Gå til innhold

Jeg er verdens teiteste person!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, her sitter mannen og meg og snakker om økonomien og kommer frem til at med noen lette grep kan vi spare inn kr 5.000,- i måneden uten egentlig å ofte noe.

Og hva er det første jeg gjør, jo tenke på hva vi kan bruke alle disse pengene på.
Hallo, hva med å spare noe!!!!

Anonymkode: eb560...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, her sitter mannen og meg og snakker om økonomien og kommer frem til at med noen lette grep kan vi spare inn kr 5.000,- i måneden uten egentlig å ofte noe.

Og hva er det første jeg gjør, jo tenke på hva vi kan bruke alle disse pengene på.
Hallo, hva med å spare noe!!!!

Anonymkode: eb560...219

Å endre livsstil består ofte i å endre innstilling, og det tar jo tid. Men jeg syns du kan unne deg å være litt mer tilgivende overfor deg selv. Prøv et par måneder om det funker da? Og se om dere klarer å sette dere noen større sparemål, eller vil pusse opp for de pengene eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pashla skrev:

Å endre livsstil består ofte i å endre innstilling, og det tar jo tid. Men jeg syns du kan unne deg å være litt mer tilgivende overfor deg selv. Prøv et par måneder om det funker da? Og se om dere klarer å sette dere noen større sparemål, eller vil pusse opp for de pengene eller noe? 

Poenget er at vi endrer ikke livsstil.
Har sagt opp plassen på AKS som vi har til et av barna som knapt bruker den, betalt den siste rest av et billån og studielån.
Tilsammen rett over kr 5.000,- mindre i utgifter i måneden...

Vi sparer allerede noe per måned, men burde ha spart mer.
Derfor jeg er teit siden det første jeg tenker på er hvordan jeg kan bruke de pengene.

Anonymkode: eb560...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, her sitter mannen og meg og snakker om økonomien og kommer frem til at med noen lette grep kan vi spare inn kr 5.000,- i måneden uten egentlig å ofte noe.

Og hva er det første jeg gjør, jo tenke på hva vi kan bruke alle disse pengene på.
Hallo, hva med å spare noe!!!!

Anonymkode: eb560...219

Altså, du er ikke teit dersom det var din første tanke, men ved nærmere ettertanke fant ut at dere burde spare! Da vil jeg heller si at du er smart, og at du evner å overvinne impulser. 

Anonymkode: 528b4...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come one! Nå er du streng og urettferdig. Du må jo få lov å drømme litt! 
Beste sparingsmotivasjon i væra spør du meg! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i ferd med å endre vanene dine - supert! Det aller lureste er å sette opp autotrekk på sparing - da fortsetter du "som før", men sparer masse uten at du engang tenker på det. 
Et av de beste sparetipsene jeg vet, er å ikke øke forbruk feks hvis lån er nedbetalt eller man øker i lønn. Ta heller det nye overskuddet og sett det rett i sparing.

Anonymkode: 87c49...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, du er ikke teit dersom det var din første tanke, men ved nærmere ettertanke fant ut at dere burde spare! Da vil jeg heller si at du er smart, og at du evner å overvinne impulser. 

Anonymkode: 528b4...67c

 

1 time siden, oslofrk skrev:

Come one! Nå er du streng og urettferdig. Du må jo få lov å drømme litt! 
Beste sparingsmotivasjon i væra spør du meg! 😉

Godt poeng, er kanskje litt for streng mot meg selv.
Følte meg bare fryktelig, fryktelig teit når fornuften fortalte meg at kanskje sparing er en god idè...

Anonymkode: eb560...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...