Gå til innhold

Jeg skjønner ikke helt hvorfor skolene har stengt i morgen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Regner med de har planleggingsdag, men elevene har fri. I barnehagen har vi mistet planleggingsdagen vår i mai pga at vi hadde så god anledning til planlegging da vi holdt stengt grunnet corona. Hvorfor gjelder ikke dette også skolen, de åpnet jo i tillegg etter bhg og har hatt elevene der bare et par uker? Hvorfor er det så ulik praksis i skole kontra bhg?

Anonymkode: e17ee...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en inneklemt dag. Lærerne har også fri, ingen planlegging her. 

Anonymkode: bcefc...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerne avspaserer her fordi de har vært på kurs på ettermiddagstid tidlig i mars.

Anonymkode: 4ff71...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fri på skolen vår fordi det er lagt inn som fridag, ikke planleggingsdag. Vi avspaserer to kurskvelder vi har hatt tidligere i år.

Anonymkode: 96db5...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig skoledag, ikke noe fri. Det samme gjelder de videregående skolene i gamle buskerud. 

Anonymkode: 8b315...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På skolens hjemmeside har det stått hele tiden at det er fri i morgen. Fikk meld sent i går kveld fra lærer at det er uteskole i morgen.... Har ikke fått varsel på transponder, men så nå at belskeden har ligget der siden mandag kveld. Irriterende. 

Anonymkode: 9ffde...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med de har planleggingsdag, men elevene har fri. I barnehagen har vi mistet planleggingsdagen vår i mai pga at vi hadde så god anledning til planlegging da vi holdt stengt grunnet corona. Hvorfor gjelder ikke dette også skolen, de åpnet jo i tillegg etter bhg og har hatt elevene der bare et par uker? Hvorfor er det så ulik praksis i skole kontra bhg?

Anonymkode: e17ee...195

Kjørte dere fjernundervisning på barnehageungene? Ikke det? Nei vel, da aner du ikke hva lærerne har drevet med. De fikk IKKE fri! 

Anonymkode: 31664...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med de har planleggingsdag, men elevene har fri. I barnehagen har vi mistet planleggingsdagen vår i mai pga at vi hadde så god anledning til planlegging da vi holdt stengt grunnet corona. Hvorfor gjelder ikke dette også skolen, de åpnet jo i tillegg etter bhg og har hatt elevene der bare et par uker? Hvorfor er det så ulik praksis i skole kontra bhg?

Anonymkode: e17ee...195

Du skjønner sikkert om du tenker deg om at lærerne ikke har hatt fri selv om skolen har vært stengt? Og ikke alle skoler har fri i morgen, heller. 

Anonymkode: 53027...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her. Jeg har skolebarn og vet at ikke lærerne hadde fri, men ga elvene hjemmeskole. Jeg vet også at min bhg og flere i nærheten er beredskaps bhg og hadde åpent hver dag for noen barn, vi hadde heller derfor ikke fri. Synes likevel det er underlig at bhg mister planleggingsdag når skolen tar seg en fridag!

Anonymkode: e17ee...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår skole har ikke stengt pga at de brukte ekstra plandager ved oppstart pga innføring av iPad (snakk om flaks med timingen på det!)

Men grunnen til at mange har fri denne inneklemt dagen er vel fordi det står på skoleruter. Det er jo ikke bare å kutte på planlagte fridager, folk planlegger jo gjerne turer ut fra denne. 

Lærerene hadde heller ikke flust med tid til å planlegge særlig i de hektiske ukene det ble praktisert hjemmeskole. 

Anonymkode: 75f38...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg har skolebarn og vet at ikke lærerne hadde fri, men ga elvene hjemmeskole. Jeg vet også at min bhg og flere i nærheten er beredskaps bhg og hadde åpent hver dag for noen barn, vi hadde heller derfor ikke fri. Synes likevel det er underlig at bhg mister planleggingsdag når skolen tar seg en fridag!

Anonymkode: e17ee...195

Skolen "tar seg ikke en fridag", det er en avspaseringsdag for ekstra arbeidstid. 

Anonymkode: 96db5...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det i skoleruta at det er skoledag. Skolen opplyste at det var fridag. Da jeg spurte ble det gjort om til «studiedag» for elevene. 
 

yep...studiedag på 5. klassinger likesom.....

Anonymkode: 1f453...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg har skolebarn og vet at ikke lærerne hadde fri, men ga elvene hjemmeskole. Jeg vet også at min bhg og flere i nærheten er beredskaps bhg og hadde åpent hver dag for noen barn, vi hadde heller derfor ikke fri. Synes likevel det er underlig at bhg mister planleggingsdag når skolen tar seg en fridag!

Anonymkode: e17ee...195

Her er skolen stengt i morgen og bhg har planleggingsdag. 

Anonymkode: 3484c...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står skolefri på skoleruta. Og få barn på bhg jeg jobber i så da tok jeg fri.

Anonymkode: 957e3...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til kommunene  om de skal ha skolefri på inneklemte dager. 

Anonymkode: 277d1...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanlig skole i Asker (gamle Røyken)

Anonymkode: da8cb...757

«Gamle Røyken» hadde alltid fri på inneklemte dager før. Av en eller annen grunn er det ikke sånn i år. Det er for så vidt bra, for barna har mistet mye skole

Anonymkode: de6fd...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen har fridag, SFO planleggingsdag som er jobbet inn. Barnehagen jeg jobber i er oppe som vanlig, kjørt ungene til besteforeldre idag. Vi skal ha planleggingsdag om to uker, kommunen bestemt at det går som planlagt. Planlegging og pedagogikk er ferskvare, og nå med full bemanning med barna hele dagen er det null tid til møter på dagtid. 

Anonymkode: 56e22...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...