Gå til innhold

Er du flink med høflighetsfraser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Type takk for sist, det var hyggelig, håper du har hatt en fin helg osv. Tenker da på folk man ikke er nær med. 
I jobben min jobber jeg mye mot Italia, Spania og Frankrike. Får jeg mailer så starter og avslutter de alltid med slike ting. Dette er ikke noe jeg er vant med men har nå tatt til meg dette. Ofte glemmer jeg det og er mye mer rett på sak. 
Er du god på slikt? 

Anonymkode: d03da...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det vil jeg si jeg er. 

Anonymkode: bd681...c6d

Skrevet

I det muntlige: ja, fordi jeg bryr meg. 
I mailer til forretningsforbindelser: nei, det er jeg altfor norsk til. Syns det virker kleint og påtatt.

Anonymkode: 247e7...afd

Skrevet

Ja, det er jeg. 

Anonymkode: 9a864...7d1

Skrevet

Ja, det tror jeg. Jobber også mye mot utlandet. Jeg synes mange nordmenn er flaut rett frem i mailer. Det skader liksom ikke å spørre om helgen var fin, eller si tusen takk og bare spør om det er noe mer du trenger feks. 

Har hatt mange kolleger der jeg nesten blir målløs over hvordan de kommuniserer på Mail. Det er ikke snakk om å være hyggelig eller høflig, bare turer frem med ærendet sitt. En ting er jo internt, men mot kunder og forretningsforbindelser er det samme stilen.. Flaut🙈

Anonymkode: 3efd5...6bd

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tror jeg. Jobber også mye mot utlandet. Jeg synes mange nordmenn er flaut rett frem i mailer. Det skader liksom ikke å spørre om helgen var fin, eller si tusen takk og bare spør om det er noe mer du trenger feks. 

Har hatt mange kolleger der jeg nesten blir målløs over hvordan de kommuniserer på Mail. Det er ikke snakk om å være hyggelig eller høflig, bare turer frem med ærendet sitt. En ting er jo internt, men mot kunder og forretningsforbindelser er det samme stilen.. Flaut🙈

Anonymkode: 3efd5...6bd

Å, jeg er så enig!

Anonymkode: bd681...c6d

Skrevet

Nei. Jeg er ikle en type som bryr meg så mye. Jeg vet at om jeg spør «hvordan var helgen din?» så må jeg sitte å høre på en masse prat som ikke interesserer meg. Men jeg sier alltid «god morgen», «hade» og «god helg» til kolleger. 

Anonymkode: e598e...a21

Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei. Jeg er ikle en type som bryr meg så mye. Jeg vet at om jeg spør «hvordan var helgen din?» så må jeg sitte å høre på en masse prat som ikke interesserer meg. Men jeg sier alltid «god morgen», «hade» og «god helg» til kolleger. 

Anonymkode: e598e...a21

Der er jeg litt enig. Og i jobbsammenheng, nei takk! Da jeg bodde i England tok det en evighet å fikse noe med banken eller annet over telefon for de skulle alltid prate om hvordan jeg hadde det først. Så irriterende! Veldig deilig her hvor man bare sier hva man trenger (hyggelig og høflig selvfølgelig, og jeg sier alltid takk) uten masse tull og prat.

Anonymkode: 7d623...566

Skrevet

Er det noe jeg misliker, så er det dilldall på epost. Så da er jeg nok übernorsk. Mvh får duge (bonuspoeng for å være kun 3 bokstaver!). Nå tenker jeg særlig arbeidsepost

I det virkelige liv er jeg mer pratsom, men fortsatt strukturert og effektiv.

Anonymkode: fa2d8...d7c

Skrevet

Hater eposter med masse intetsigende vas! Men å pakke inn litt morsomheter er bare gøy. Mot helgen skriver jeg ofte "God helg!" før signaturen. 

Anonymkode: be37d...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...