Gå til innhold

Dere som har gått på zoloft. Hvordan var oppstarten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange mg begynte dere med, og hvilke bivirkninger i oppstarten fikk dere?

Anonymkode: e02c9...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på zoloft i mange år, siden tidlig i studietiden. Nå går jeg på 50 mg per dag. Det gjør at jeg slipper at depressive perioder kommer snikende. Jeg mener å huske at jeg ble kvalm de første ukene og at jeg hadde dårlig matlyst. Ellers merker jeg ingen bivirkninger. 

Sluttet brått da jeg ble gravid, etter ordre fra legen. Da fikk jeg kraftige reaksjoner med ekstrem svimmelhet og ubehag. Jeg skulle selvfølgelig ha trappet ned! Startet opp igjen da jeg sluttet å amme. 

Jeg føler meg trygg på zoloft og har aldri vurdert å bytte. Det er et "gammelt" medikament som har vært gjennom mye forskning gjennom tidene. 

Ønsker deg lykke til og håper du får den hjelpen du ønsker av medisinen (forhåpentligvis i kombinasjon med støtte/terapi etc ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket bedring fra første pille. Det var som å slå på en lysbryter og følte hele hodet lyste opp. Hadde litt diaré de første to dagene. Litt munntørrhet et par uker. Husker ikke startdosen, men den er vel standard. 

Anonymkode: 55061...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det er mannen som starter på dette grunnet depresjon. Jeg synes jeg merker bedring allerede,etter første dosen ja. Håper sånn at han skal få det bedre nå.

Anonymkode: e02c9...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange mg begynte dere med, og hvilke bivirkninger i oppstarten fikk dere?

Anonymkode: e02c9...4c6

Jeg startet med 25mg først, så trappet jeg opp til 50mg, men jeg var ung og drev med selvmedisinering. Ble egentlig nekta av psykolog og foreldre antidepressiva fordi de mente det kunne forsterke mine selvmordstanker. Så da skaffet jeg det ‘’ulovlig’’ fra ei venninne som hadde det. Jeg spacet helt ut i starten. Gikk 1,5 uke uten å spise, drikke, snakke med folk, svare telefonen og var ikke på skolen heller. Lå på kjøkkengulvet og så på serie døgnet rundt og tok kun tissepauser. Så ble jeg plutselig ringt av skolen som lurte på hvor jeg var. De hadde ringt foreldrene mine, meg, ringt personale på internatet og spurt klassevenninner. Ingen visste hvor jeg var. 
Fikk vite at det er normalt for noen å gå i en zombietilstand. Min reaksjon var nok pga feildosering/medisinering. 

Anonymkode: aaf9d...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg startet med 25mg først, så trappet jeg opp til 50mg, men jeg var ung og drev med selvmedisinering. Ble egentlig nekta av psykolog og foreldre antidepressiva fordi de mente det kunne forsterke mine selvmordstanker. Så da skaffet jeg det ‘’ulovlig’’ fra ei venninne som hadde det. Jeg spacet helt ut i starten. Gikk 1,5 uke uten å spise, drikke, snakke med folk, svare telefonen og var ikke på skolen heller. Lå på kjøkkengulvet og så på serie døgnet rundt og tok kun tissepauser. Så ble jeg plutselig ringt av skolen som lurte på hvor jeg var. De hadde ringt foreldrene mine, meg, ringt personale på internatet og spurt klassevenninner. Ingen visste hvor jeg var. 
Fikk vite at det er normalt for noen å gå i en zombietilstand. Min reaksjon var nok pga feildosering/medisinering. 

Anonymkode: aaf9d...2c6

Nå når jeg tenker meg om kan det være at jeg drakk mye energidrikke også. Husker lite.

Anonymkode: aaf9d...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt det i to perioder mot angst og depresjon. Fikk veldig økt angst i to uker begge ganger, og mer deprimert også. Så gikk det seg til og jeg ble veldig mye bedre. 

Anonymkode: 7d94e...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...