Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Er så enormt sliten. Har skrevet litt her inne om litt forskjelligt. Bor ved siden av svigerfamilie og litt gnisninger hvor svigermor og mann tolker ting på helt feil måte. Jeg reiser til min familie i ferier og ene gutten har ADHD og autisme . I vinterferien var vi og bada og da vi skulle gå fikk jeg ikke me sønnen min med disse diagnosene (de andre kom), han ville ha mat og dessverre hadde vi ikke. Skulle til min mor på middag 30 minutter unna. Prøvde å overtale muntlig, løfte han, mens han sparka, slo og heiv på sko. Og satte han derfor jeg og gikk litt opp en bakke for å vente. Hele hendelsen var det noen som såg og de var beklageligvis i familie med mannen som gav han og svigermor beskjed om hva de hadde sett og at det ikke gikk Ann. Jeg fikk da melding fra svigermor om at det ikke gikk ann og stakkars gutten. (Eg ønsker avlastning, mannen vil ikke) I går prøvde jeg å klistre på eit smil for ungene sine skyld,aller helst ville eg jobbe (og plutselig kom tårene av seg selv og eg måtte gå inn for å skjerme meg selv og ungene(dette skjedde tre ganger i løpet av feiringen i går). Vi bor og på gård og er frustrert over alt husarbeidet. Det hoper seg opp med klesvask osv. Og det er jeg som må ta. Eg blir så oppgitt. Frustrert over all tid dyra tar og at mannen ikke ser alt rotet som ligg rundt oss ute. Hadde besøk av søstera mi fra fredag-lørdag.(men ho fikk ikke lov å ligge hos oss), men hos annen familie av henne som og bor på samme plass som vi). Vi gikk flere turer i lag med to av barna og jeg hadde det fint med besøk. I helga skal jeg og to av barna til min familie (første gang siden korona), og fikk beskjed at då måtte eg ha med alle 3. Spurte mellomste kva han ville, og han ville vere heime. Liker best å jobbe med faren og farfaren. Alt blir ein kamp, kva rettigheter har eg. Er de ikkje lurt å dele opp ungene litt, har ein gutt på snart 6 som er mye roligere når ikke storebror eg med. Hvorfor skal alt være så vanskelig og komplisert🤔 Anonymkode: 175f5...caa
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Eller ikkje akkurat galen, men psykisk utslitt og tar lett til tårene. HI Anonymkode: 175f5...caa
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Hvis mannen din ikke vil ha avlastning, ikke vil la gutten være hjemme og delta på gården, og heller ikke vil overta mer av husarbeidet, så må du si at han ikke får lov å ta de avgjørelsene på vegne av DEG. For det er det han gjør. Han «bestemmer» at du skal ha alt arbeidet med det barnet som har spesielle behov. Du får informere om at NÅ søker du avlastning, uten hans stemme, og det eneste som kan hindre deg er at han selv kommer 200% mer på banen. Anonymkode: 221a1...4cd
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller ikkje akkurat galen, men psykisk utslitt og tar lett til tårene. HI Anonymkode: 175f5...caa Du er på vei mot utbrent... Anonymkode: 221a1...4cd
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis mannen din ikke vil ha avlastning, ikke vil la gutten være hjemme og delta på gården, og heller ikke vil overta mer av husarbeidet, så må du si at han ikke får lov å ta de avgjørelsene på vegne av DEG. For det er det han gjør. Han «bestemmer» at du skal ha alt arbeidet med det barnet som har spesielle behov. Du får informere om at NÅ søker du avlastning, uten hans stemme, og det eneste som kan hindre deg er at han selv kommer 200% mer på banen. Anonymkode: 221a1...4cd Men gutten er med faren og farfaren på gårdsarbeid ettermiddag og helger. Men vanskelig å få inn til leggetid. Men for at jeg skal få reise til min familie så må alle ungene være med, sur stemning hvis ikkje. Har han rett til det? HI Anonymkode: 175f5...caa
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er på vei mot utbrent... Anonymkode: 221a1...4cd Er nå på jobb, det er mitt fristed. Anonymkode: 175f5...caa
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Kan ikke svigermor hjelpe til p legge gutten når du er borte? Kan ikke far legge til rette for at han må avslutte tidligere når gutten er hjemme? Enten må far mer på banen, eller så må du ha avlastning. Sett ned foten. Og til svigermor som ikke var der å så hele opptrinnet, bør holde seg for god til å kommentere noe. Det er det bare å si. Valget du har er avlastning eller flytte. Dette kommer til å tære på dag ut og dag inn. Med en sånn svigermor og en mann som ikke støtter Anonymkode: 593b3...6a3
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke svigermor hjelpe til p legge gutten når du er borte? Kan ikke far legge til rette for at han må avslutte tidligere når gutten er hjemme? Enten må far mer på banen, eller så må du ha avlastning. Sett ned foten. Og til svigermor som ikke var der å så hele opptrinnet, bør holde seg for god til å kommentere noe. Det er det bare å si. Valget du har er avlastning eller flytte. Dette kommer til å tære på dag ut og dag inn. Med en sånn svigermor og en mann som ikke støtter Anonymkode: 593b3...6a3 Men flytte? Det hjelper absolutt ikke å bli alene om ansvaret. Det jeg trenger er at de skal få øynene opp og ansvar for sine egne handlinger og meininger om ting 🤔(og litt forståelse for korleis det er det vokse opp så tett på svigerfamilie og forståelse for at eg har lyst å besøke mine av og til uten at eg MÅ ha med alle 3 (for det e hektisk og tærer på en allerede sliten kropp). Anonymkode: 175f5...caa
ulenissen Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men gutten er med faren og farfaren på gårdsarbeid ettermiddag og helger. Men vanskelig å få inn til leggetid. Men for at jeg skal få reise til min familie så må alle ungene være med, sur stemning hvis ikkje. Har han rett til det? HI Anonymkode: 175f5...caa Eeee... nei! Sett foten ned! Reis bort alene en helg!
