Gå til innhold

synes det er rart hvis de ikke åpner mer den 15 juni


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Smittetallene er på vei ned, få på sykhus.

HÅPER virkelig de åpner for og åpne grensene og noen andre land i europa, Norge er dyrt og kjedelig.

og så bør folk begynne og få leve normalt igjen snart, innen 1 oktober, regner jeg alt er normalt igjen.

synes dette er et hysterisk land, men glad for den første mnd ,men var nok da.

hva er dere tanker?

Mange er redde for at det blir mye smitte i sommer, det tviler jeg på

Anonymkode: e7789...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferie. Ferie. Ferie. Det er fader meg alt som står i hodet på folk. 

Anonymkode: db67a...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Smittetallene er på vei ned, få på sykhus.

HÅPER virkelig de åpner for og åpne grensene og noen andre land i europa, Norge er dyrt og kjedelig.

og så bør folk begynne og få leve normalt igjen snart, innen 1 oktober, regner jeg alt er normalt igjen.

synes dette er et hysterisk land, men glad for den første mnd ,men var nok da.

hva er dere tanker?

Mange er redde for at det blir mye smitte i sommer, det tviler jeg på

Anonymkode: e7789...3e6

Prøv å reflektere hvorfor Norge har lavt smittetall og dødsfall. Bare tenk på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg at de åp er opp for reiser til Trkia med det første.

Anonymkode: 7efbb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ferie. Ferie. Ferie. Det er fader meg alt som står i hodet på folk. 

Anonymkode: db67a...4e6

Og det er jo ikke så rart. Med det overfokuset vi har på fysisk helse nå for tiden, glemmer man fort den psykiske. Og vi er ulike. Jeg blir vinterdeprimert, sånn på ordentlig, dersom jeg ikke får nok sol og varme om sommeren. Som vestlending er jeg jo ikke akkurat garantert dette, og det er slett ikke alltid resten av landet har sånt vær heller. I år må jeg jo bare håpe på en varm og solfylt sommer her hjemme, ellers så er det stor risiko for sykemelding til vinteren. 

Anonymkode: 6fe48...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutes ago, Anonym bruker said:

Og det er jo ikke så rart. Med det overfokuset vi har på fysisk helse nå for tiden, glemmer man fort den psykiske. Og vi er ulike. Jeg blir vinterdeprimert, sånn på ordentlig, dersom jeg ikke får nok sol og varme om sommeren. Som vestlending er jeg jo ikke akkurat garantert dette, og det er slett ikke alltid resten av landet har sånt vær heller. I år må jeg jo bare håpe på en varm og solfylt sommer her hjemme, ellers så er det stor risiko for sykemelding til vinteren. 

Anonymkode: 6fe48...845

Helt enig med deg 😉

Anonymkode: e7789...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Smittetallene er på vei ned, få på sykhus.

HÅPER virkelig de åpner for og åpne grensene og noen andre land i europa, Norge er dyrt og kjedelig.

og så bør folk begynne og få leve normalt igjen snart, innen 1 oktober, regner jeg alt er normalt igjen.

synes dette er et hysterisk land, men glad for den første mnd ,men var nok da.

hva er dere tanker?

Mange er redde for at det blir mye smitte i sommer, det tviler jeg på

Anonymkode: e7789...3e6

Hvorfor bor du i ett land du synes er kjedelig? Kan du ikke skape deg ett liv i ett land du liker?

Utover det så er sannsynligheten stor for at vi får ett nytt utbrudd til høsten hvis vi slipper opp for mye så du må nok bare forbrede deg på å feriere i vakre Norge.

Anonymkode: 1fb95...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe... 

Er du nå i gang igjen??? Og dette skal du nå gnåle om hver dag fram til 15. juni, eller? 

