Gå til innhold

Når det er satt av penger til mat og faste regninger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye trenger du å ha igjen?

Altså til ting som klær, personlig pleie, drivstoff, kafebesøk, sosiale aktiviteter, bursdager +++ (for deg og barna), og hvor mange barn i hvilken alder?

Prøver å sette opp budsjett, blir alene

Anonymkode: 5d438...144

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du stiller på en måte to vidt forskjellige spørsmål. JEG med min familie og våre vaner, bruker veldig mye mer penger enn mange andre gjør 10-12 000). Så spørsmålet er jo egentlig hvor mye du må beregne ut fra hvor mange dere er, hvor gamle barna er osv. Her må du oppgi flere opplysninger rett og slett.

Anonymkode: 526d5...76d

Skrevet

Vi bruker mellom 15-20 000,-. Vi er 5 stykker, og da vil jeg si at vi har det ganske romslig

Anonymkode: cf4d7...f39

Skrevet

Jeg er alene med to tenåringer. Etter mat/regninger setter jeg av

5000 til familiegjøremål, aktivitet. 

3000 til meg selv (klær, sminke, whatnot)

6000 til klær/sko/utstyr til de 2. 

Som oftest går barna godt i pluss, så det overstyrende der går til fondsparing et par ganger i året. Tanken er egenkapital eller studier i utlandet  

Ødselen her er jeg. Ofte må jeg spare av min 3K til dyrere ting jeg ønsker meg. 

Vedsiden av dette sparer jeg til barnas førerkort/konfirmasjon og slikt.  Begge vil ha lappen på lett mc, så her er det mye god sparing å gjøre. 

Anonymkode: 3e63c...906

Skrevet

Drivstoff er på ca 1000 i mnd. Kafébesøk og slikt er lite interessant, men klarer meg greit med ca 2000 til drivstoff og det du nevner. 

Skrevet

Jeg trenger 1000kr til drivstoff i mnd. Ellers setter vi av 3000kr pr mnd på en egen konto som skal gå til barnebursdagsgaver, klær og utstyr til barna, aktiviteter, osv. Det holder ganske bra for mine to barn (4 og 10 år). Som regel brukes ikke alt med mindre det er skifte av sesong og begge plutselig trenger nye vintersko, vinterbukse, +++ samtidig. Kafebesøk, klær til meg, og annet nipps går fra min egen konto. Der kunne jeg gjerne brukt rundt 2000 kr pr mnd, men bruker som regel null fordi jeg ikke har noe til overs :)

Anonymkode: a2f8d...c6c

Skrevet

Når alt av faste utgifter og mat er betalt sitter vi igjen med ca 3000 kr, en voksen og ett barn på 11 år. Det rekker i massevis til drivstoff, klær og kos. Får tilogmed spart halvparten. 

Anonymkode: f7f8a...2ce

Skrevet

Ca 4000 for ett barn og en voksen

Anonymkode: a3a50...8f1

Skrevet

Når absolutt alt er betalt (huslån, forsikringer, Sfo, strøm, kommunale avgifter, mat og drivstoff) har vi igjen 10.000 hver + barnetrygd. To voksne og to barn. Dette går til sparing, klær og ferie.

Anonymkode: 72e82...63c

Skrevet

Har ingen fast sum på mat, men når alle fest utgifter er trukket fra har jeg ca 5000 igjen til mat, klær, bensin og annet.. Det går greit. Vi er en voksen og et barn i småskolen. 

Anonymkode: 09a92...607

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har ingen fast sum på mat, men når alle fest utgifter er trukket fra har jeg ca 5000 igjen til mat, klær, bensin og annet.. Det går greit. Vi er en voksen og et barn i småskolen. 

Faste* 😅 fest er det ikke rom for i mitt budsjett.

Skrevet

Jeg liker å ha 15000 kr igjen når alle faste utgifter er betalt. Alene med tre barn. 

Anonymkode: 5879e...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...