Gå til innhold

Å bo nær skole


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis en elev som bor nær skole glemmer hele tiden. Bør de da få hentet det de glemmer? Ved at man legger nøkkel ut eller bør hn lære seg som andre som ikke har mulighet til å dra hjem at hn må huske?

Anonymkode: f2c4b...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt forskjell på en 8 åring og en 15 åring kanskje, men jeg ser ingen grunn til at ungen ikke kan løpe hjem om det kan gjøres i friminuttene og det ikke blir fravær av det. 

Anonymkode: 2afcc...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor nære skolen og her har ungene måtte lære seg å ta med seg tingene sine. Jada, de har kommet hjem og hentet det ene og det andre, men jeg har prøvd å lære de til at de skal huske å få med seg tingene. Det har de igrunn klart, men så er det alt det andre. Veninnen ble våt og hadde ikke reservebukse, da kommer de løpende og henter ny bukse. Skidag og en unge hadde for små sko, da kommer de og henter storesøster sine, noen hadde ikke akebrett så da ranes boden osv. Slikt gjør meg ikke noe, jeg har også snakket med lærerene om at slikt er greit, men glemte skoleting er ikke en grunn til å dra hjem for å hente for de skal ikke få vanen av å ikke passe på slikt selv. Barneskolen ligger nære, ungdomskolen og vidregående ikke så nære slik at de ikke blr få den uvanen før de starter der. Har fungert veldig bra, har måtte leve pc lader på skolen engang siden de begge gikk ut av barneskolen. Hadde det ikke vært tentamen så hadde un overlevd uten. (Og praktisk med mamma som jobber turnus, ofte hjemme på dagtid)

Anonymkode: b73d3...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lærer har jeg noen ganger sendt barn hjem for å hente ting. Ikke bøker o.l, men hvis de har glemt f.eks gymtøyet. 

Jeg sender da en melding til foreldrene: «Per fikk gå hjem i storefri for å hente gymtøyet sitt. Denne meldinger er til orientering». 

Hvis samme barn må gjøre det flere ganger, tar jeg det opp med foreldrene. Heldigvis pleier det skje et par ganger, så lærer de å ta med.

Anonymkode: 278d9...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. For det er litt feigt at en ikke skal ta med ting fordi de har den goden å bo nær skole? Det er ikke så big fram egentlig, men om denne vanen blir med dit de ikke lenger bor nær skole eller jobb så blir det vel et problem 

Anonymkode: f2c4b...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en dårlig vane å lære ungene, og som lærer har jeg vært nokså streng på det der. Det skal ikke være forskjell på elevene bare fordi noen er heldige og bor i nærheten og andre ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...