Anonymkode: 4eec4...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er jo ikke så rart. Med det overfokuset vi har på fysisk helse nå for tiden, glemmer man fort den psykiske. Og vi er ulike. Jeg blir vinterdeprimert, sånn på ordentlig, dersom jeg ikke får nok sol og varme om sommeren. Som vestlending er jeg jo ikke akkurat garantert dette, og det er slett ikke alltid resten av landet har sånt vær heller. I år må jeg jo bare håpe på en varm og solfylt sommer her hjemme, ellers så er det stor risiko for sykemelding til vinteren. 

Anonymkode: 6fe48...845

Å bu-hu. Så mange pingler det finnes i dette landet.

Anonymkode: dce90...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er jo ikke så rart. Med det overfokuset vi har på fysisk helse nå for tiden, glemmer man fort den psykiske. Og vi er ulike. Jeg blir vinterdeprimert, sånn på ordentlig, dersom jeg ikke får nok sol og varme om sommeren. Som vestlending er jeg jo ikke akkurat garantert dette, og det er slett ikke alltid resten av landet har sånt vær heller. I år må jeg jo bare håpe på en varm og solfylt sommer her hjemme, ellers så er det stor risiko for sykemelding til vinteren. 

Anonymkode: 6fe48...845

Tips:

Søk jobb i et gartneri. Da får du så mye varme og lys som på en sommerdag hele året. Kanskje ikke så godt for lommeboka, men veldig bra for helsa hvis du plages av vinterdepresjon.

Anonymkode: 7efbb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene for noen svar. Tåler ikke dere at andre ønsker seg ferie i varmere strøk? Er det misunnelse ute å går siden dere mulig ikke har råd selv?

Selv gikk ferien min rett vest og helt greit med hytta i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor tror du egentlig at smittetallene er så lave nå?

Noen ganger undrer jeg seriøst på hvordan det skal gå med menneskeheten. Folk er idioter. 

Anonymkode: 418b6...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Smittetallene er på vei ned, få på sykhus.

HÅPER virkelig de åpner for og åpne grensene og noen andre land i europa, Norge er dyrt og kjedelig.

og så bør folk begynne og få leve normalt igjen snart, innen 1 oktober, regner jeg alt er normalt igjen.

synes dette er et hysterisk land, men glad for den første mnd ,men var nok da.

hva er dere tanker?

Mange er redde for at det blir mye smitte i sommer, det tviler jeg på

Anonymkode: e7789...3e6

Jeg synes absolutt du bør reise. Har hørt det er spennende, billig og varmt i Brasil om dagen, kanskje det er noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Kjære vene for noen svar. Tåler ikke dere at andre ønsker seg ferie i varmere strøk? Er det misunnelse ute å går siden dere mulig ikke har råd selv?

Selv gikk ferien min rett vest og helt greit med hytta i stedet. 

Enig! Vi får ikke reist til Hellas . Dumt men vi overlever fint💙. Det må være lov å være lei seg og det må være mulig å forstå at vi alle lever forskjellige liv med forskjellige behov . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Enig! Vi får ikke reist til Hellas . Dumt men vi overlever fint💙. Det må være lov å være lei seg og det må være mulig å forstå at vi alle lever forskjellige liv med forskjellige behov . 

Men det må da gå an å gå videre? Det er lov å være skuffet, men det er en hårfin grense mellom skuffet og manisk. 

Anonymkode: 418b6...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det må da gå an å gå videre? Det er lov å være skuffet, men det er en hårfin grense mellom skuffet og manisk. 

Anonymkode: 418b6...790

Hvem er manisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvem er manisk? 

De som gnåler om tapt ferie. 

 

Anonymkode: 418b6...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som gnåler om tapt ferie. 

 

Anonymkode: 418b6...790

Ok. Folk « gnåler» om så mangt her inne. Mulig de som er her inne bruker forumet som en luftekanal ? Det er dessuten ikke sånn at man på død og liv må gå inn på tråder som ikke er av interesse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, amandine skrev:

Jeg synes absolutt du bør reise. Har hørt det er spennende, billig og varmt i Brasil om dagen, kanskje det er noe for deg?

