Gå til innhold

Smittevern på ettermiddagen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Landegrenser er stengte. Folk er permiterte. Her går noen barn på skolen annenhver dag for å holde stor nok avstand (enten fordi skolen ikke har plass til slik stor avstand eller fordi det er problemer med plass på skolebussene). Det er fortsatt utstrakt bruk av hjemmekontor. Organiserte aktiviteter gjør tiltak. Så kommer man til uorganisert fritid. Her lar de fleste foreldre barna sine leve som før. De er tett på hverandre, går på minigolf, i lekeparker og andre aktiviteter uten tilsyn av voksne og er ikke i nærheten av å opprettholde noe smittevern, de deler utstyr, mat og drikke etc. . Foreldrene har tydeligvis frislipp på barna sine etter skoletid. For meg blir det da et paradoks at vi bruker så mye tid, krefter og økonomi på å organisere samfunnet når det er fri flyt det meste av døgnet. Det er flere barn, som har familiemedlemmer i risikogruppen, som har begynt igjen på skolen og med den frislippen det tydeligvis nå er må disse barna leve mye mer isolert enn de ellers hadde måtte gjort. Hadde smittevern vært litt fulgt opp av foreldre på ettermiddagene så hadde disse barna kunne deltatt også (f.eks. lek i mindre grupper). Når barn prøver å minne om reglene, mens de andre bare ler og sier at mamma og pappa har sagt at det er tøys så må barnet enten la det stå til eller dra hjem. De fleste har jo familiemedlemmer i risikogruppen så jeg forstår ikke helt dette med at man ikke skal leve etter reglene også etter skoletid.

Anonymkode: 67ccc...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og til tross for dette er det knapt et smittet menneske igjen i landet.. sånn går det når myndighetene setter helt urimelige krav, da slutter folk å respektere kravene. 

Anonymkode: e549e...639

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og til tross for dette er det knapt et smittet menneske igjen i landet.. sånn går det når myndighetene setter helt urimelige krav, da slutter folk å respektere kravene. 

Anonymkode: e549e...639

Enig. 

Anonymkode: 98def...a18

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og til tross for dette er det knapt et smittet menneske igjen i landet.. sånn går det når myndighetene setter helt urimelige krav, da slutter folk å respektere kravene. 

Anonymkode: e549e...639

Det er nok mange steder det er lite smitte nå, men ikke her jeg bor, dessverre. 

Anonymkode: c6548...a5b

Skrevet

... helt enig med HI. 
 

jeg sa til datteren min at hun ikke får ha besøk inne hos oss.
Får lov å leke ute, men må hu på do eller er sulten kommer hun hjem.

(Vi bor veldig nære de hu leker med). 
 

men fikk kommentar fra venninnen hennes:

«Det er greit for oss ar hu blir med inn til oss 🤪». 
 

fire barn har blitt smittet ikke så langt fra her vi bor. 
 

vi Kan se resultater fra felles -dugnaden og regjeringens krav. Og vi må holde ut litt til, for da slipper vi kanskje ny smittebølge. 
 

kom igjen a folkens! 
la oss kverke viruset - før det tar oss, deg og dine.

VASK HENDER GODT, hold avstand og ikke så mange sammen av gangen. 

Anonymkode: 71075...2a9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

... helt enig med HI. 
 

jeg sa til datteren min at hun ikke får ha besøk inne hos oss.
Får lov å leke ute, men må hu på do eller er sulten kommer hun hjem.

(Vi bor veldig nære de hu leker med). 
 

men fikk kommentar fra venninnen hennes:

«Det er greit for oss ar hu blir med inn til oss 🤪». 
 

fire barn har blitt smittet ikke så langt fra her vi bor. 
 

vi Kan se resultater fra felles -dugnaden og regjeringens krav. Og vi må holde ut litt til, for da slipper vi kanskje ny smittebølge. 
 

kom igjen a folkens! 
la oss kverke viruset - før det tar oss, deg og dine.

VASK HENDER GODT, hold avstand og ikke så mange sammen av gangen. 

Anonymkode: 71075...2a9

De har testet over 3000 skolebarn siden skolene åpnet, og bare 21 har testet positivt. 

Anonymkode: e549e...639

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har testet over 3000 skolebarn siden skolene åpnet, og bare 21 har testet positivt. 

Anonymkode: e549e...639

Minst tre barnehagebarn i min kommune de siste par ukene, en i vår barnehage. Dette viruset er ikke så borte som folk tror. De som ikke følger godt med tror alt er trygt her også, færre og færre holder avstand. 

Anonymkode: c6548...a5b

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Minst tre barnehagebarn i min kommune de siste par ukene, en i vår barnehage. Dette viruset er ikke så borte som folk tror. De som ikke følger godt med tror alt er trygt her også, færre og færre holder avstand. 

Anonymkode: c6548...a5b

Leser man aviser klarer man jo lett å følge med. I min kommune med 50 000 innbyggere, er det ett nytt smittetilfelle den siste måneden..

Anonymkode: e549e...639

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok mange steder det er lite smitte nå, men ikke her jeg bor, dessverre. 

Anonymkode: c6548...a5b

Samme her. Her er det oppblomstring av smitte og maange i karantene. Denne uka.

Anonymkode: b67cd...11a

Skrevet

Her jeg bor har det stått på 17 smittet siden påsken så føler meg trygg her :)

Anonymkode: 26260...767

Skrevet

Screenshot_20200521-101559_Chrome.jpg

Anonymkode: 26260...767

Skrevet

Helt enig med deg hi

Jeg lever nesten normalt igjen

Anonymkode: 1709e...7b4

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har testet over 3000 skolebarn siden skolene åpnet, og bare 21 har testet positivt. 

Anonymkode: e549e...639

Med 13 års skolegang og 60.000 barn i hvert kull skulle det tilsi at vi har over 5 tusen smittede barn i Norge hvis det er represenrative tall. Det vil utgjøre en helt enorm smittefare.

Anonymkode: 50510...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...