Gå til innhold

Tre keisersnitt....

Stoort ønske om en til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fryktelig lyst på et barn til. Men det vil da si et tredje keisersnitt.

Noen som har hatt tre keisersnitt? Hvordan grodde såret? Oppstod det komplikasjoner som følge av to tidligere keisersnitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 3 keisersnitt og skal ha mitt 4. keisersnitt til høsten. ( uplanlagt gravid med nr 4 )  skal steriliserer meg under keisersnittet til høsten.

Du må snakke med legen som opererte deg sist. Noen kan kun ha 2 keisersnitt, andre kan ha 5 uten problemer. Det kommer helt an på livmoren din og hvor tykk den er, og hvor mye arrdannelse du har. 

Når jeg gikk gravid med nr 3 var de to eldste 7 og 11 år, det det har også litt å si hvor mange år det er mellom snitta- og om du er snittet på «samme sted» innvendig.

Jeg er snittet på 3 ulike steder så livmoren har ikke vært åpnet på samme plass innvendig.

Hadde ingen komplikasjoner og dro hjem dagen etter keisersnitt fra barsel, på bena bare 5-6 timer etter selve snittet og gikk.

Anonymkode: 4c980...d46

Skrevet

Hadde mitt 3 keisersnitt i fjor. Gikk helt fint, ble tatt 1 uke før termin. 

Skrevet
42 minutter siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Jeg har fryktelig lyst på et barn til. Men det vil da si et tredje keisersnitt.

Noen som har hatt tre keisersnitt? Hvordan grodde såret? Oppstod det komplikasjoner som følge av to tidligere keisersnitt?

Jeg har hatt tre. Det gikk fint det, men tredje gangen tok det lang tid å få ut babyen da det var mye arrvev. Så litt skummelt mtp om det skulke blitt akutt. Første ks var katastrofesnitt og da stod det om sekunder. Nå etter tredje fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde få fler, livmora ved arret er supertynn. 

Anonymkode: 394f1...fa6

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt 3 keisersnitt og skal ha mitt 4. keisersnitt til høsten. ( uplanlagt gravid med nr 4 )  skal steriliserer meg under keisersnittet til høsten.

Du må snakke med legen som opererte deg sist. Noen kan kun ha 2 keisersnitt, andre kan ha 5 uten problemer. Det kommer helt an på livmoren din og hvor tykk den er, og hvor mye arrdannelse du har. 

Når jeg gikk gravid med nr 3 var de to eldste 7 og 11 år, det det har også litt å si hvor mange år det er mellom snitta- og om du er snittet på «samme sted» innvendig.

Jeg er snittet på 3 ulike steder så livmoren har ikke vært åpnet på samme plass innvendig.

Hadde ingen komplikasjoner og dro hjem dagen etter keisersnitt fra barsel, på bena bare 5-6 timer etter selve snittet og gikk.

Wow, på bena igjen etter 5-6 timer, det er imponerende!!

Du har ingen frykt for et fjerde snitt?

Tusen takk for svar. Da tar jeg dette opp med legen/gynekologen og hører hva de har å si.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt tre. Det gikk fint det, men tredje gangen tok det lang tid å få ut babyen da det var mye arrvev. Så litt skummelt mtp om det skulke blitt akutt. Første ks var katastrofesnitt og da stod det om sekunder. Nå etter tredje fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde få fler, livmora ved arret er supertynn. 

Hadde du snittet samme sted de første to gangene? Var det derfor det var mye arrvev? Sa de noe om at de ikke foreslo et tredje svangerskap?

Skrevet
1 time siden, <3 mine søte små<3 skrev:

Hadde mitt 3 keisersnitt i fjor. Gikk helt fint, ble tatt 1 uke før termin. 

Hadde du snitt samme eller forskjellig sted? 

Skrevet

5 keisesnitt og ned siste så var jeg i dusjen etter 7 timer . Alltid vært i sprek form på barsel til tross for noen småkomplikasjoner.

Med 2 siste så dro jeg hjem etter 2 dager siden det var fullt på avdelingen. 

Skrevet
3 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Hadde du snitt samme eller forskjellig sted? 

Hadde snittet på samme sted. 

Skrevet
3 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Wow, på bena igjen etter 5-6 timer, det er imponerende!!

Du har ingen frykt for et fjerde snitt?

Tusen takk for svar. Da tar jeg dette opp med legen/gynekologen og hører hva de har å si.

Ja de anbefaler også å komme seg på bena så fort man klarer for å forhindre blodpropp 😊 

Jo jeg var kjempebekymret når jeg ble gravid, men vært hos legen som snittet meg sist og gjennomgått journalen og sett på ultralyd.

Livmoren er tykk og fin, så trenger ingen ekstra oppfølging i svangerskapet med tanke på 3 tidligere snitt. snitt nr 4 planlegger de 3-4 uker før termin. Det er eneste forskjellen.

Skrevet
13 timer siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Hadde du snittet samme sted de første to gangene? Var det derfor det var mye arrvev? Sa de noe om at de ikke foreslo et tredje svangerskap?

Snittet er såvidt jeg vet på samme sted, arret var det og da var vel livmora ca på samme sted og. Ingen sa noe om det etter andre, ikke etter tredje heller. Jeg merket jo dette med arrvev  siden det tok lang tid å få bsbyen ut. De kommenterte det og. Men jeg spurte gynekolog senere da jeg var på undersøkelse, og hun så på innvendig ul at det var for tynn vegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...