Gå til innhold

Tisseflekker i plenen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har noen naboer uten boevne og sosial kompetanse som lar hunden konsekvent tisse på fellesplen. Plenen er nå full av døde tisseflekker. Sånne mennesker burde jo selvsagt bodd på institusjon, men det er en annen sak. Det jeg lurer på er hva vi kan gjøre med plenen? Vi har prøvd å ruske opp, ha på jord og så til, men det virker som det ikke tar.

Anonymkode: 6baa6...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiss dreper ikke gress. Slutt å skylde på naboen, kjøp gjødsel.

Anonymkode: ec2d7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tiss dreper ikke gress. Slutt å skylde på naboen, kjøp gjødsel.

Anonymkode: ec2d7...0fe

Det mener jeg bestemt gir flekker, selv om jeg ikke er anonym over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prekæs skrev:

Det mener jeg bestemt gir flekker, selv om jeg ikke er anonym over her.

Nei. Urin fra husdyr er også gjødning; brukes bl a på roser med stort hell. Møkkakjelleren i et moderne fjøs inneholder jo 75% urin...

Anonymkode: ec2d7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Urin fra husdyr er også gjødning; brukes bl a på roser med stort hell. Møkkakjelleren i et moderne fjøs inneholder jo 75% urin...

Anonymkode: ec2d7...0fe

Du får google det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prekæs skrev:

Du får google det :)

Trengs ikke. Oppvokst på gartneri.

Anonymkode: ec2d7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fører da ikke til flekker i plenen! Min hund tisser i vår egen hage og vi har nabolagets flotteste plen. Men så gjødsler vi vår og høst også da, kanskje dere burde gjøre det også? 

Anonymkode: 1ecae...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiss inneholder nitrogen. Konsentrert er det plendreper. I små doser er det gjødsel. 

Anonymkode: 6baa6...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tiss inneholder nitrogen. Konsentrert er det plendreper. I små doser er det gjødsel. 

Anonymkode: 6baa6...78f

Eksakt. De naboene må ha 100 bikkjer, eller bikkjer med totalt feilbalansert urinutskillelse, hvis de skal klare å svi i stykker gressrøtter.

Anonymkode: ec2d7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om plenen ble ødelagt av hundetiss burde jo alle hundeeiere ha ødelagt plen, noe de ikke har... 

Helt vanlig at hunden tisser i hagen, men her er det ikke en eneste ødelagt flekk. 

Anonymkode: e6db9...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om gresset blir ødelagt eller ikke, er det bare kvalmt å la bikkjer tisse der! 

Anonymkode: 50f08...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett om gresset blir ødelagt eller ikke, er det bare kvalmt å la bikkjer tisse der! 

Anonymkode: 50f08...e2a

Hva med andre dyr som tisser over alt? Kvalmere med katteeksrementer. 

Anonymkode: 8eeb3...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med andre dyr som tisser over alt? Kvalmere med katteeksrementer. 

Anonymkode: 8eeb3...fb5

Enig. Mye verre! Innvollsorm og faenskap.

Anonymkode: ec2d7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså i himmelens navn. Skal ikke hunden få lov til å tisse på gresset heller nå da? Det er jo ikke ekkelt, der siger ho bare ned i jorden og forsvinner. Min plen er grønn og frisk, her tisser hunder ofte. Der er vel eklere at de tisser på asfalten, der det renner utover.

Skal man lære opp hundene til å tisse på do?

Anonymkode: 991c3...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbrann eller sopp er en mer sannsynlig årsak. Vi har tre hunder, og skulle dette hatt noe for seg skulle plenen vår ha sett ut som et lappeteppe. Det gjør den da ikke. 

Men vi har hatt flekker med isbrann, og de ser ut som små tørre flekker med dødt gress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså i himmelens navn. Skal ikke hunden få lov til å tisse på gresset heller nå da? Det er jo ikke ekkelt, der siger ho bare ned i jorden og forsvinner. Min plen er grønn og frisk, her tisser hunder ofte. Der er vel eklere at de tisser på asfalten, der det renner utover.

Skal man lære opp hundene til å tisse på do?

Anonymkode: 991c3...2cf

Det er jeg enig i, så lenge naboen lar hunden tisse og gjøre i fra seg i egen hage og ikke min, som en av mine naboer drev med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, prekæs skrev:

Det er jeg enig i, så lenge naboen lar hunden tisse og gjøre i fra seg i egen hage og ikke min, som en av mine naboer drev med. 

Naboen gjorde fra seg i hagen din?? DER går grensen, altså!

Anonymkode: 16b69...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tiss dreper ikke gress. Slutt å skylde på naboen, kjøp gjødsel.

Anonymkode: ec2d7...0fe

Å joda det gjør det faktisk! Har hund selv og det er ingen tvil om at det blir brune flekker der hunden tisser. Her vi bor er reglene at aktivitet med hund ikke foregår på fellesarealene,  man har hunden i egen hage, eller man tar hunden med seg og går på tur, det er en uting med tissing på fellesområde. Enkel sak å lære hunden å vente til man har gått ut av fellesområdene, det skjønte til og med hunden vår og det er ikke akkurat verdens smarteste hund.

Anonymkode: 63261...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å joda det gjør det faktisk! Har hund selv og det er ingen tvil om at det blir brune flekker der hunden tisser. Her vi bor er reglene at aktivitet med hund ikke foregår på fellesarealene,  man har hunden i egen hage, eller man tar hunden med seg og går på tur, det er en uting med tissing på fellesområde. Enkel sak å lære hunden å vente til man har gått ut av fellesområdene, det skjønte til og med hunden vår og det er ikke akkurat verdens smarteste hund.

Anonymkode: 63261...f84

Sånn sett passer dere jo godt sammen...

Anonymkode: ec2d7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sånn sett passer dere jo godt sammen...

Anonymkode: 

Bedre med deg hvis du er voksen og ikke forstår at tissing på plenen er grunnen til de brune flekkene. 

Anonymkode: 63261...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med andre dyr som tisser over alt? Kvalmere med katteeksrementer. 

Anonymkode: 8eeb3...fb5

Nå har ikke katter for vane å tisse og drite midt på gressplenen, så er vel ikke helt sammenlignbart. Uansett dyr er det ekkelt om tisser (eller driter) på gresset der man går/sitter/leker.

Anonymkode: 50f08...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har ikke katter for vane å tisse og drite midt på gressplenen, så er vel ikke helt sammenlignbart. Uansett dyr er det ekkelt om tisser (eller driter) på gresset der man går/sitter/leker.

Anonymkode: 50f08...e2a

Naboens katter her har det, du. Det er en utbredt myte at katter graver ned lorten sin eller at de er mer "renslige" enn andre dyr. De graver ikke ned lorten i sandkassa her engang, lar den bare ligge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til foreldrene mine har drept litt av hvert i hagen med tissinga si (blomster og busker, de blir gule i bladene og visner) akkurat der han pleier å tisse. Så at en plen kan bli stygg tviler jeg ikke på. Hestetiss var derimot supergjødsel i hagen/på plenen. Vokste mye raskere der hesten min hadde tisset. Pleide å ri hjem og ha hesten i hagen av og til (bor på landet). 

Anonymkode: 1ffc9...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden har så konsentrert urin at den svir av gresset bør den vel få mer å drikke?

Anonymkode: 3a0f9...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...