Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Jeg har en pågående barnefordeling. Sakkyndig pratet med skolen og etter jeg fortalte hva det sto i rapporten etter det så synes skolen at det ikke er riktig. Det var ikke slik dem sa det. Vil skolen få ordnet opp i dette i vitneboksen eller vil ikke sakkyndig og dommer tro på skolen da? Anonymkode: 908b4...3b8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Din advokat må sørge for at det kommer frem under vitneførsel, og konfrontere sakkyndig med eventuelle diskrepanser under dennes forklaring. Anonymkode: a929e...5cb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 5 minutes ago, Anonym bruker said: Din advokat må sørge for at det kommer frem under vitneførsel, og konfrontere sakkyndig med eventuelle diskrepanser under dennes forklaring. Anonymkode: a929e...5cb Kan det ordne seg da? Anonymkode: 908b4...3b8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Ja, om det de sier til deg stemmer, så. Det kan jo like gjerne være at de nedtoner i samtale med deg fordi konfliktforeldre er slitsomme. Anonymkode: a929e...5cb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 De har altså bare din gjenfortelling og tolkning av hva som står i rapporten - de har ikke lest den og selv kommet med tilbakemelding.... Ansatte burde holde seg for gode til å uuttalte seg til en partivalg en pågående konflikt. De kjenner neppe alle sider i en sak. Dersom du ønsker det kan de jo Kalles inn som vitner. Om «det» «ordner seg» avhenger av mange faktorer. Det er barnets beste som skal vurderes! Anonymkode: a7a0c...34e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 De skal vitne. Tenkte mer på om dommeren vil tro på skolen. Anonymkode: 908b4...3b8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan det ordne seg da? Anonymkode: 908b4...3b8 Det spørs jo hva du mener med "ordne seg", men man må jo anta at retten tar hensyn til det dersom et vitne sier at hen ikke gjenkjenner sin egen forklaring i en rapport. Anonymkode: 70336...93a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 Hvorfor mener de den er feil? Er det fordel for barnet? For deg? (Som forhåpentligvis er det beste for barnet❤) Anonymkode: 435bb...c5e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 Ikke uvanlig at instanser sier seg uenig i det som skrives i rapporter. Mange babler i vei og får sjokk når de ser sine egne setninger i trykk. Også kan de selvsagt feiltolkes. Dette pleier retten å greie ut av. Anonymkode: 71729...e67
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 Mener de den er feil, eller sier de at det er feil fordi du ringte og konfronterte dem med det du mente var feil? Anonymkode: a21ee...3eb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 Sakkyndig har skrevet at skolen sier jeg er hysterisk og overbeskyttende, men dette avviser skolen til meg. Anonymkode: 908b4...3b8
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sakkyndig har skrevet at skolen sier jeg er hysterisk og overbeskyttende, men dette avviser skolen til meg. Anonymkode: 908b4...3b8 Fordi du ringte dem og konfronterte dem med det. Altså de visste at du kom til å ta kontakt, og hvorfor i himmelens navn gjorde du det? Ble du fornærmet fordi de ikke taler din sak? Anonymkode: a21ee...3eb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sakkyndig har skrevet at skolen sier jeg er hysterisk og overbeskyttende, men dette avviser skolen til meg. Anonymkode: 908b4...3b8 Skolen er helt korrekt. Anonymkode: 148c9...86e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan da? Anonymkode: 908b4...3b8 Konfliktforeldre er slitsomme fordi de ikke klarer la være å forsøke å få skole, barnehage, idrettstreneren og fandens oldemor på sin side. Skolen skal være mest mulig nøytral og ikke på andres side enn barnet. Om en av foreldrene kommer og konfronterer skolen med ting sakkyndig skriver i sin rapport, er sannsynligheten høy for at det vil tones ned eller fornektes. Fordi konfrontasjoner og involvering i andres konflikter er slitsomt, og spesielt er foreldretvister ofte preget av helt absurd dårlig fungering hos en eller begge. Sannsynligheten for at sakkyndiges fremstilling er riktig, er høyere enn sannsynligheten for at ingen av konfliktunngåelsesmekanismene har slått ut i din samtale med skolen. Men: Om det stemmer, vil det jo fremkomme under vitneførsel. Har du da en halvgod advokat, vil denne selvfølgelig få frem poenget så retten kan vurdere det. Det er ikke automatikk i at domstolene følger sakkyndiges anbefalinger, og bevisstheten rundt å gjøre egne vurderinger har økt markant de senere årene. Anonymkode: a929e...5cb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en pågående barnefordeling. Sakkyndig pratet med skolen og etter jeg fortalte hva det sto i rapporten etter det så synes skolen at det ikke er riktig. Det var ikke slik dem sa det. Vil skolen få ordnet opp i dette i vitneboksen eller vil ikke sakkyndig og dommer tro på skolen da? Anonymkode: 908b4...3b8 Er det virkelig en samtale man burde ha med skolen i det hele tatt? Anonymkode: fef8b...73e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #17 Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sakkyndig har skrevet at skolen sier jeg er hysterisk og overbeskyttende, men dette avviser skolen til meg. Anonymkode: 908b4...3b8 Men i alle dager, hvorfor konfronterer du skolen med dette? Anonymkode: fef8b...73e
Admin Skrevet 21. mai 2020 #18 Skrevet 21. mai 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og negativ brukerdebatt. Admin
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #19 Skrevet 21. mai 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Sakkyndig har skrevet at skolen sier jeg er hysterisk og overbeskyttende, men dette avviser skolen til meg. Anonymkode: 908b4...3b8 Nå vet selvfølgelig ikke jeg hva som er rett og ikke. Men tror du skolen hadde innrømmet dette til deg direkte hvis de faktisk mente det? Anonymkode: cbf23...370
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Skrevet 21. mai 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Sakkyndig har skrevet at skolen sier jeg er hysterisk og overbeskyttende, men dette avviser skolen til meg. Anonymkode: 908b4...3b8 Skolen skal antagelig samarbeide med deg også etter dette så de vil selfølgelig holde seg inne med deg. De sier ikke til deg hva de har sagt til sakkyndig. Anonymkode: 084ec...375
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #21 Skrevet 21. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skolen skal antagelig samarbeide med deg også etter dette så de vil selfølgelig holde seg inne med deg. De sier ikke til deg hva de har sagt til sakkyndig. Anonymkode: 084ec...375 Hvis de blir innkalt som vitne, må de uansett si hva de mener i retten. Anonymkode: 70336...93a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #22 Skrevet 21. mai 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis de blir innkalt som vitne, må de uansett si hva de mener i retten. Anonymkode: 70336...93a Ja, men i rapporten har sakkyndig kokt det de sier ned til to setninger og konklusjonen blir at hun er overbeskyttende og hysterisk. I retten trenger de ikke bruke de ordene, de forteller bare om episoder hvor hun fremstår som annerledes enn andre foreldre. De tenger ikke si hva de tenker, bare fortelle hva de har opplevd også blir det opp til retten å konkludere. Hun kan ikke hisse seg opp over historier fra skolehverdagen. Anonymkode: 084ec...375
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #23 Skrevet 21. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, men i rapporten har sakkyndig kokt det de sier ned til to setninger og konklusjonen blir at hun er overbeskyttende og hysterisk. I retten trenger de ikke bruke de ordene, de forteller bare om episoder hvor hun fremstår som annerledes enn andre foreldre. De tenger ikke si hva de tenker, bare fortelle hva de har opplevd også blir det opp til retten å konkludere. Hun kan ikke hisse seg opp over historier fra skolehverdagen. Anonymkode: 084ec...375 Overbeskyttende er et ord man antakeligvis kan bruke i profesjonell sammenheng. Hysterisk er IKKE et ord man kan bruke i profesjonell sammenheng. Det er som å kalle noe for negerarbeid, det sier mer om de som ytrer ordene, enn om noen andre. Så her vil nok retten slå ned på hvem det nå enn er som er så lite profesjonell at de har benyttet et sånt ord. Om det er skolen, så forteller det at lærerne er lite profesjonelle. Om det er de sakkyndige, så forteller det at det er de sakkyndige som er lite profesjonelle. Anonymkode: 29d2c...0c3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #24 Skrevet 21. mai 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Sakkyndig har skrevet at skolen sier jeg er hysterisk og overbeskyttende, men dette avviser skolen til meg. Anonymkode: 908b4...3b8 Dette er et grovt overtramp. Ord som ‘hysterisk’ er ikke ok å bruke om noen. Dersom skolen har fortalt om deres inntrykk av deg, og brukt ord som hysterisk, bør dette komme frem i retten. Dersom sakkyndig har lyttet til det skolen sier, og de har oversatt dette til ‘hysterisk’, så bør dette komme frem i retten. Dette skal være noe din advokat hjelper deg med at blir belyst. Det skal ikke gå ut over deg at noen andre ikke evner å uttrykke seg profesjonelt. Anonymkode: 29d2c...0c3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2020 #25 Skrevet 21. mai 2020 Du er faens irriteterende. Ja, du tar feil. Ja, du må lære å samarbeide! Ja, du må vokse opp! Anonymkode: 295bb...e40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå