Gå til innhold

Farging av klær - hjelp :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en trench coat som jeg egentlig er veldig glad i mtp. snittet. Problemet er at jeg egentlig ikke kler beige, så må alltid ha et skjerf i halsen i en farge som passer meg. Ønsker meg en jakke som jeg faktisk bruker, og nå er jo årstiden for den :)

Noen som har forsøkt å farge en slik? I så fall, hvilken farge? (vil helst ikke ha svart) Og hvilke typer fargetype kjøper dere, og hvor kjøpes det? Er det mye styr å farge klær?

Vet jeg farget en jakke for veldig mange år siden, fargen ble veldig fin, men tråden i jakken tok ikke farge, og det krasjet helt med den nye fargen ;) Så jeg trenger hjelp :)

Håper noen kan hjelpe :)

Anonymkode: 22de1...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noe syntetisk i den bil den ikke ta farge, antakelig. Det var nok det som skjedde med tråden i den andre. 

Anonymkode: 63ef3...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er noe syntetisk i den bil den ikke ta farge, antakelig. Det var nok det som skjedde med tråden i den andre. 

Anonymkode: 63ef3...05b

Hm... ja, det har du sikkert rett i! Det vil si at jeg må sjekke alle synlige sømmer på denne før jeg ev. farger den. Takk for tips :)

Har du noe forslag til type farge? Og hvor man kjøper det, eneste stedet jeg visste hadde slik klesfarger tidligere la ned for 20 år siden ;)

Anonymkode: 22de1...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panduro har farge, og stoff og stil? Men det betyr også at om kåpen din er polyester mix ( som er vanlig) eller en eller annen blanding, så kan det påvirke farge.

Anonymkode: 63ef3...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Panduro har farge, og stoff og stil? Men det betyr også at om kåpen din er polyester mix ( som er vanlig) eller en eller annen blanding, så kan det påvirke farge.

Anonymkode: 63ef3...05b

Takk igjen - ser nå at det er 27 % polyester, resten bomull. Jeg som var så optimistisk fordi det så ut til at trådene var bomull.

Vet du hvordan polyesteren påvirker fargen? Blir ikke bra?

Anonymkode: 22de1...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk igjen - ser nå at det er 27 % polyester, resten bomull. Jeg som var så optimistisk fordi det så ut til at trådene var bomull.

Vet du hvordan polyesteren påvirker fargen? Blir ikke bra?

Anonymkode: 22de1...e07

Polyester tar nesten ikke farge, dessverre.

Anonymkode: 63ef3...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Polyester tar nesten ikke farge, dessverre.

Anonymkode: 63ef3...05b

Så dumt! Men takk likevel, du har reddet meg fra å ødelegge jakken helt :)

Om jeg ser den blir for lite brukt får jeg heller gi den bort.

Takk for hjelpen igjen :)

Anonymkode: 22de1...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...