ulenissen Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men flytte? Det hjelper absolutt ikke å bli alene om ansvaret. Det jeg trenger er at de skal få øynene opp og ansvar for sine egne handlinger og meininger om ting 🤔(og litt forståelse for korleis det er det vokse opp så tett på svigerfamilie og forståelse for at eg har lyst å besøke mine av og til uten at eg MÅ ha med alle 3 (for det e hektisk og tærer på en allerede sliten kropp). Anonymkode: 175f5...caa Jo jeg ville trodd at det faktisk hadde hjelpt å bli alene. Da har du bare deg selv når far har barna, og du kan søke avlastning uten at han Jan legge seg i det. I tillegg slipper du å bo tett på svigers, du slipper å forvent/drømme/ønske at mannen skal bidra og bli skuffet når det ikke skjer. Mange nok slike skuffelser vil tappe deg for Energi. Nå tror jeg at dere bør prøve å snakke sammen og litt familieveiledning før du pakker sakene. Men slik som dere har det nå er ikke bra for verken deg eller ungene! Dere kan ikke ha det slik, og uten endring er alternativet og flytte ut bedre for dere.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #11 Skrevet 26. mai 2020 I dag sa mannen at han egentlig hadde gitt opp og så gikk han ut for å stelle dyra. Jeg skrev på messenger at me fekk snakke i kveld og mekling og slikt. Fekk til svar at han ikke hadde tid for han må jobbe. Jeg skrev at dette er viktigere. Jeg skrev og at men jeg kan jo bare spør selv når det er ledig for mekling og hvordan vi skal gå frem. Fekk til svar : skjerp deg. Men jeg sendte ihvertfall ein mail for å spør. Hvorfor kan han si at han gir opp, men likevel forventer at jeg skal vere her som dørmatte for han når det passer. Funker det slik? Hva slags spill er det? Tror han ikke at jeg vil gå? HI Anonymkode: 175f5...caa
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #12 Skrevet 26. mai 2020 I helga var vi hos min familie, kun eldste og yngste barnet og vi hadde det veldig fint ❤️ HI Anonymkode: 175f5...caa
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #13 Skrevet 26. mai 2020 Skjønner at ene barnet er mer jobb enn de andre to. Men likevel... er det INGEN av dere foreldre som vil ha dette barnet noen gang? Du vil gjerne reise uten dette barnet. Far vil gjerne jobbe, svigermor vil ikke ta seg av barnet, moren din vil ikke. Synes det er trist for gutten jeg, og synes ikke det er det minste rart om han elsker å få være med å jobbe på gården. Det er jo den eneste gangen han ikke er i veien for dere Anonymkode: 01b6f...0b4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #14 Skrevet 26. mai 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner at ene barnet er mer jobb enn de andre to. Men likevel... er det INGEN av dere foreldre som vil ha dette barnet noen gang? Du vil gjerne reise uten dette barnet. Far vil gjerne jobbe, svigermor vil ikke ta seg av barnet, moren din vil ikke. Synes det er trist for gutten jeg, og synes ikke det er det minste rart om han elsker å få være med å jobbe på gården. Det er jo den eneste gangen han ikke er i veien for dere Anonymkode: 01b6f...0b4 Har aldri sagt at jeg ikke vil ha barnet. Men når jeg reiser alene så er 2 som 2, men når alle tre er med så føles det som 10. Han ville jo være hjemme med faren, hadde nedtelling til vi skulle reise og gleda seg veldig. Han fekk bestemme selv, men ja jeg var letta når han ville være hjemme. HI Anonymkode: 175f5...caa
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #15 Skrevet 26. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har aldri sagt at jeg ikke vil ha barnet. Men når jeg reiser alene så er 2 som 2, men når alle tre er med så føles det som 10. Han ville jo være hjemme med faren, hadde nedtelling til vi skulle reise og gleda seg veldig. Han fekk bestemme selv, men ja jeg var letta når han ville være hjemme. HI Anonymkode: 175f5...caa Du har ikke sagt at du ikke vil ha barnet, men at du ikke vil ha med barnet. Virker som du ikke vil ha det med på noe og at det er mest knyttet til far Anonymkode: 01b6f...0b4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #16 Skrevet 26. mai 2020 Ja, er nok mest knyttet til far fordi de deler interesser. Men kunne godt ha med mellomste og eldste, men de to guttene bør ikke være på samme plass når det kun er en forelder med pga krangling og slåssing. I og med at yngste vil være med og mellomste som liker best forutsigbarhet, rutiner og vil være hjemme så blir det som oftest den fordelingen. HI Anonymkode: 175f5...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå