Gå til innhold

Hvordan kan reklame si bare 8000 kr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare 8000 kr for hagemøbler fks .. bare 8000 kr??, i min verden er 8000 kr mye penger..

Anonymkode: f8f74...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mange er 8000 bare lommerusk.

Anonymkode: 14b3a...eca

Skrevet

Spørs hva det er i forhold til, dersom det er kr 8.000,- i forhold til noe som til vanlig, ellers hos konkurrenter koster mye mer så er det "bare".
En annen ting er at bruken av ordet "bare" i reklame er et bevist valg for å få varen til virke billigere enn hva den egentlig er, og få høyere salg.

Om kr 8.000,- er mye for noen, og lommerusk for andre har ingenting å si, det er reklame..

Anonymkode: 730cb...ecb

Skrevet

Vi skal flytte nå og ser på ny sofa, den gamle vi har er veldig gammel og slitt, men vi har hunder og vi har ikke giddi å bytta da den er helt grei. Så vi var på Ikea tidligere i uken og så på noen, syntes det var litt dyre, men tenkte at jaja, vi får vel bare ta de da vi må ha ny nå. I sta så vi litt på nettet, og jeg skjønner godt at de sier bare 10.000 (som den vi så på var) for lignende størrelser kostet fort 20-40.000 i andre møbelbutikker!

Anonymkode: 9501a...167

Skrevet

For hvor mange deler da? Er litt forskjell på om det er snakk om et bord eller et bord med 6 stoler. 

Anonymkode: bf4f5...ae6

Skrevet

Fordi det er reklame. 

Anonymkode: 0c298...e1a

Skrevet

Dette sier de om alt. Til kun 599,- i mnd! Nå for bare 10.000! 
De skal få det til å høres billig ut da kanskje? 

Og så tror jeg enkelte varer prises høyt fordi da tror man kvaliteten er veldig bra og slik at de senere kan prise den ned og lokke med tilbud . Egentlig bare stress hele greia

Litt som når du blir medlem et sted og tjener poeng. Kjøp 5 ganger og få 6. Gratis. Egentlig synes jeg vi bare kunne hatt en pris jeg....ikke alt stresset med «nå har vi 50% alle varene våre» «nå tjener du 1 kr hver gang du handler for 100kr» men så er det en annen butikk som har det billigere i utgangspunktet. 

Anonymkode: 0a985...045

Skrevet

Du svarer jo på det selv når du skriver "I min verden". Folk er ulike. For meg er ikke 8000 kr så mye penger, jeg kan bruke det uten å spare eller planlegge det på forhånd. Og 8000 kr er "bare" hvis det er et fullt sett med hagemøbler av grei kvalitet. 

Anonymkode: 227a3...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...