Flere reisetips...

DØDE av Corona totalt 338160 i verden: 

USA - 95979

Storbritannia - 36475

Italia - 32616

Spania - 28628

Frankrike - 28218

Brasil - 21048

Belgia - 9212

Tyskland - 8228

Tyrkia - 4276

Sverige - 3925

Norge - 235

Kilde: https://www.dagbladet.no/spesial/corona/#2.5/-14.01/20.66

Endret av Graciegirl
Legge til kilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Graciegirl skrev:

Flere reisetips...

DØDE av Corona totalt 338160 i verden: 

USA - 95979

Storbritannia - 36475

Italia - 32616

Spania - 28628

Frankrike - 28218

Brasil - 21048

Belgia - 9212

Tyskland - 8228

Tyrkia - 4276

Sverige - 3925

Norge - 235

 

Om man begynner å regne pr innbygger så er tallene latterlig lave sett opp mot det hysteriet det har forårsaket. Men nå er ikke ferien så farlig for min del, den kan jeg gjerne tilbringe i Norge.

Anonymkode: 828e9...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om man begynner å regne pr innbygger så er tallene latterlig lave sett opp mot det hysteriet det har forårsaket. Men nå er ikke ferien så farlig for min del, den kan jeg gjerne tilbringe i Norge.

Anonymkode: 828e9...59c

Vi vet allerede at det er nordmenn som har blitt alvorlig syke, smittet andre og mistet livet på grunn av Korona fordi de har oppholdt seg på steder (Italia, Østerrike) med mange tilreisende og høy smittespredning. 

Jeg håper mange nordmenn velger Norge som ferieland i år. I mitt hode reduserer det potensialet for et større utbrudd over sommeren, i og med at man dermed omgås færre turister fra hele verden + lokalbefolkning i andre land. I tillegg reduserer det potensialet for å sette helsevesenet under større press enn nødvendig, både hjemme og ute. De fleste av oss overlever å tenke kollektivt i 2020 hvis vi anstrenger oss bittelitt. 

Vi skulle gjerne besøkt svigerfamilie i USA, som planlagt. Vi sees en gang i året og nå blir det trolig et år (til) til neste gang. For oss er valget sårt men enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KellyTaylor skrev:

Kjære vene for noen svar. Tåler ikke dere at andre ønsker seg ferie i varmere strøk? Er det misunnelse ute å går siden dere mulig ikke har råd selv?

Selv gikk ferien min rett vest og helt greit med hytta i stedet. 

Nei man må kunne reagere på feire gnålet uten å bli kalt misunnelig. Helt alvorlig. Vår ferie til varmere strøk gikk fløyten så vi gleder desto ends mer til neste sommer. En hel masse annet også som gikk i do. Vi bor i Bergen så har god grunn til å hate sommeren her hjemme, men man får ikke gjort så mye med det i år så nytter ikke å klage hver dag. 
Sykmeldt om vinteren fordi man ikke kommer seg til syden om sommeren? Herregud da er man sart. 

Anonymkode: db67a...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Smittetallene er på vei ned, få på sykhus.

HÅPER virkelig de åpner for og åpne grensene og noen andre land i europa, Norge er dyrt og kjedelig.

og så bør folk begynne og få leve normalt igjen snart, innen 1 oktober, regner jeg alt er normalt igjen.

synes dette er et hysterisk land, men glad for den første mnd ,men var nok da.

hva er dere tanker?

Mange er redde for at det blir mye smitte i sommer, det tviler jeg på

Anonymkode: e7789...3e6

Jeg tenker at du er litt enkelt møblert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper SAS velger å fly for da reiser vi til sør Europa ellers blir jeg seriøst deprimert av dette været her. Og ja det er mye jeg liker med Norge, men jeg er avhengig av å få 4 uker ferie med sol, varme og unger som storkoser seg med bading og sol 4 uker i strek.

Anonymkode: 5daff...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...