Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Og går tilbake til ordinære klasser? Vi har fått beskjed om at fra mandag er det ordinære klasser som gjelder. Gruppene, såkalt kohorter, oppløses. Nå skal de sitte mellom 30 og 40 unger sammen i trange klasserom. Det vil sikkert gå greit, men undrer meg litt om skolen skynder seg for fort og at eventuell smitte kan lettere spre seg. Andre skoler som går helt tilbake til normalen? Anonymkode: b564c...597
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Ikke lov - kan de vise til noe skriv i forhold til dette? Anonymkode: 78678...240
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Holder dere til i et isolert område kanskje? Har ikke hørt om noe sånt her i Oslo.. Anonymkode: 8eefe...e8d
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke lov - kan de vise til noe skriv i forhold til dette? Anonymkode: 78678...240 Kun at de har fått tillatelse av oppvekstkontoret og at det fra mandag er ordinære klasser som gjelder Anonymkode: b564c...597
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Holder dere til i et isolert område kanskje? Har ikke hørt om noe sånt her i Oslo.. Anonymkode: 8eefe...e8d Er et område med få registrerte tilfeller av smitte. Det stemmer Anonymkode: b564c...597
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Her sluttet de med kohorter etter 2 uker. Men de er bare 16-19 i hver klasse, så de kunne droppet det i utgangspunktet spør du meg. Anonymkode: 6add5...e73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 De fleste ordinære grunnskoleklasser består da ikke av 30-40 barn? Snakker du om videregående? Anonymkode: 9acbc...f60
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De fleste ordinære grunnskoleklasser består da ikke av 30-40 barn? Snakker du om videregående? Anonymkode: 9acbc...f60 4.klasse. De er 34 elever i klassen. Anonymkode: b564c...597
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 Her slutter de også med kohorter etter to uker. Så nå er de 21 elever sammen.De har en liten trang garderobe så håper virkelig ikke at alle 21 kler på seg samtidig når de skal ut,for da står alle helt oppi hverandre. Anonymkode: 1fa04...f9c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #10 Skrevet 19. mai 2020 Her er vi stort sett tilbake i normale klasser. Fått dispensasjon i forhold til klassestørrelse, men må legge til rette for at reglene ellers blir fulgt. Dvs 1 meter avstand i klasserom etc. Noen klasser er flyttet til andre klasserom, idrettshall er tatt i bruk, og for de klassene vi ikke klarer å plassere i ett klasserom er det fremdeles deling. Ser på det som forsvarlig. Anonymkode: d96e5...078
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #11 Skrevet 19. mai 2020 Vi har fått beskjed om at delingen skal vare ut året, slik at ungene får mest mulig ro. Har en datter på ungdomskolen som nå har blitt flyttet i ny klasse. De tok noen fra hver klasse som hadde venner utover de i klassenog laget ny klasse. Slik skal det forbli ut sommeren, mest sannsynlig blir det slikt til høsten også siden det har fungert veldig bra. Min unge som ikke likte dette, gleder seg enda mer til å gå på skolen så jeg håper det blir slik til nesteår også. Hun trivdes ikke helt i klassen sin, men når det ble snakk om ny klasse var vist klassen helt topp.(unger altså...) Anonymkode: fcdfe...c73
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #12 Skrevet 19. mai 2020 På vår skole har de gått andre veien. Fra å la de ulike kohorter leke sammen i friminuttene, til å adskille dem helt med ulike soner for lek. Anonymkode: 08dca...26f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #13 Skrevet 19. mai 2020 Her har de hatt normal klassestørrelse på 23 stk fra dag en etter oppstart. Men kun to klasser i hver brakke, mot fire klasser tidligere. Anonymkode: 6e1e5...a5d
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Skrevet 19. mai 2020 Det er fullt lov ja! Det med mindre elever i starten var en anbefaling, ikke noe de var pålagt! Det er lov med samlinger inntil 50 personer nå. Anonymkode: cda02...d4b
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2020 #15 Skrevet 19. mai 2020 Vi har et klasserom pr klasse, men det aller meste av dagen er det bare halve klassen av gangen som er i klasserommet. Den andre halvparten er ute. De er på samme uteområde i pausene og på tur går hele klassen sammen, men delt i to grupper. Så vidt jeg har forstått, planlegge de å følge den modellen ut skoleåret. Også hos oss er det litt trangt i garderoben, og det løses ved at en gruppe går inn av gangen sånn at ikke alle er i garderoben på en gang, og motsatt når de skal ut igjen. Klassen er kun samlet i klasserommet 10-15 minutter for å si god morgen og 10 - 15 minutter før de skal hjem. Utrolig deilig egentlig, ikke bare pga smittevernet, men det er herlig å jobbe med små grupper. Anonymkode: 08850...367
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 On 5/19/2020 at 5:33 PM, Anonym bruker said: Og går tilbake til ordinære klasser? Vi har fått beskjed om at fra mandag er det ordinære klasser som gjelder. Gruppene, såkalt kohorter, oppløses. Nå skal de sitte mellom 30 og 40 unger sammen i trange klasserom. Det vil sikkert gå greit, men undrer meg litt om skolen skynder seg for fort og at eventuell smitte kan lettere spre seg. Andre skoler som går helt tilbake til normalen? Anonymkode: b564c...597 Ja, de er vanlige klasser nå,men de er bare 16 i hver klasse i 1 klasse,men blir bare 2 klasser til høsten, nå er de 3, så da blir det vel 24 Anonymkode: 103c7...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå