Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #1 Skrevet 22. mai 2020 Hei Er egentlig veldig fornøyd med henne,men jeg begynner og bli litt lei nå, jeg er i risikogruppen og har ikke jobbet siden 12 mars pga hun har abefalt at jeg ikke skal, men med så lite smitte sa jeg at jeg ville prøve igjen,men hun sa nei, men hun lovet og se an hvordan sommeren var og forsetter det slik som nå, kan jeg begynne tidligst 1 september. men FY FAEN så lei jeg er, men samtdlig glad for hun ser litt lysere på det, før så mente hun at jeg skulle være hjemme til januar 2021. Hva tenker dere, er hun for streng? Jeg har medfødt hjertefeil,men sunn og frisk ellers Anonymkode: 45280...296
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #2 Skrevet 22. mai 2020 Det er jo særlig folk med hjerteproblemer som dør av covid. Ingen mulighet for hjemmekontor? Anonymkode: 3d868...e5c
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #3 Skrevet 22. mai 2020 Flere jeg jobber med er i risikogruppen men ingen av de fikk sykemelding fra fastlegen. Så hun er nok strengere enn noen andre leger Anonymkode: 2a9c8...952
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #4 Skrevet 22. mai 2020 Tenker du at vi, som i en haug med anonyme folk på et nettforum, er bedre til å bedømme din helsesituasjon enn legen din? Du må da for søren heller være takknemlig for at hun tar helsen din på alvor og ikke tar noen sjanser. Hun vet vel ganske mye mer om hvilke tiltak som passer deg enn noen som du kan treffe på her inne? Det er lov å være lei, men du må da bruke fornuften din. Anonymkode: 33be2...0ef
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Skrevet 22. mai 2020 Må være grusomt å være hjemme med full lønn... du har gjerne fått med deg at vi har skyhøy arbeidsledighet og at folk ikke får dagpengene sine fra NAV? Anonymkode: 81dd9...e18
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Skrevet 22. mai 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må være grusomt å være hjemme med full lønn... du har gjerne fått med deg at vi har skyhøy arbeidsledighet og at folk ikke får dagpengene sine fra NAV? Anonymkode: 81dd9...e18 Så fordi noen er lei seg fordi de mangler penger, så skal HI være glad for å ikke kunne jobbe? Anonymkode: 4f4d8...225
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #7 Skrevet 22. mai 2020 Det er jo du, ikke fastlegen, som avgjør om du vil ta sjansen. Anonymkode: 69e07...81a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #8 Skrevet 22. mai 2020 Takk for alle svar Hjemmekontor blir vanskelig, da jeg order med mat på jobben. uansett om jeg får penger eller ei, er jeg dritt lei , jeg ønsker selv og jobbe , ikke være hjemme Anonymkode: 45280...296
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #9 Skrevet 22. mai 2020 Altså, legen din sykmelder kun ut fra medisinsk perspektiv. Selv om du får en sykmelding, kan du fremdeles jobbe, så lenge du opplyser om det og ikke mottar dobbelt opp (sykepenger og lønn). Det legger du bare inn under del D. Men er det egentlig fastlegen, ikke pandemien, du er lei av? Anonymkode: 71bc3...004
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #10 Skrevet 22. mai 2020 Dette må være en av de dummeste postene jeg har lest lenge. Du snakker som om legen har pålagt deg husarrest og fratatt deg egen vilje. Det er jo deg som bestemmer om du vil benytte deg av sykemeldingen. Sykemelding er ikke et pålagt krav om at du skal holde deg hjemme, men et "tilbud" dersom du er for syk til å jobbe. Om du føler det er tryggt for deg å jobb så får du gjøre det. Det er opp til deg og bestemme hva du vil. Men det er vel kanskje lurt å høre på legen som har mer viten om dette enn deg og vi. Men da er det ditt valg og ikke la det gå ut over legen som har gitt deg et flott tilbud som mange andre ikke får. Det er jo bare å si fra til arbeidsgiver at du gjerne vil komme å jobbe litt. Så fører du disse timene på søknad om sykepenger. Anonymkode: eb244...ad7
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #11 Skrevet 22. mai 2020 Ingen hindrer deg fra å ta dumme valg, Hi. Ingen tvinger deg til å la være jobbe om du vil trosse de medisinske anbefalingene. Du kan begynne å jobbe i morgen om du vil. Det er helt opp til deg... Og nei, du er ikke lei av legen din... Anonymkode: e864b...d16
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #12 Skrevet 22. mai 2020 Du bestemmer selvfølgelig selv om du ønsker å begynne å jobbe igjen. Det er virkelig null stress å starte på arbeid før en sykmelding er over. Dette må du ha misforstått... Anonymkode: 5ee88...737
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #13 Skrevet 22. mai 2020 Jeg takket pent nei til sykmld og har jobber i en mnd nå. Jeg er heldigvis ikke fratatt min autonomi eller innlagt på tvang. Er så lite smitte her jeg bor at jeg velger å ta sjansen. Hater å gå hjemme. Jobber i helsevesenet. Anonymkode: 3e3a2...aed
