Gå til innhold

Privatsamtaler på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor har du i mot privatsamtaler på jobb? Jeg nesten aldri.  Men jeg jobber med 2 damer, en er min leder, som snakker mye i mobil på jobb. Begge har voksne døtre, men mann og barn, som ringer sin mor på jobb daglig. Er ikke det litt rart? 

Anonymkode: 31974...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er butikksjef, og nesten alltid ute i butikken (kontorarbeid tar jeg utenom åpningstid), så nei, ikke mulig å prate i mobil.

Har telefonen på lydløs i lommen, så om ungene lurer på noe kan de sende en melding så svarer jeg når jeg ser det ;)

Anonymkode: 9b949...26d

Skrevet

Jeg jobber med ei som også holder på slik. Skjønner ikke at de orker. Klarer ikke konsentrere hvis jeg skal plapre på telefonen i tide og utide. 

Anonymkode: 08aa5...549

Skrevet

Kanskje to korte samtaler pr. måned. 

Anonymkode: 12aa4...48b

Skrevet

Ringer min mor hver dag rundt kl 10.30. 

Hun bor alene så jeg sjekker at hun har det greit, men hun blir aldri tom for ting å snakke om, så da er det greit at jeg kan skylde på jobb når det er tid for å runde av. 

Anonymkode: fcc3b...e79

Skrevet

Begge mine kolleger har private samtaler på jobb. Utrolig irriterende. 

Jobbsamtaler kan også med fordel gjøres bak lukket kontorer. Særlig siden vi jobber med personsensitive ting.. 

Anonymkode: ee9a0...fec

Skrevet

Kun korte viktige beskjeder fra mann og barn. Type, jeg rekker ikke SFO eller ungene som sier fra de er hjemme. Bare yngste som er på SFO. 

Anonymkode: 599e6...5be

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun korte viktige beskjeder fra mann og barn. Type, jeg rekker ikke SFO eller ungene som sier fra de er hjemme. Bare yngste som er på SFO. 

Anonymkode: 599e6...5be

Det skjønner jeg, men dette er snakk om voksne barn. 

Det som er mest rart at at min leder sa på forrige møte at vi må passe på å ikke ta lange samtaler på jobb. Men hennes datter ringer hver dag, men hun har ett kontor å gjemme seg bort på, så da er det vel greit 

Anonymkode: 31974...2b7

Skrevet

Vi har ikke lov til å ha privatsamtamtaler i arbeidstiden, med mindre det er veldig viktig. Vi skal helst ikke ha mobil på oss/tilgjengelig i det hele tatt.

Anonymkode: adc91...54b

Skrevet

Satt i kjempedigert landskap med en som vennindeskravlet om sex, underlivet sitt, typer - hele dagen lang. Hun hadde høy stemme og alle flater i det landskapet reflekterte lyd. Så der hadde alle fullt innhør i tingenes tilstand og antall km på glyfsen siden sist.  Mange sa i fra, men hun skjønte ikke problemet. 

Jeg begrenser meg til melding om jeg vil noe privat i arbeidstiden. Eneste anrop jeg besvarer er fra min mor. Hun ringer kun om det er helt krise og stor desperasjon. Da går jeg på et stillerom og gjør samtalen kort. 

Anonymkode: 086c8...7e4

Skrevet

Jeg jobber i bhg. Private mobiler skal (heldigvis) ligge i skapene våre i garderoben. Skal barna, mannen, skolen ha tak i meg må de ringe til arbeidsstedet. Hvis jeg venter spesielle telefoner, har syke barn alene hjemme o.l kan jeg ha mobil tilgjengelig. 

Anonymkode: e550a...5aa

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i bhg. Private mobiler skal (heldigvis) ligge i skapene våre i garderoben. Skal barna, mannen, skolen ha tak i meg må de ringe til arbeidsstedet. Hvis jeg venter spesielle telefoner, har syke barn alene hjemme o.l kan jeg ha mobil tilgjengelig. 

Anonymkode: e550a...5aa

Vi får lov til å ha mobilen med oss hele tiden, har alltid mobilen i lommen med lyden på tilfelle mannen eller barnehagen ringer, å bruker mobilen til klokke. Det fungerer helt fint for oss 🙂. Vi er jo voksne så trenger ingen som bestemmer over mobilen vår. Jeg og de andre på avdelingen har ingenting imot at andre tar en kjapp telefonsamtale en gang i blant. Men vet at det er forskjell fra sted til sted, men jeg er hvertfall glad for den ordningen vi har. 

Anonymkode: 712e2...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...