Gå til innhold

Film med 9 års grense til andreklassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sms fra læreren til datteren min som går i andre klasse. Hun hadde latt de få se en episode av Ronja Røverdatter i maten, og oppdaget i ettertid at det er 9 års grense på den. I sms'en spør hun om det er greit at de får se videre. 

Hva hadde dere svart til det? Det er snakk om barn som blir 8 år i år. 

Jeg har svart, men vil sjekke hva som tenkes om dette av andre før jeg sier hva mitt svar var :)

Anonymkode: f0536...642

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det innafor! Ronja røvedatter så jeg når jeg var 6 år;den fins jo ikke skummel!

Anonymkode: b1e45...bd3

Skrevet

Ja

Anonymkode: dbea6...b3d

Skrevet

Hæ? Er det niårsgrense på Ronja? Det ser jo barna på fra de er bittesmå. Selvsagt hadde min andreklassing fått se på det.

Skrevet

Herregud! Ja Selfølgelig er det greit. 
Barn kan gå på kino på filmer med aldersgrense tre år over sin egen alder. Fullstendig uproblematisk.

Til sammenligning spiller 90% av Andreklassinger fortnite...

Anonymkode: 84315...ea5

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud! Ja Selfølgelig er det greit. 
Barn kan gå på kino på filmer med aldersgrense tre år over sin egen alder. Fullstendig uproblematisk.

Til sammenligning spiller 90% av Andreklassinger fortnite...

Anonymkode: 84315...ea5

90 % av landets andreklassinger spiller ikke fortnite, nå må du rulle inn! 

Ronja Røverdatter bør likevel være uproblematisk for 7-8 åringer. 

Anonymkode: e0e17...6b9

Skrevet

Godt å se at alle er enige med meg. Jeg tenkte stakkars lærer som ikke kan ta en slik avgjørelse uten å innhente løyve fra foreldrene. 

Og nei, 90 % av andreklassinger spiller IKKE Fortnite. Ikke her, i alle fall. 

Hi

Skrevet

Selvfølgelig! Min så Ronja fra han var 4 liksom 🤣

Anonymkode: 6cc91...e34

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk sms fra læreren til datteren min som går i andre klasse. Hun hadde latt de få se en episode av Ronja Røverdatter i maten, og oppdaget i ettertid at det er 9 års grense på den. I sms'en spør hun om det er greit at de får se videre. 

Jeg har svart, men vil sjekke hva som tenkes om dette av andre før jeg sier hva mitt svar var :)

Åh herregud. Selvfølgelig hadde jeg sagt at det var greit. Ronja Røverdatter kan 8 åringer fint se på. 

Anonymkode: f6924...3de

Skrevet

Jeg hadde svart ja. Min sønn i andre klasse spiller ikke Fortnite, og såvidt jeg vet gjør heller ingen av kompisene hans det. Min eldste går i femte, og der er det nå litt diskusjoner fordi et par av gutta har begynt å spille det. 

Anonymkode: 8382f...ee7

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Helt innafor, til og med min 1 klassing har sett den og han er 7

Anonymkode: 61c85...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...