Gå til innhold

Hvordan være tante når man misliker unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre en meg som føler det samme? Jeg hater andre sine barn eller okei da ikke alle, Jeg snakker mest om bortskjemte unger. Av og til hater jeg det men jeg kan ikke noe for det. Jeg kan heller  virkelig ikke fordra nevøen min på 5 år. Han får alt han peker på, Er utrolig frekk, Får fort sinne anfall og når noe ikke går hans vei. Skriker og hopper som en gorilla etter og ha fått en mengde med sukker, Synes det er utrolig utfordrende med og snakke eller leke med han. Jeg skulle ønske jeg virkelig ikke følte det slikt. Han gikk fra å være den roligste og søteste til og være helt forferdelig (unnskyld  meg) Men jeg skylder samtidig på søstra mi som sender barnet hennes så ofte hos mine foreldre. Der får han det som han vil. 

Mvh El-i

Anonymkode: d4087...110

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det andre en meg som føler det samme? Jeg hater andre sine barn eller okei da ikke alle, Jeg snakker mest om bortskjemte unger. Av og til hater jeg det men jeg kan ikke noe for det. Jeg kan heller  virkelig ikke fordra nevøen min på 5 år. Han får alt han peker på, Er utrolig frekk, Får fort sinne anfall og når noe ikke går hans vei. Skriker og hopper som en gorilla etter og ha fått en mengde med sukker, Synes det er utrolig utfordrende med og snakke eller leke med han. Jeg skulle ønske jeg virkelig ikke følte det slikt. Han gikk fra å være den roligste og søteste til og være helt forferdelig (unnskyld  meg) Men jeg skylder samtidig på søstra mi som sender barnet hennes så ofte hos mine foreldre. Der får han det som han vil. 

Mvh El-i

Du må heller flytte ut, da. Det er unormalt for voksne å bo ho sine foreldre, og hvis du ikke tåler besøkene de får, så bør du i alle fall lete etter noe eget.

Anonymkode: b9f72...cda

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du må heller flytte ut, da. Det er unormalt for voksne å bo ho sine foreldre, og hvis du ikke tåler besøkene de får, så bør du i alle fall lete etter noe eget.

Anonymkode: b9f72...cda

Dette har da virkelig ingenting med hva trådstarter faktisk spør om og du bare antar at hun bor hjemme hos foreldrene.

Anonymkode: d5cc0...fe4

Skrevet

Å hate unger er ikke normalt. 

Du må søke hjelp. 

Anonymkode: 26ca1...efb

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mvh El-i

Du blir kanskje aldri årets tante og kommer aldri til å storkose deg med han, men kanskje du kan prøve å finne noe ved han du liker eller en felles interesse? Prøv å ikke tenk at du må leke med han og holde på hele tiden når dere sees, men kanskje du kan prøve å sette av 15 minutter i ny og ne. Angående oppførsel så er 5-6 års alderen en veldig krevende tid for mange. Min yngste er snart 6 nå og det siste halvåret har vært helt grusomt. Hun har vært helt forferdelig i oppførsel, hyl og skrik for alt, trassing og krangling, frekk som en fjortis. Det begynner endelig å bli bedre nå heldigvis. Kanskje det er en periode og snart blir bedre med nevøen din også. Skjønner det er vanskelige å se sjarmen hvis han holder på sånn som min har gjort, jeg holdt på å gi henne bort på finn.no på det verste😆

Anonymkode: cb4b4...ba5

Skrevet

Har samme problemet med min tantegutt. Bortskjemt enebarn som får alt av oppmerksomhet hele tiden og får alt han peker på. Men når han kommer hit har han skjønnt at han følge våre husregler. Søstersen skjønner ikke hvordan vi har fått det til, men tenker at han ser at vi ikke gir etter for hyl og skrik.

Anonymkode: 68fe6...a7a

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Anonymkode: d5cc0...fe4

Jeg antar også at hun bor hos sine foreldre, og at dette er minst den femte tråden hun skriver her.

Det er ikke håp her. Barnet får lene seg på andre familiemedlemmer 

Anonymkode: 1ca60...c8a

Skrevet

Jeg liker heller ikke alle barn, det har med kjemi å gjøre, pluss oppdragelse selvfølgelig.

Men jeg er voksen og klarer oppøre meg som forventet av meg, jeg forventer at i mitt hus følges mine regler også får de gjøre som de vil når de er hjemme. Det fungerer greit her ihvertfall, barn som får beskjed om hva som er forventet av dem klarer stort sett å følge opp de altså. To ganger har jeg vært redd for at barnet jeg har gitt en beskjed, sånn gjør man ikke her, har blitt så flau eller sint på meg at de har nektet å komme tilbake. Begge gangene tok jeg feil, de kom tilbake ;)

Om du er personen som bor hjemme fremdeles kan du ikke stille slike krav, det er ikke du som bestemmer  i det hjemmet, det er foreldrene dine. Da er det nok på tide å flytte ut.

Anonymkode: fdfde...db1

Skrevet

De fleste unger kan være riktig ok om du bare får oppdratt dem til å fungere som du vil. Etter femogtjue år med egne unger, tanteunger, unger jeg har truffet via verv i idrett og annet og ,andres unger i hus i form av barnas venner er det svært få jeg ikke har klart å oppdra så de funker i mitt hus/i den sammenhengen jeg trenger å se dem, og da er de faktisk hyggelige, hele gjengen. Det er selvsagt noen man har bedre kjemi med enn andre, enten det er tantunger eller barnas venner, det er noen av barnas venner som jeg regner som familie, og andre som det er helt ok å omgås men ikke mer. Men du må sette regler for oppførsel med tante - ta ungen med på noe alene, og så godtar du helt rolig ikke noen kødd og idiotoppførsel. Det pleier ikke ta lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...