Hannasbananas Skrevet 22. mai 2020 #14 Skrevet 22. mai 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei Er egentlig veldig fornøyd med henne,men jeg begynner og bli litt lei nå, jeg er i risikogruppen og har ikke jobbet siden 12 mars pga hun har abefalt at jeg ikke skal, men med så lite smitte sa jeg at jeg ville prøve igjen,men hun sa nei, men hun lovet og se an hvordan sommeren var og forsetter det slik som nå, kan jeg begynne tidligst 1 september. men FY FAEN så lei jeg er, men samtdlig glad for hun ser litt lysere på det, før så mente hun at jeg skulle være hjemme til januar 2021. Hva tenker dere, er hun for streng? Jeg har medfødt hjertefeil,men sunn og frisk ellers Anonymkode: 45280...296 Når man trodde man hadde hørt alt... 🙄 Du har trygg jobb, blir tatt vare på av et førsteklasses helsevesen, OG får full lønn. Førsteplassen i konkurransen «verdens mest bortskjemte i-landsbeboer» går herved til deg.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2020 #15 Skrevet 22. mai 2020 Er ikke du sykelig overvektig også? Mener du har skrevet dette før her inne.Ingen andre jeg kjenner har fått en slik isolasjon som du beskriver, så mulig du har misforstått Anonymkode: 4fd8a...062
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #16 Skrevet 23. mai 2020 Har ikke fått sykemelding, fastlegen har ringt arbeidsgiver og forklart sitasjonen og de trengte bare legeerklæring, så sjefen min og legen samarbeider her, så jeg må bare høre hva fastlegen sier Anonymkode: 45280...296
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #17 Skrevet 23. mai 2020 18 hours ago, Hannasbananas said: Når man trodde man hadde hørt alt... 🙄 Du har trygg jobb, blir tatt vare på av et førsteklasses helsevesen, OG får full lønn. Førsteplassen i konkurransen «verdens mest bortskjemte i-landsbeboer» går herved til deg. det får bare være .. lei av folk som ikke bryr seg om at andre sliter Anonymkode: 45280...296
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #18 Skrevet 23. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke fått sykemelding, fastlegen har ringt arbeidsgiver og forklart sitasjonen og de trengte bare legeerklæring, så sjefen min og legen samarbeider her, så jeg må bare høre hva fastlegen sier Anonymkode: 45280...296 Da er det jo ditt valg å gjøre det slik. Vil tro du er lei av å ha en slik risiko og de restriksjonene som følger av det, men det er ikke fastlegen din du bør være lei. Derimot bør du kanskje vurdere å heller bli mindre passiv i eget liv og kommunisere bedre med legen ang. din egen helse - for det er ditt ansvar! Så lenge du ikke er fratatt samtykkekompetansen din så er dette et valg du tar. Snakk med legen din, få hjelp til å takle din egen helsesituasjon og få en god dialog med legen ang. risikoene. Du må bli en mer aktiv deltaker i egen helse. Anonymkode: e864b...d16
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #19 Skrevet 23. mai 2020 Just now, Anonym bruker said: Da er det jo ditt valg å gjøre det slik. Vil tro du er lei av å ha en slik risiko og de restriksjonene som følger av det, men det er ikke fastlegen din du bør være lei. Derimot bør du kanskje vurdere å heller bli mindre passiv i eget liv og kommunisere bedre med legen ang. din egen helse - for det er ditt ansvar! Så lenge du ikke er fratatt samtykkekompetansen din så er dette et valg du tar. Snakk med legen din, få hjelp til å takle din egen helsesituasjon og få en god dialog med legen ang. risikoene. Du må bli en mer aktiv deltaker i egen helse. Anonymkode: e864b...d16 ikke det som er problemet her, Jeg vil tlbake på jobb Anonymkode: 45280...296
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #20 Skrevet 23. mai 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: ikke det som er problemet her, Jeg vil tlbake på jobb Anonymkode: 45280...296 Ja, så snakk med legen din, da! Ærlig talt, du må ta ansvar selv. Og om det er slik at du har så høy risiko at du virkelig ikke bør jobbe nå, så kanskje du trenger hjelp til å akseptere situasjonen du er i. Men om du ønsker å ta risikoen, du ikke er fratatt samtykkekompetansen, og du ønsker å jobbe, da er det ingen som stopper deg. Hvor smart det er, det er en annen sak... Snakk med legen din! Anonymkode: e864b...d16
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #21 Skrevet 23. mai 2020 ferdig snakket jeg. Anonymkode: 45280...296
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #22 Skrevet 23. mai 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: ferdig snakket jeg. Anonymkode: 45280...296 Javel, da har du vel heller ingen problemer med legens avgjørelser, for da sier du deg enig i dem. Seriøst - ta ansvar for eget liv og helse, skaff deg hjelp om du sliter så med å kommunisere. Anonymkode: e864b...d16
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #23 Skrevet 23. mai 2020 Dette er da ikke fastlegens feil. Det er jo Gud sin skyld, som ga deg hjerteproblemer. Det står deg fritt å drite i alle anbefalinger, men du kan jo dø av det. Ditt valg! Anonymkode: 9ec7a...748
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #24 Skrevet 23. mai 2020 Du kan jo bare gå på jobb. Verken legen eller arbeidsgiver kan pålegge deg skjerming. Trodde du virkelig det, eller ville du bare syte? Anonymkode: 69e07...81a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #25 Skrevet 23. mai 2020 Så du har en arbeidsgiver som betaler deg full lønn for å gå hjemme. Ettersom du sier du ikke har sykemelding så vil din arbeidsgiver jo ikke får refusjon av at du ikke er på jobb. Høres ut som en fantastisk arbeidsgiver i disse tider. Men ta da å ringe din sjef og si du på eget ansvar vil tilbake i jobb. Anonymkode: eb244...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå