Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Har en datter på 8 som klager på at hun er kvalm hver kveld. Vært det i en ukes tid. Når bør jeg tenke på å gå til lege? Tegn på gluten, eller laktose inntolerans? Til nå har jeg egentlig tenkt at det vil gå over av seg selv meg nå har det gått en uke.. Anonymkode: 0fa18...c9b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Nei, ikke tegn til laktoseintoleranse. Det for stort sett luft og magesmerter og løs avføring etter inntak. Cøliaki kan gi alt fra ingen symptomer til mange. Glutenintoleranse er jo omdiskutert, selv om mange opplever bedring på mye, men dere kan ikke kutte det ut uten at det er i samråd med lege. Ville heller tenkt på om hun har det bra, er det noe hun gruer seg til, særlig siden det kommer på kvelden. Anonymkode: 6d746...82f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Absolutt et tegn som kan komme fra cøliaki. Plagene er da ofte sterkere om kvelden. Anonymkode: 9e0c2...9e9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Min sønn har slitt en del med det samme. Han er sjekket for masse forskjellig, og vi har etter hvert konkludert med at han lett får kvalme og magesmerter i perioder der ett eller annet er litt vanskelig. Kan være såpass lite som litt uro i guttegjengen. Magen gjenspeiler litt hvor mye uro han føler på. Greit å sjekke ut de fysiske tingene uansett dersom det vedvarer. Anonymkode: bbea3...33f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Min sønn har slitt en del med det samme. Han er sjekket for masse forskjellig, og vi har etter hvert konkludert med at han lett får kvalme og magesmerter i perioder der ett eller annet er litt vanskelig. Kan være såpass lite som litt uro i guttegjengen. Magen gjenspeiler litt hvor mye uro han føler på. Greit å sjekke ut de fysiske tingene uansett dersom det vedvarer. Anonymkode: bbea3...33f Legger til at vi var hos legen i åtteårsalderen. Var mye da. Nå er han ti, mye mindre kvalme. Anonymkode: bbea3...33f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 Datteren min har vært plaget med det samme. Hun har reflux og glutenintoleranse Anonymkode: cb140...279
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Gruer seg til å gå på skolen? Er man spent, setter det seg i magen. Anonymkode: a6051...bdb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gruer seg til å gå på skolen? Er man spent, setter det seg i magen. Anonymkode: a6051...bdb Hun er veldig glad om morgenen, og kan ikke komme seg fort nok avgårde til skolen, så tror nok ikke hun gruer seg Anonymkode: 0fa18...c9b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 Refluks? Barnemigrene? Anonymkode: 0da66...68a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 Kan være noe hun grubler på. Tankene kommer gjerne om kvelden og setter seg fort i magen. Når min får magevondt mange kvelder på rad, spør jeg til slutt hva det er han tenker sånn på. Det kan være noe veldig trivielt i mine øyne, men stort nok for han. Men nå har vi vært igjennom noen sånne runder jevnt og trutt de siste årene, så kjenner igjen tegnene. De første gangene var det lege og prøvetaking som aldri ga noen svar. Anonymkode: 501c1...658
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 Jeg ville nok startet med å ta en tur til lege for testing. Anonymkode: a1e90...261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå