Gå til innhold

så LEI fastlegen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er egentlig veldig fornøyd med henne,men jeg begynner og bli litt lei nå, jeg er i risikogruppen og har ikke jobbet siden 12 mars pga hun har abefalt at jeg ikke skal, men med så lite smitte  sa jeg at jeg ville prøve igjen,men hun sa nei, men hun lovet og se an hvordan sommeren var og forsetter det slik som nå, kan jeg begynne tidligst 1 september.

men FY FAEN så lei jeg er, men samtdlig glad for hun ser litt lysere på det, før så mente hun at jeg skulle være hjemme til januar 2021.

Hva tenker dere, er hun for streng? Jeg har medfødt hjertefeil,men sunn og frisk ellers

Anonymkode: 45280...296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo særlig folk med hjerteproblemer som dør av covid. Ingen mulighet for hjemmekontor? 

Anonymkode: 3d868...e5c

Skrevet

Flere jeg jobber med er i risikogruppen men ingen av de fikk sykemelding fra fastlegen. Så hun er nok strengere enn noen andre leger 

Anonymkode: 2a9c8...952

Skrevet

Tenker du at vi, som i en haug med anonyme folk på et nettforum, er bedre til å bedømme din helsesituasjon enn legen din?

Du må da for søren heller være takknemlig for at hun tar helsen din på alvor og ikke tar noen sjanser. Hun vet vel ganske mye mer om hvilke tiltak som passer deg enn noen som du kan treffe på her inne?

Det er lov å være lei, men du må da bruke fornuften din.

Anonymkode: 33be2...0ef

Skrevet

Må være grusomt å være hjemme med full lønn... du har gjerne fått med deg at vi har skyhøy arbeidsledighet og at folk ikke får dagpengene sine fra NAV? 

Anonymkode: 81dd9...e18

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må være grusomt å være hjemme med full lønn... du har gjerne fått med deg at vi har skyhøy arbeidsledighet og at folk ikke får dagpengene sine fra NAV? 

Anonymkode: 81dd9...e18

Så fordi noen er lei seg fordi de mangler penger, så skal HI være glad for å ikke kunne jobbe?

Anonymkode: 4f4d8...225

Skrevet

Det er jo du, ikke fastlegen, som avgjør om du vil ta sjansen. 

Anonymkode: 69e07...81a

Skrevet

Takk for alle svar

Hjemmekontor blir vanskelig, da jeg order med mat på jobben.

uansett om jeg får penger eller ei, er jeg dritt lei , jeg ønsker selv og jobbe , ikke være hjemme

Anonymkode: 45280...296

Skrevet

Altså, legen din sykmelder kun ut fra medisinsk perspektiv. Selv om du får en sykmelding, kan du fremdeles jobbe, så lenge du opplyser om det og ikke mottar dobbelt opp (sykepenger og lønn). Det legger du bare inn under del D. 
 

Men er det egentlig fastlegen, ikke pandemien, du er lei av? 

Anonymkode: 71bc3...004

Skrevet

Dette må være en av de dummeste postene jeg har lest lenge. Du snakker som om legen har pålagt deg husarrest og fratatt deg egen vilje.

Det er jo deg som bestemmer om du vil benytte deg av sykemeldingen. Sykemelding er ikke et pålagt krav om at du skal holde deg hjemme, men et "tilbud" dersom du er for syk til å jobbe.

Om du føler det er tryggt for deg å jobb så får du gjøre det. Det er opp til deg og bestemme hva du vil. Men det er vel kanskje lurt å høre på legen som har mer viten om dette enn deg og vi. Men da er det ditt valg og ikke la det gå ut over legen som har gitt deg et flott tilbud som mange andre ikke får.

Det er jo bare å si fra til arbeidsgiver at du gjerne vil komme å jobbe litt. Så fører du disse timene på søknad om sykepenger.

Anonymkode: eb244...ad7

Skrevet

Ingen hindrer deg fra å ta dumme valg, Hi. Ingen tvinger deg til å la være jobbe om du vil trosse de medisinske anbefalingene.

Du kan begynne å jobbe i morgen om du vil. Det er helt opp til deg...

Og nei, du er ikke lei av legen din...

Anonymkode: e864b...d16

Skrevet

Du bestemmer selvfølgelig selv om du ønsker å begynne å jobbe igjen. Det er virkelig null stress å starte på arbeid før en sykmelding er over. 

Dette må du ha misforstått...

Anonymkode: 5ee88...737

Skrevet

Jeg takket pent nei til sykmld og har jobber i en mnd nå. Jeg er heldigvis ikke fratatt min autonomi eller innlagt på tvang. Er så lite smitte her jeg bor at jeg velger å ta sjansen. Hater å gå hjemme. Jobber i helsevesenet. 

Anonymkode: 3e3a2...aed

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Er egentlig veldig fornøyd med henne,men jeg begynner og bli litt lei nå, jeg er i risikogruppen og har ikke jobbet siden 12 mars pga hun har abefalt at jeg ikke skal, men med så lite smitte  sa jeg at jeg ville prøve igjen,men hun sa nei, men hun lovet og se an hvordan sommeren var og forsetter det slik som nå, kan jeg begynne tidligst 1 september.

men FY FAEN så lei jeg er, men samtdlig glad for hun ser litt lysere på det, før så mente hun at jeg skulle være hjemme til januar 2021.

