Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Dette diskuterer jeg med en venninne av meg. Hvis noen (som ikke har barn) får et donorbarn, og ikke har seksuell erfaring overhode. Blir det da en jomfrufødsel????? Anonymkode: 70d3b...575
sug lut Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Forsåvidt. Jeg kjenner til en slik. Det var ingen god ide.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, sug lut skrev: Forsåvidt. Jeg kjenner til en slik. Det var ingen god ide. Hvorfor ikke? Anonymkode: 296e1...c17
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, sug lut skrev: Forsåvidt. Jeg kjenner til en slik. Det var ingen god ide. Men var det på grunn av den manglende seksuelle erfaringen det gikk åt skogen? Eller var det den samme grunnen til at dette var en dårlig ide at hun manglet seksuell erfaring? Jeg kjenner en skikkelig "sosialt mistilpasset" mor. Det er utrolig trist å se hvordan dette går ut over barnet. Og så kjenner jeg en som av en eller annen grunn aldri har vært i nærheten av hverken forhold eller one-nights, men som har to fosterbarn. Hun er "sosialt veltilpasset" og gjør en kjempejobb. Anonymkode: 645dc...8e3
sug lut Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor ikke? Anonymkode: 296e1...c17 Vel. Hvis du er helt skrudd når det gjelder kropp og sex bør du ikke ha barn.
KatrinesMammaBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, sug lut skrev: Vel. Hvis du er helt skrudd når det gjelder kropp og sex bør du ikke ha barn. Denne forstod jeg ikke helt. Du mener man må ha seksuell erfaring for å bli en flink mor?
sug lut Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 Akkurat nå, KatrinesMammaBruker skrev: Denne forstod jeg ikke helt. Du mener man må ha seksuell erfaring for å bli en flink mor? I den forstand at man bør se på sex som en normal del av livet, ja.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, sug lut skrev: Vel. Hvis du er helt skrudd når det gjelder kropp og sex bør du ikke ha barn. Men må du være skrudd for å mangle seksuell erfaring? Min venninne med fosterbarn har imidlertid noe forskrudd syn på sex, men et utrolig lavt selvbilde kroppslig sett, relatert til overvekt og mobbing pga dette i ungdommen. Hun har for det meste kommet over det, og fungerer fint med trening, kosthold, kroppspositivisme og alt det der. Men hun tør ikke å gjøre seg sårbar for en mann. Det er ikke ideelt, men det gjør henne ikke uegnet som mor. Anonymkode: 645dc...8e3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men må du være skrudd for å mangle seksuell erfaring? Min venninne med fosterbarn har imidlertid noe forskrudd syn på sex, men et utrolig lavt selvbilde kroppslig sett, relatert til overvekt og mobbing pga dette i ungdommen. Hun har for det meste kommet over det, og fungerer fint med trening, kosthold, kroppspositivisme og alt det der. Men hun tør ikke å gjøre seg sårbar for en mann. Det er ikke ideelt, men det gjør henne ikke uegnet som mor. Anonymkode: 645dc...8e3 Ojsann, her ble det en nasty autocorrect. Hun har ikke noe forskrudd syn på sex, skulle det stå. Anonymkode: 645dc...8e3
sug lut Skrevet 22. mai 2020 #10 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men må du være skrudd for å mangle seksuell erfaring? Min venninne med fosterbarn har imidlertid noe forskrudd syn på sex, men et utrolig lavt selvbilde kroppslig sett, relatert til overvekt og mobbing pga dette i ungdommen. Hun har for det meste kommet over det, og fungerer fint med trening, kosthold, kroppspositivisme og alt det der. Men hun tør ikke å gjøre seg sårbar for en mann. Det er ikke ideelt, men det gjør henne ikke uegnet som mor. Anonymkode: 645dc...8e3 Nei, du må ikke være skrudd. Jeg snakker kun om den jeg kjenner til.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #11 Skrevet 22. mai 2020 8 minutter siden, sug lut skrev: I den forstand at man bør se på sex som en normal del av livet, ja. Ser det for meg på den samtalen som en har først, hvor personalet spør: "har du sugd pikk før? for hvis ikke så kan vi ikke hjelpe deg, dessverre, da må du ut og få sugd en pikk først". Ellers er det tydeligvis en voksende trend, i visse deler av verden: https://www.telegraph.co.uk/news/health/news/11894571/Rise-of-the-virgin-birth-four-IVF-clinics-admit-taking-on-such-cases.html Når det gjelder forhold til sex: https://metro.co.uk/2018/02/11/pregnant-virgin-speaks-out-about-using-a-sperm-donor-to-conceive-her-child-7305088/ Anonymkode: 95adc...03d
sug lut Skrevet 22. mai 2020 #12 Skrevet 22. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser det for meg på den samtalen som en har først, hvor personalet spør: "har du sugd pikk før? for hvis ikke så kan vi ikke hjelpe deg, dessverre, da må du ut og få sugd en pikk først". Ellers er det tydeligvis en voksende trend, i visse deler av verden: https://www.telegraph.co.uk/news/health/news/11894571/Rise-of-the-virgin-birth-four-IVF-clinics-admit-taking-on-such-cases.html Når det gjelder forhold til sex: https://metro.co.uk/2018/02/11/pregnant-virgin-speaks-out-about-using-a-sperm-donor-to-conceive-her-child-7305088/ Anonymkode: 95adc...03d Jeg synes definitivt man skal ha sugd pikk i en eller annen forstand først, ja.
