til ham permanent.

Hva med å finne samme typen som han liker og gi til ham?

Anonymkode: 54dbd...c76

Det er det jeg er litt redd for at han ikke vil gi di tilbake til henne etterpå. Disse to bamsene finner man ikke igjen.. De var sånn limited edisjon, vanskelig og finne igjen. Han har og av og til hintet at han skal ta de med seg når han skal hjem, siden han holder på de.

Anonymkode: 63022...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et problem. Han er seks år og du sier til han at han ikke kan ta de med seg, men kan leke med de mens han er på besøk. 

Anonymkode: cb005...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke et problem. Han er seks år og du sier til han at han ikke kan ta de med seg, men kan leke med de mens han er på besøk. 

Anonymkode: cb005...315

Har sagt i fra til han at de her hjemme og venter på han igjen til neste gang han er på besøk hos oss igjen, Men han har foresatt litt problemer med og forstå forskjellen på mitt og ditt siden han er enebarn og alltid fått det han vil. Han liker så godt disse bamsene at når han er på besøk så er det bare han som skal holde på med de, Datteren min prøver og leke sammen med han og tar initiativ med og presentere han andre bamser og leke sammen med han uten lykke. Da blir han frustrert, Så gjør at hun blir små lei seg siden hun er sååå glad i han! Noe tips?

Anonymkode: 63022...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen finnes ikke. Prøv heller "hvordan skal jeg komme meg gjennom mitt barns oppvekst når dette er vanskelig for meg?" 

Anonymkode: 62435...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har sagt i fra til han at de her hjemme og venter på han igjen til neste gang han er på besøk hos oss igjen, Men han har foresatt litt problemer med og forstå forskjellen på mitt og ditt siden han er enebarn og alltid fått det han vil. Han liker så godt disse bamsene at når han er på besøk så er det bare han som skal holde på med de, Datteren min prøver og leke sammen med han og tar initiativ med og presentere han andre bamser og leke sammen med han uten lykke. Da blir han frustrert, Så gjør at hun blir små lei seg siden hun er sååå glad i han! Noe tips?

Anonymkode: 63022...4a3

Siden han har problemer med å forstå forskjell på mitt og ditt, så er det noe han har behov for å lære. Hvis han ikke lærer det vil han etterhvert få det vanskelig sosialt. Hva lærer han hvis du lar han låne disse bamsene hjem? Det vil vertfall ikke hjelpe på forståelsen av mitt og ditt! 

Hvis han er så opptatt av disse bamsene at det er et problem, ville jeg heller tatt de helt bort når han skal komme.

Anonymkode: d60c6...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen god grunn til at han skal låne dem med seg hjem. Han har sikkert en bamse han er glad i der uansett.

Anonymkode: 29a5f...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

hun liker å låne de med søskenbarnet sitt men vet ikke om hun hadde om han fikk låne de meg seg hjem. For han har tydeligvis blitt veldig knyttet til disse to hver gang han er på besøk

Anonymkode: 63022...4a3

Da sier det seg selv at du ikke kan låne bort. Kjøp like bamser til gutten? 

Anonymkode: 6bac9...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at hun er like glad i de to bamsene han liker og hunde og kanin bamsen

Anonymkode: 63022...4a3

Men hvem EIER dem da? Barnet ditt MÅ komme først i denne situasjonen. 

Anonymkode: 6bac9...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 9, elsker bamsene sine enda. Ikke snakk om å låne noen vekk, eller gi dem vekk. De er det kjæreste han har😅

 

Ikke lån bort bamser/gi dem bort. 

Anonymkode: b8d4f...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min på 9, elsker bamsene sine enda. Ikke snakk om å låne noen vekk, eller gi dem vekk. De er det kjæreste han har😅

 

Ikke lån bort bamser/gi dem bort. 

Anonymkode: b8d4f...87e

Heh det e det samme med 3 åringen min alle bamsene er elsket😂

 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden han har problemer med å forstå forskjell på mitt og ditt, så er det noe han har behov for å lære. Hvis han ikke lærer det vil han etterhvert få det vanskelig sosialt. Hva lærer han hvis du lar han låne disse bamsene hjem? Det vil vertfall ikke hjelpe på forståelsen av mitt og ditt! 

Hvis han er så opptatt av disse bamsene at det er et problem, ville jeg heller tatt de helt bort når han skal komme.

Anonymkode: d60c6...7a4

 prob e jo at hun også vil leke med samme bamsene når søsken barnet er på besøk, Men det får hun ikke, Hmm men jeg tenker på om jeg rydder disse to vekk så vil han jo bli litt fortvilt at de ikke er der? 

Anonymkode: 63022...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg er litt redd for at han ikke vil gi di tilbake til henne etterpå. Disse to bamsene finner man ikke igjen.. De var sånn limited edisjon, vanskelig og finne igjen. Han har og av og til hintet at han skal ta de med seg når han skal hjem, siden han holder på de.

Anonymkode: 63022...4a3

Så frekk som han er så hadde jeg ikke latt han låne de og kanskje ikke engang leke med de når han er på besøk. ‘’True’’ med at han skal ta med noen andres leker med hjem? Det er ikke greit. Du sier selv dette er limitied edition og at barnet ditt er veldig glad i disse bamsene, da sier det seg selv at disse hverken gir du eller låner bort. 
 

Min 4,5 åring har bestandig hatt masse bamser og han har lekt med alle fra en tid til annen, men hatt 3-4 favoritter som han absolutt elsker. Når jeg vil ha en liten opprydding av bamser tar vi frem alle bamsene unntatt de 4 favorittene, så spør jeg han hvilken vi kan gi bort og hvilken han vil beholde. Funker helt fint.

Anonymkode: 4b2dd...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, du overdriver virkelig problemet her. 