Hva tenker dere, er hun for streng? Jeg har medfødt hjertefeil,men sunn og frisk ellers

Anonymkode: 45280...296

Når man trodde man hadde hørt alt... 🙄 

Du har trygg jobb, blir tatt vare på av et førsteklasses helsevesen, OG får full lønn. Førsteplassen i konkurransen «verdens mest bortskjemte i-landsbeboer» går herved til deg. 
 

Skrevet

Er ikke du sykelig overvektig også? Mener du har skrevet dette før her inne.Ingen andre jeg kjenner har fått en slik isolasjon som du beskriver, så mulig du har misforstått

Anonymkode: 4fd8a...062

Skrevet

Har ikke fått sykemelding, fastlegen har ringt arbeidsgiver og forklart sitasjonen og de trengte bare legeerklæring, så sjefen min og legen samarbeider her, så jeg må bare høre hva fastlegen sier

Anonymkode: 45280...296

Skrevet
18 hours ago, Hannasbananas said:

Når man trodde man hadde hørt alt... 🙄 

Du har trygg jobb, blir tatt vare på av et førsteklasses helsevesen, OG får full lønn. Førsteplassen i konkurransen «verdens mest bortskjemte i-landsbeboer» går herved til deg. 
 

det får bare være .. lei av folk som ikke bryr seg om at andre sliter

Anonymkode: 45280...296

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke fått sykemelding, fastlegen har ringt arbeidsgiver og forklart sitasjonen og de trengte bare legeerklæring, så sjefen min og legen samarbeider her, så jeg må bare høre hva fastlegen sier

Anonymkode: 45280...296

Da er det jo ditt valg å gjøre det slik. Vil tro du er lei av å ha en slik risiko og de restriksjonene som følger av det, men det er ikke fastlegen din du bør være lei. Derimot bør du kanskje vurdere å heller bli mindre passiv i eget liv og kommunisere bedre med legen ang. din egen helse - for det er ditt ansvar!

Så lenge du ikke er fratatt samtykkekompetansen din så er dette et valg du tar. Snakk med legen din, få hjelp til å takle din egen helsesituasjon og få en god dialog med legen ang. risikoene. Du må bli en mer aktiv deltaker i egen helse.

Anonymkode: e864b...d16

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Da er det jo ditt valg å gjøre det slik. Vil tro du er lei av å ha en slik risiko og de restriksjonene som følger av det, men det er ikke fastlegen din du bør være lei. Derimot bør du kanskje vurdere å heller bli mindre passiv i eget liv og kommunisere bedre med legen ang. din egen helse - for det er ditt ansvar!

Så lenge du ikke er fratatt samtykkekompetansen din så er dette et valg du tar. Snakk med legen din, få hjelp til å takle din egen helsesituasjon og få en god dialog med legen ang. risikoene. Du må bli en mer aktiv deltaker i egen helse.

Anonymkode: e864b...d16

ikke det som er problemet her, Jeg vil tlbake på jobb

Anonymkode: 45280...296

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ikke det som er problemet her, Jeg vil tlbake på jobb

Anonymkode: 45280...296

Ja, så snakk med legen din, da! Ærlig talt, du må ta ansvar selv. Og om det er slik at du har så høy risiko at du virkelig ikke bør jobbe nå, så kanskje du trenger hjelp til å akseptere situasjonen du er i.

Men om du ønsker å ta risikoen, du ikke er fratatt samtykkekompetansen, og du ønsker å jobbe, da er det ingen som stopper deg. Hvor smart det er, det er en annen sak...

Snakk med legen din!

Anonymkode: e864b...d16

Skrevet

ferdig snakket jeg.

Anonymkode: 45280...296

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ferdig snakket jeg.

Anonymkode: 45280...296

Javel, da har du vel heller ingen problemer med legens avgjørelser, for da sier du deg enig i dem.

Seriøst - ta ansvar for eget liv og helse, skaff deg hjelp om du sliter så med å kommunisere.

Anonymkode: e864b...d16

Skrevet

Dette er da ikke fastlegens feil. Det er jo Gud sin skyld, som ga deg hjerteproblemer. Det står deg fritt å drite i alle anbefalinger, men du kan jo dø av det. Ditt valg! 

Anonymkode: 9ec7a...748

Skrevet

Du kan jo bare gå på jobb. Verken legen eller arbeidsgiver kan pålegge deg skjerming. Trodde du virkelig det, eller ville du bare syte? 

Anonymkode: 69e07...81a

Skrevet

Så du har en arbeidsgiver som betaler deg full lønn for å gå hjemme. Ettersom du sier du ikke har sykemelding så vil din arbeidsgiver jo ikke får refusjon av at du ikke er på jobb. Høres ut som en fantastisk arbeidsgiver i disse tider.

Men ta da å ringe din sjef og si du på eget ansvar vil tilbake i jobb.

Anonymkode: eb244...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...