Hannasbananas Skrevet 22. mai 2020 #13 Skrevet 22. mai 2020 2 timer siden, sug lut skrev: Vel. Hvis du er helt skrudd når det gjelder kropp og sex bør du ikke ha barn. Nei, men altså, hallo! Det er jo ikke noe galt per se med folk som er aseksuelle! Man kan selvsagt helt fint ha gode foreldreevner selv om man ikke liker sex.
sug lut Skrevet 22. mai 2020 #14 Skrevet 22. mai 2020 2 minutter siden, Hannasbananas skrev: Nei, men altså, hallo! Det er jo ikke noe galt per se med folk som er aseksuelle! Man kan selvsagt helt fint ha gode foreldreevner selv om man ikke liker sex. En viss grad av normalitet er greit. Sex er veldig langt inn mot midten av normalen. Hvis man ikke vil ha den biten bør man heller ikke få fruktene av den, strengt tatt. Ingen barn bør ha foreldre som har et antiforhold til sex.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #15 Skrevet 22. mai 2020 Akkurat nå, sug lut skrev: En viss grad av normalitet er greit. Sex er veldig langt inn mot midten av normalen. Hvis man ikke vil ha den biten bør man heller ikke få fruktene av den, strengt tatt. Ingen barn bør ha foreldre som har et antiforhold til sex. Hehe dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvis man ikke vil ha sex bør man ikke få barn?😂 man bør ha sugd en pikk før man får barn? Blir man en bedre mor jo flere peniser man har sugd?😅 å hvis man etterhvert slutter å ha sex, da bør man ikke ha barn? Er du full???😂😂😂 Anonymkode: 4a102...f43
Hannasbananas Skrevet 22. mai 2020 #16 Skrevet 22. mai 2020 3 minutter siden, sug lut skrev: En viss grad av normalitet er greit. Sex er veldig langt inn mot midten av normalen. Hvis man ikke vil ha den biten bør man heller ikke få fruktene av den, strengt tatt. Ingen barn bør ha foreldre som har et antiforhold til sex. Her tror jeg vi får bli enige om å være uenige. Det er ikke sånn at barn av aseksuelle arver foreldres seksualitet, på lik linje som at barn av homofile/transseksuelle/etc ikke gjør det.
sug lut Skrevet 22. mai 2020 #17 Skrevet 22. mai 2020 1 minutt siden, Hannasbananas skrev: Her tror jeg vi får bli enige om å være uenige. Det er ikke sånn at barn av aseksuelle arver foreldres seksualitet, på lik linje som at barn av homofile/transseksuelle/etc ikke gjør det. Nei. Det er jeg fullt klar over. Men foreldre bør faktisk ha et forhold til sex som gjør dem i stand til å ivareta egne barns seksualitet også. Aseksuelle er utmeldt av normalen og jomfruer har ikke talerett.
Hannasbananas Skrevet 22. mai 2020 #18 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, sug lut skrev: Nei. Det er jeg fullt klar over. Men foreldre bør faktisk ha et forhold til sex som gjør dem i stand til å ivareta egne barns seksualitet også. Aseksuelle er utmeldt av normalen og jomfruer har ikke talerett. Fnis! Jeg har tenkt mange ganger at jeg kunne hatt mange artige diskusjoner med deg over et par flasker vin. Denne er intet unntak. 😂
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #19 Skrevet 22. mai 2020 4 minutter siden, sug lut skrev: Nei. Det er jeg fullt klar over. Men foreldre bør faktisk ha et forhold til sex som gjør dem i stand til å ivareta egne barns seksualitet også. Aseksuelle er utmeldt av normalen og jomfruer har ikke talerett. Haha i alle dager, du må tulle? Nå er du dypt nedi rødvinen tror (håper) jeg. Min mor har aldri snakket med meg om sex, selv ble hun skilt da jeg var 1år å har levd i sølibat siden😅. Burde jeg blitt avlivet jeg da, ettersom min mor ble aseksuell😂 Anonymkode: 4a102...f43
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #20 Skrevet 22. mai 2020 Jeg er til en viss grad enig med luten her... Har en kusine som i en alder av 31 år aldri har hatt kjæreste, aldri hatt noe seksuell omgang (tror ikke hun har kysset engang) og det er det jo en grunn til. Hun er kjærlig som bare det, super tante og elsker barn, men hun har noen psykiske problemer og issues som ikke hadde vært helt ideelt å vokse opp med. Hun har litt sosial angst, veldig angst for alt som har med kropp å gjøre, har aldri vært i et offentlig bad, kunne aldri kledd seg naken i en fellesgarderobe osv. Hun er ikke av de verste "psykiske tilfellene", men det at hun har et så problematisk forhold til omgang med mennesker gjør at hun ikke hadde kunnet følge opp unger tenker jeg. Hun kunne elsket dem, stelt dem helt perfekt, fulgt de opp med skolegang osv, hun er veldig intelligent og flink sånn sett, men det sosiale er faktisk et nesten viktigere område å følge opp tenker jeg. Hun har snakket om å "reise til Danmark", men det blir med tanken. Tror ikke hun hadde klart prosessen med gynekolog for å være ærlig, og når du har et så problematisk forhold til kropp og andre mennesker blir du ikke årets mamma altså. Anonymkode: cc7e2...008
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #21 Skrevet 23. mai 2020 Jeg tenker vel at det ikke nødvendigvis dreier seg om sex, men heller relasjoner mellom mennesker. Jeg kjenner også til et tilfelle med en dame (hodt voksen), som ALDRI hadde vært i nærheten av en mann. Her var det meget spesielle forhold, hvor hun hadde ekstremt strenge foreldre som voktet over henne til de døde. Når det skjedde fikk hun hjelp til å dra utenlands for donoregg/-sæd. Men hennes spesielle bakgrunn, oppvekst og familieerfaringer gjorde at hum dessverre ikke var egnet som mor. Hadde nok ikke hjulpet med sexuell erfaring her, men kanskje det hadde hjulpet med erfaring innen kjærlighet, forhold osv? Anonymkode: 3fe01...0a4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #22 Skrevet 23. mai 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette diskuterer jeg med en venninne av meg. Hvis noen (som ikke har barn) får et donorbarn, og ikke har seksuell erfaring overhode. Blir det da en jomfrufødsel????? Anonymkode: 70d3b...575 Ja, det blir jo en jomfrufødsel når hun ikke har hatt sex. (Har faktisk tenkt på det samme selv.) Anonymkode: 82f8c...549
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #23 Skrevet 23. mai 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvis man ikke vil ha sex bør man ikke få barn?😂 man bør ha sugd en pikk før man får barn? Blir man en bedre mor jo flere peniser man har sugd?😅 å hvis man etterhvert slutter å ha sex, da bør man ikke ha barn? Er du full???😂😂😂 Anonymkode: 4a102...f43 Stor mengde emojier fremstiller deg som ung, mindre intelligent og latterlig. Skjønner du virkelig ikke poenget? Et forknytt forhold til egen kropp, nakenhet, sex og intimsoner, kan generelt være rimelig utfordrende hvis man skal oppdra sunne, sterke barn. Anonymkode: 5dedb...e3b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #24 Skrevet 24. mai 2020 På 22.5.2020 den 19.45, Anonym bruker skrev: Haha i alle dager, du må tulle? Nå er du dypt nedi rødvinen tror (håper) jeg. Min mor har aldri snakket med meg om sex, selv ble hun skilt da jeg var 1år å har levd i sølibat siden😅. Burde jeg blitt avlivet jeg da, ettersom min mor ble aseksuell😂 Anonymkode: 4a102...f43 HUn har jo sviktet som mor hvis hun aldri har snakket med deg om noe som det faktisk er viktig å kjenne til. Anonymkode: c15c6...338
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #25 Skrevet 24. mai 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker vel at det ikke nødvendigvis dreier seg om sex, men heller relasjoner mellom mennesker. Jeg kjenner også til et tilfelle med en dame (hodt voksen), som ALDRI hadde vært i nærheten av en mann. Her var det meget spesielle forhold, hvor hun hadde ekstremt strenge foreldre som voktet over henne til de døde. Når det skjedde fikk hun hjelp til å dra utenlands for donoregg/-sæd. Men hennes spesielle bakgrunn, oppvekst og familieerfaringer gjorde at hum dessverre ikke var egnet som mor. Hadde nok ikke hjulpet med sexuell erfaring her, men kanskje det hadde hjulpet med erfaring innen kjærlighet, forhold osv? Anonymkode: 3fe01...0a4 Og ofte går de tingene hånd i hånd. Men det fins jo unntak. Anonymkode: c15c6...338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå