Gå til innhold

Jeg skammer meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en god barndom til han kom. En nabo. Jeg var ni år første gangen han ba meg ta på hans penis. Jeg ville ikke, men følte press.

11 år. Han måtte ligge over meg. Begge kledd. Men han ' måtte bare'. Kjente hans ereksjon.  12 år, jeg måtte kle av meg nedentil så han kunne stirre inn. Han onanerte. 

Anonymkode: d40fc...9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. Jeg håper du får hjelp til å komme deg gjennom dette. Det var ikke din feil! 

Anonymkode: 018a0...51a

Skrevet

Det var vissnok veldig viktig for han at jeg var jomfru. Han undersøkte meg hver gang jeg var hos dem. 

Skrevet

Er han som eier skammen, ikke du. En ni-ti-elleveåring er IKKE ansvarlig for sånt som dette. Du trenger ikke føle skam, få hjelp for disse følelsene! Det er dessverre ikke uvanlig at barn blir utsatt for sånt, en bra psykolog vil hjelpe deg å komme videre!

Anonymkode: 2760f...efa

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg ønsker.

At han skal innrømme hva han gjorde? Det skjer nok ikke. Han har en for god jobb og en for stor status til å risikere det. Men det ville ha hjulpet meg. Jeg tør ikke ta den kampen.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg ønsker.

At han skal innrømme hva han gjorde? Det skjer nok ikke. Han har en for god jobb og en for stor status til å risikere det. Men det ville ha hjulpet meg. Jeg tør ikke ta den kampen.

Hvor gammel er du nå?

Anonymkode: 2c6a0...07e

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er du nå?

Anonymkode: 2c6a0...07e

40

Skrevet

Uffff så trist lesing. Men jeg forstår deg, forstår dine følelser rundt skam, det er helt vanlig å føle det. Du skal likevel vite at det er han som bør skamme seg! 
Selv om du nå er 40 skjønner jeg at dette fortsatt er vanskelig og du kan kanskje føle deg som 9 år igjen. 
Det du har opplevd er veldig vondt, og deg som denne mannen har gjort mot deg er ulovlig og straffbart! Jeg tenker at om du velger å anmelde han så kan det godt være flere som har opplevd lignende fra samme mann. 
Uansett hva du velger i forhold til han så håper jeg du uansett velger å søke behandling for din del, det er mye god hjelp der ute❤️

Anonymkode: 5c10b...4c8

Skrevet

Skammen er det verste. Virkelig. Jeg sliter med skammen selv om jeg vet at det ikke var min feil. Skammen blir så stor at man ikke vil fortelle det til noen-det er flaut. Man vil ikke høre om sånt-man blir flau osv. Jeg har gått i terapi i årevis. Jeg kan snakke om alt mulig i terapi. Men så kommer vi til dette ene. Jeg avslutter behandlingen fordi det er flaut og jeg skammer meg. 
Nå har jeg endelig klart å holde det gående i to år. Jeg blir ikke kvitt skammen. Men jeg lærer meg metoder for å minke den. Jeg skammer meg, men avfeier det. Men jeg forteller det ikke til noen likevel. Pga skammen. 
beste tips: hver gang du skammer deg, se deg utenfra. Som det lille barnet. Objektivt. Se for deg at det er et tilfeldig barn du møter og du vet hva som har skjedd med barnet. Har barnet en grunn til å skamme seg? Er det barnets feil? Hva vil du si til et barn som skammer seg og påtar seg skyld for overgrep? Når du har svart på det, så ser du barnet som deg. For selv om du er voksen nå og kunne sagt og gjort både det ene og det andre, så var du ikke det den gangen. Det er faktisk synd på det barnet du var. Det barnet har ikke gjort noe for å oppleve dette. Det barnet skal ikke føle på skyld og skam. Det barnet er deg

Anonymkode: ce129...403

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...