Gå til innhold

Hvordan kan en 11 åring rote så mye ???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt ? Blir sprø av henne. Lager noe på kjøkkenet hele tiden, griser med noe på badet flere ganger om dagen osv osv. Blir så mye kjeft og bråk men det går ikke inn.  Tips ?

Anonymkode: 6e992...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler ikke min 11 åring griser eller roter så mye, men hun må jo rydde opp etter seg når hun driver med noe da. 

Skal hun lage ting spør hun først, og rydder etterpå.

Griser på badet tror jeg aldri hun har gjort. Gjør hun noe er det å sitte på rommet sitt å lakke negler eller noe sånt, det griser jo ikke så mye..

Anonymkode: f270a...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må lage all mat til henne og bare la henne bruke badet for å gå på do og pusse tenner 🙈 nei huff må nok være enda strengere med den oppryddinga 

Anonymkode: 6e992...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er forskjellige, ganke så likt som alle mennesker.  Har en unge som er en rotekopp og en som er stikk motsatt, selv om hun nå begynner å snu litt. Nå har hun vist så mye hun må rekke. 
 

Minsta kan rote uten å gjøre noe, kan se ut som en tornado har vært på besøk. Hun er flink til å rydde etterr seg når ejg sier ifra, jeg må ikke mase eller noe. Virker som hun ikke ser rotet egentlig. At rommet hennes er bombet støtt og stadig gidder jeg ikke bry meg om, det blir ryddet noen ganger i uka selv om det ikke ser ut som hun har rydda der noen gang. Noe har nå skjedd, for nå tømmer hun oppvaskmaskinen, setter den på osv når hun ser det selv. Begge ungene har fått dilla på smoodie, så hun har vel nå skjønt at det er enklere å rydde etter seg enn å måtte ta det når ting har stivnet eller lukter. 
 

Jeg var vist rimelig rotete på samme alder, men blitt ryddig av meg. Min søster var ekstremt ryddig av seg, men blitt mer rotete sv seg. Hun er ikke veldig rotete, men iforhold til hvordan hun var så er hun ganske rotete. Litt artig å se tilbake på nå. 

Anonymkode: f1383...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ti-åring er rotete av natur, MEN er dårlig til å rydde etter seg fordi vi er dårlige på å lage rutiner rundt det.

 

Anonymkode: 9d90f...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff 🙈 hadde håp om at det ikke skal vare til hu er 18 

Anonymkode: 6e992...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff 🙈 hadde håp om at det ikke skal vare til hu er 18 

Anonymkode: 6e992...f25

Jeg tror at noen er bare sånn. Jeg har prøvd i alle år. Men håper han blir bedre den dagen han får egen leilighet 

Anonymkode: 13605...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn ennå 🤷‍♂️ Godt inn i 30-årene. Har blitt litt bedre etter at jeg ble mamma, men fremdeles kan jeg gå rett forbi rot i dagesvis uten å ense det. 

Anonymkode: dfbf4...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er femti og fortsatt slik🤣 en gang rotekopp alltid rotekopp ...

Anonymkode: 25171...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er femti og fortsatt slik🤣 en gang rotekopp alltid rotekopp ...

Anonymkode: 25171...9c6

Jeg tror også det. Det er personlighet, ikke en aldersgreie.

Anonymkode: 741ff...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to av hver. De to på 17 og 10 år er skikkelige rotekopper, og de får liksom ikke til å rydde skikkelig etter seg selv om de faktisk prøver, i hvert fall han på 17 år. Så har jeg de på 15 og 13 år som alltid ordner pent opp etter seg. Spesielt han på 15 år er sånn som at etter at han har laget middag til hele familien, så skinner kjøkkenet fordi han rydder og vasker grundig av etter seg (fikk faktisk 6 i mat og helse pga blant annet dette med at han er så ordentlig og ryddig av seg 😅).

Anonymkode: 502f8...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det normalt ? Blir sprø av henne. Lager noe på kjøkkenet hele tiden, griser med noe på badet flere ganger om dagen osv osv. Blir så mye kjeft og bråk men det går ikke inn.  Tips ?

Anonymkode: 6e992...f25

Har vel sett hvordan dere gjør det...

Anonymkode: 34808...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er femti og fortsatt slik🤣 en gang rotekopp alltid rotekopp ...

Anonymkode: 25171...9c6

Jeg har også alltid vært rotete. Har vært deprimert i flere år, moderat men langvarig. Min skolepult var alltid mer rotete enn de andre jentene sin og jeg følte på det. I tillegg har rommet mitt aldri holdt seg ryddig. Nå er jeg 27 og dette året har jeg faktisk klart å holde meg. Fått diagnoser og riktig medisin. Jeg har blitt motsatt nå. Takler nesten ikke en brødsmuler på gulvet 😛 og å ha det ryddig reduserer depresjon. 
Nå er det vel likevel noen som aldri blir helt ryddige... 

Anonymkode: c238f...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også alltid vært rotete. Har vært deprimert i flere år, moderat men langvarig. Min skolepult var alltid mer rotete enn de andre jentene sin og jeg følte på det. I tillegg har rommet mitt aldri holdt seg ryddig. Nå er jeg 27 og dette året har jeg faktisk klart å holde meg. Fått diagnoser og riktig medisin. Jeg har blitt motsatt nå. Takler nesten ikke en brødsmuler på gulvet 😛 og å ha det ryddig reduserer depresjon. 
Nå er det vel likevel noen som aldri blir helt ryddige... 

Anonymkode: c238f...3f9

Grunnen til at jeg er så rotete tror jeg er at jeg alltid har tusen prosjekter på gang, begynner på noe nytt før jeg avslutter det forrige. Hos meg har det ingenting med depresjon eller andre diagnoser å gjøre. Jeg bare er sånn.

Anonymkode: 25171...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...