Gå til innhold

Hvilken bank er best på boliglån?


Musemor med tre søte små

Anbefalte innlegg

Vi har per i dag vårt boliglån i statens pensjonskasse, men de siste par årene har ikke renten der vært noe god, så ønsker å refinansiere.

Hvilken bank vil dere anbefale, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på størrelse på lånet og verdi på huset.

Anonymkode: e1a8d...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert an på hvor du bor også, jeg er fra en liten by det nesten alle kjenner alle, men jeg har flytta til en storby, men vi tok opp lån i banken der jeg kommer fra, fikk mye mye bedre lån der en i alle de store bankene i storbyen. 

Anonymkode: 33758...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer helt an på størrelse på lånet og verdi på huset.

Anonymkode: e1a8d...d52

Trenger ca 2,7 mill, verdi ca 5,5 mill, inntekt ca 1,3 mill

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer sikkert an på hvor du bor også, jeg er fra en liten by det nesten alle kjenner alle, men jeg har flytta til en storby, men vi tok opp lån i banken der jeg kommer fra, fikk mye mye bedre lån der en i alle de store bankene i storbyen. 

Anonymkode: 33758...059

Bor og kommer fra et stort sted dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positive ting å si om DnB. Har forsikringer der også. Har måttet bruke forsikringene noen ganger å det har gått fint. Fin rente på 1,4% nå (medlemsfordel) og de er tilgjengelig på tlf. Synd de tok bort menneskechAten å erstattet den med en robåt, ellers ingen negative ting å si . 

Anonymkode: 98672...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bare positive ting å si om DnB. Har forsikringer der også. Har måttet bruke forsikringene noen ganger å det har gått fint. Fin rente på 1,4% nå (medlemsfordel) og de er tilgjengelig på tlf. Synd de tok bort menneskechAten å erstattet den med en robåt, ellers ingen negative ting å si . 

Anonymkode: 98672...ac6

Jeg har alle forsikringer, er Saga-kunde, og har vært der i 25 år. Da jeg klaget på renten min forrige uke, som var 2,44, fikk jeg en spydig beskjed om at "de som får 1,4 betaler masse for et medlemskap i norsk sykepleierforbund, og det går opp i opp mot 2,44. Hah, hvilken bank har tilbudt deg noe bedre, liksom?"

Herlig. 
 

Hi, skjekk ut renteradar.no. 

Anonymkode: 34a6b...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alle forsikringer, er Saga-kunde, og har vært der i 25 år. Da jeg klaget på renten min forrige uke, som var 2,44, fikk jeg en spydig beskjed om at "de som får 1,4 betaler masse for et medlemskap i norsk sykepleierforbund, og det går opp i opp mot 2,44. Hah, hvilken bank har tilbudt deg noe bedre, liksom?"

Herlig. 
 

Hi, skjekk ut renteradar.no. 

Anonymkode: 34a6b...9db

Venninna mi fikk 1,75 uten å være medlem, så 2,44% er ran. Det bør smdu klage på igjen. Ja betaler 6000kr i året for medlemskapet men det er forskjell på lønnen om du er organisert eller ikke. Dvs lavere lønn for ikke organiserte, så det lønner seg. I tillegg er forsikringene gode med bra pris for medlemer.

Anonymkode: 98672...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Venninna mi fikk 1,75 uten å være medlem, så 2,44% er ran. Det bør smdu klage på igjen. Ja betaler 6000kr i året for medlemskapet men det er forskjell på lønnen om du er organisert eller ikke. Dvs lavere lønn for ikke organiserte, så det lønner seg. I tillegg er forsikringene gode med bra pris for medlemer.

Anonymkode: 98672...ac6

Jeg er også Saga-kunde og har 1,73. Fikk i utgangspunktet ingen reduksjon i renten ved å få fra å være vanlig kunde til Saga, så skal ringe de igjen.

Anonymkode: 7f8e4...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alle forsikringer, er Saga-kunde, og har vært der i 25 år. Da jeg klaget på renten min forrige uke, som var 2,44, fikk jeg en spydig beskjed om at "de som får 1,4 betaler masse for et medlemskap i norsk sykepleierforbund, og det går opp i opp mot 2,44. Hah, hvilken bank har tilbudt deg noe bedre, liksom?"

Herlig. 
 

Hi, skjekk ut renteradar.no. 

Anonymkode: 34a6b...9db

Jeg er DnB, ikke saga har ett lån på under 2 mill noe som er under 50% av boligverdien. 

Jeg hadde samme rente som deg. Fikk klaget den ned til 2% pga tilbud fra annen bank for 3 uker siden. Fikk nå varsling om rente på 1,6%. Så jeg er godt fornøyd med DNB. 

Anonymkode: 7cfe6...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med sparebank1. Effektiv rente på 1,34% nå. Er LO medlem.

Anonymkode: 3671f...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Veldig fornøyd med sparebank1. Effektiv rente på 1,34% nå. Er LO medlem.

Anonymkode: 3671f...459

Takk, det beste vi har funnet til nå er via fagforeningen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...