Man behøver ikke å låne vekk leker. Og det overlever barn HELT fint.

Anonymkode: 10e3c...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heh det e det samme med 3 åringen min alle bamsene er elsket😂

 

 prob e jo at hun også vil leke med samme bamsene når søsken barnet er på besøk, Men det får hun ikke, Hmm men jeg tenker på om jeg rydder disse to vekk så vil han jo bli litt fortvilt at de ikke er der? 

Anonymkode: 63022...4a3

Hvorfor tar du mer hensyn til søskenbarnet enn ditt eget barn? Er dette store favoritter hos barnet ditt så skal selvfølgelig ditt barn ha førsterett. Så kan dere lete frem andre bamser som søskenbarnet kan få leke med. Det går fint ann å lære barnet ditt å dele slik og at søskenbarnet samtidig lærer at han kan ikke få alt han peker på og kreve andres favorittleker. Blir det stor krangel så fjernes lekene helt. Hva så om søskenbarnet blir fortvilt? Det er ikke hans leker. 

Anonymkode: 4b2dd...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heh det e det samme med 3 åringen min alle bamsene er elsket😂

 

 prob e jo at hun også vil leke med samme bamsene når søsken barnet er på besøk, Men det får hun ikke, Hmm men jeg tenker på om jeg rydder disse to vekk så vil han jo bli litt fortvilt at de ikke er der? 

Anonymkode: 63022...4a3

Det er mye mulig han blir fortvilet over at bamsene ikke er der. Det er ikke verdens undergang om en 6 åring blir fortvilet. Det er faktisk helt normalt at de blir det fra tid til annen, og de tar ikke skade av det.

Hvis dere skal skjerme barna for all fortvilelse og alle vonde følelser kommer dere til å å barn som vil ha vanskelig for å tilpasse seg, f.eks. ved å ikke vite forskjellen på ditt og mitt. Det er viktig for barnets sosiale evner å lære forskjell på ditt og mitt.

Det gjør ingenting at seksåringen blir fortvilet. Hvis dere møter fortvilelsen på en god måte, kan han tll og med lære en hel masse av det. Det gjør noe at seksåringen får lov til å bestemme over ditt barns leker, fordi seksåringen da lærer dårlige sosiale evner, mens ditt barn lærer at de voksne synes det er greit at hun blir overkjørt. Hvis dette blir et mønster kan det føre til at seksåringen blir brautende mot andre barn, og kanskje ender opp med å bl misslikt, mens ditt barn kan ende opp med å ikke tørre å stå opp for seg selv. Hvordan i alle dager skal hun tørre å stå oppp for seg selv når dere klart og tydelig demonstrerer at hun ikke er verdt det?

Anonymkode: d60c6...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Så frekk som han er så hadde jeg ikke latt han låne de og kanskje ikke engang leke med de når han er på besøk. ‘’True’’ med at han skal ta med noen andres leker med hjem? Det er ikke greit. Du sier selv dette er limitied edition og at barnet ditt er veldig glad i disse bamsene, da sier det seg selv at disse hverken gir du eller låner bort. 
 

Min 4,5 åring har bestandig hatt masse bamser og han har lekt med alle fra en tid til annen, men hatt 3-4 favoritter som han absolutt elsker. Når jeg vil ha en liten opprydding av bamser tar vi frem alle bamsene unntatt de 4 favorittene, så spør jeg han hvilken vi kan gi bort og hvilken han vil beholde. Funker helt fint.

Anonymkode: 4b2dd...593

 

1 hour ago, Anonym bruker said:

Hvorfor tar du mer hensyn til søskenbarnet enn ditt eget barn? Er dette store favoritter hos barnet ditt så skal selvfølgelig ditt barn ha førsterett. Så kan dere lete frem andre bamser som søskenbarnet kan få leke med. Det går fint ann å lære barnet ditt å dele slik og at søskenbarnet samtidig lærer at han kan ikke få alt han peker på og kreve andres favorittleker. Blir det stor krangel så fjernes lekene helt. Hva så om søskenbarnet blir fortvilt? Det er ikke hans leker. 

Anonymkode: 4b2dd...593

Søskenbarnet har autisme. Frekk?? 

Anonymkode: d9467...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Søskenbarnet har autisme. Frekk?? 

Anonymkode: d9467...6a2

Nei han har liten grad aspergers, Jeg setter min 3 årings behov først. Siden jeg spør henne om hun synes det er ok eller ikke. Men han får ikke viljen sin hos meg da. At vis han vil ha noe så får han det. Det er det samme med datteren min om hun er på besøk hos han men hun legger lekene tilbake i hans rom når vi skal dra hjem igjen.  Jeg ville aldri gitt tante ungen min disse bamsene uten at 3 åringen min synes det var greit, Men hun sier hvor lei seg hun blir når hun ikke får leke med disse bamsene når han er på besøk og han ikke vil leke med noe annet.

Anonymkode: 63022...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei han har liten grad aspergers, Jeg setter min 3 årings behov først. Siden jeg spør henne om hun synes det er ok eller ikke. Men han får ikke viljen sin hos meg da. At vis han vil ha noe så får han det. Det er det samme med datteren min om hun er på besøk hos han men hun legger lekene tilbake i hans rom når vi skal dra hjem igjen.  Jeg ville aldri gitt tante ungen min disse bamsene uten at 3 åringen min synes det var greit, Men hun sier hvor lei seg hun blir når hun ikke får leke med disse bamsene når han er på besøk og han ikke vil leke med noe annet.

Anonymkode: 63022...4a3

eller leke med henne, uansett om det er stor alders forskjell

Anonymkode: 63022...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble barnet ditt 3 år? Det var 1,4 år for mitt siden. 

Anonymkode: d9467...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...