Gå til innhold

Overgang til ungdomskole


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er de gamle vennene er fremdeles de viktigste eller er det sånn at mange skifter vennekrets ved overgangen til ungdomskolen?

Min jente må sannsynligvis starte på en ny ungdomsskole i vår by pga flytting. Hun er ikke særlig ivrig på dette, men jeg tenker at det uansett blir nye klasser og at det kanskje ikke betyr så mye. Det er min første ungdom, så jeg har ikke noe å sammenligne med.

Anonymkode: e5afd...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig forskjellig fra sted til sted. 

Mine barn går på en 1-10 skole, så de er akkurat samme elevene i 8.klasse som de var i 7.klasse, de bytter bare klasserom og lærere. 

Men ungene til søsteren min bytter fra en barneskole til en stor ungdomskole hvor de kommer fra flere forskjellige barneskoler. De går fra 2 klasser på barneskolen til 6-7 klasser på ungdomskolen og der møter de selvfølgelig mange nye folk. 

Anonymkode: dad33...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to eldste byttet i stor grad vennekrets, og det husker jeg at jeg gjorde selv også. Ikke sånn at kontakten med de beste vennene fra barneskolen helt opphørte, men fant nye venner som passet bedre. 

Anonymkode: 21468...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn starter på ungdomsskolen til høsten. Han går fra 55 elever på trinnet og 2 klasser, til 6 klasser og 160 eller no.

Håper han får noen nye venner til høsten for de to han er mye sammen med nå er ganske utprøvende 

Anonymkode: 45968...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...