Gå til innhold

Noen som har malt kjøkkeninnredningen sin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et furukjøkken fra Ikea, det er ganske stort med mye skap, skuffer, vitrineskap. Jeg er så lei av furuhelvete og kan virkelig ikke skjønne hvordan jeg endte opp med det der for 15 år siden. 

Skulle gjerne ha byttet det ut, men det har jeg ikke råd til i overskuelig fremtid. Så jeg har lyst å male det. Men er bekymret for hvor bra det blir. Om malingen kommer til å ripe lett, eller få hakk og sår. 

Noen som har erfaring? Hvilken maling brukte du og hvor bra ble det? 

Anonymkode: 1ed56...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort det, men søsteren min har.

Det ble veldig fint. Forarbeidet tar mest tid, hun skrudde av håndtakene og hadde litt sparkel nedi skruehullene også vasket og pusset hun alle skapdørene før hun grunnet og malte. Hun sa i malebutikken hva det var til, de har jo maling til alt fra vegger til gulv, møbler og tak, og mange forskjellige glanser og slitestyrker. Mener hun sa hun ble anbefalt en maling som tåler en del og som kan vaskes over med klut uten å bli stygg, og den har holdt veldig godt så langt.

Når alle skapdørene var malt kjøpte hun nye håndtak og skrudde i, det ble veldig fint, kjøkkenet ser helt nytt ut.

Anonymkode: e3c6f...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som akkurat sånt resultat jeg ønsker meg :) 

Grunning tenker jeg aldri på (før det er for sent og åbenbart noe jeg burde tenkt på) 

Notere meg alle de gode tipsene dine, tusen takk. 🤗

Anonymkode: 1ed56...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det. Vask skapene grundig, sparkle alle hull og puss før du grunner og maler minst to strøk. Jeg skrudde ned alle dørene og malte det i garasjen.

det ble vellykket. Kjøpte nye dørhåndtak så kjøkkenet så helt nytt ut.  

Anonymkode: 80dfb...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke bruke helt matt maling, da det er vanskeligere å rengjøre. Jeg brukte ️ gulvmaling, og den er veldig slitesterk. På butikken sa de at set holdt med vegg- og panelmaling, men da ville jeg brukt en lakk i tillegg (en som ikke gulner). Synes det ble veldig bra resultat. 

Anonymkode: ddc05...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvmaling er jo helt genialt ❤️ 

Vaske, pusse, spartle og grunne. Er så mye lister rundt på dette furuhelvete, så ser at det blir mye demontering skal det bli pent. 

Rommet er på baksiden av huset og selv om det har spisekrok med mye vinduer og glassdør - er det ganske mørkt. 

Har også mørkt grått flisegulv.  Så lurer på å male i en lys, grå farge. 

Anonymkode: 1ed56...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...