Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #1 Skrevet 21. mai 2020 Trenger en ny bruktbil (vi er bare 3, en voksen og 2 barn), så det trenger ikke være en stor bil) , kanskje en som ikke er så dyr i drift, gjerne en hybrid . Men for en som ikke har litt peiling, så hadde det vært fint med noen innspill. Sist jeg kjøpte, så gikk jeg for en bil som forhandleren skrøt opp i skyene og bilen var god å kjøre den, men for å bare være 3 år da jeg kjøpte den, så har jeg hatt uttallige reparasjoner, kanskje så mye som halve kjøpesummen av bilen ilp av de årene jeg har hatt den. De fleste jeg kjenner har biler som har gått mange hundre tusen, bilene er opp i 15 år, mens min takket for seg i en alder av 9 og i underkant av 200.000 km. Når jeg tok dette opp med selger, sa han at jeg hadde vært Max uheldig med den bilen.. Har ikke råd til å gjøre et bomkjøp til, så derfor tenkte jeg det var lurt å sjekke litt rundt, så er det noen her som har litt peiling ? Anonymkode: 9b450...137
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #2 Skrevet 21. mai 2020 Jeg har ikke peiling. Bare så det er sagt. Min erfaring er at Ford kan gå istykker innimellom, litt oftere enn "vanlig", men til gjengjeld så er det sjelden så veldig dyrt. Derimot er Ford veldig komfortabel på langkjøring. Nyere modeller (10 år gamle eller yngre) har alt mulig av dippedutter også. Citroën sine diesel-motorer bruker lite drivstoff. Vi har en C3 picasso diesel nå, som bruker 0,3 på langkjøring. Veldig komfortabel! Ikke dyr å reparere på heller. Ikke for at vi har gjort stort med den. Den beste jeg har kjørt var en Citroën C5 med hydraulikkfjæring. Helt fantastisk god å kjøre! Men den brukte en 0,5-0,6 mila på langkjøring. Og den kan være dyr å reparere hvis noe først går i stykker. Ellers er Peugeot også veldig god å kjøre. I tillegg noenlunde billig. Men det er bare fra inntrykk, jeg har ikke peiling, hverken på tallene rundt dette eller på bil i det hele tatt. Anonymkode: 99d11...969
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #3 Skrevet 21. mai 2020 Jeg har hatt mange biler opp igjennom og den som har vært desidert billigst er Nissan Leaf. Man sparer masse på å kjøpe elbil, søk opp regnestykke. De nyere elbilene har god rekkevidde. Min erfaring er at verksted er billigere, kun byttet slitedeler hos oss og batteriet er fortsatt 100%. Har hatt to ford, har en enda anbefaler ikke ford, mye feil hele tiden. Ellers har jeg hørt mye bra om senere års Peugeot. Anonymkode: 92d1c...681
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #4 Skrevet 21. mai 2020 Anbefaler at du kjøper en bil hvor det er igjen garanti. For da slipper du å betale om det blir store uforutsette utgifter. Å forvente at enn bil skal gå flere tusen mil uten store utgifter er urealistisk og eldre bilen er jo mere er den slitt. Dere bør tenke på plass, siden dere er mange. Det er trafikkfarlig å sitte trangt i en bil. å garanti det er min anbefaling Anonymkode: 35d0c...490
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #5 Skrevet 21. mai 2020 Kjøp bil med garanti. Hvorfor ikke vurdere el-bil? Billigere servicer, null utgifter til drivstoff, færre slitedeler. Anonymkode: b94dc...266
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå