Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #1 Skrevet 17. mai 2020 Ett trist syn møtte meg i gaten her jeg bor. Fra balkongen i 2etg har jeg utsikt over 25-30 hus. Vanligvis vaier det vakre flagget vårt fra alle balkonger, i dag er det kun tre stk som flagrer inkl mitt flagg. Veldig trist å se. Selv om dagen i dag er annerledes så la oss ikke glemme grunnen til at vi feirer 17.mai. Ikke er det mye jobb å henge opp ett flagg heller.  Heiser du flagget i dag? Evt hvorfor ikke? Anonymkode: b80c6...589
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #2 Skrevet 17. mai 2020 Heiste flagget for en time siden, men jeg var oppe da fordi vi er invitert bort. Husk at det er mange som bare skal være hjemme i dag, hadde vi skullet det så hadde jeg nok ikke stått opp ennå. Anonymkode: 25f36...bb3
Petra Prøvedukke Skrevet 17. mai 2020 #3 Skrevet 17. mai 2020 Jo, selvfølgelig! Flaggene var pÃ¥ plass rett etter kl 08. Gratulerer med dagen! 🇳🇴Â
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #4 Skrevet 17. mai 2020 Joda, må bare stå opp først! Orker ikke stresse idag hvor det ikke er noe vi skal rekke! 😊🇳🇴 Anonymkode: 7c2cd...e71
frk Nilsen Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 Selvsagt er flagget oppe! Men det kom opp 08.00 i år, ikke 07.00 som tidligere år. Ikke alle har planer og velger å sove lenge. Det kommer nok opp flere flagg i løpet av dagen
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 Hadde klokka på 07:50 (selvom jeg la meg kl 2) for å heise flagget kl 08:00🇳🇴 Anonymkode: 83be6...ea3
FrkKværner Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 Flagget mitt kom opp kl 09🇳🇴. Sov litt lengre i dag. Ser det er få flagg her også men satser på at flere sover litt ekstra i dag😉.  Gratulerer med dagen 🇳🇴
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 Jammen, kjære deg, folk har da ikke stått opp enda! Anonymkode: b4d5f...5db
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Skrevet 17. mai 2020 Selvfølgelig skal vi flagge, men vi skal ingenting før om flere timer og da stresser jeg ikke med å stå opp heller. Så flagget skal opp om 5 minutter ca Anonymkode: f45d8...877
*Miss Marple* Skrevet 17. mai 2020 #10 Skrevet 17. mai 2020 Har man flaggstang skal flagget opp før 8, men balkongflagg er det ikke så nøye med. Det kommer nok flagg opp etterhvert, mange som sover litt frempå. Vi har to flagg på huset 🇳🇴🇳🇴
Superdolly Skrevet 17. mai 2020 #11 Skrevet 17. mai 2020 15 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Har man flaggstang skal flagget opp før 8, men balkongflagg er det ikke så nøye med. Det kommer nok flagg opp etterhvert, mange som sover litt frempå. Vi har to flagg på huset 🇳🇴🇳🇴 Niks. Ikke tidligere enn 08.00, står det i flaggreglene. http://flaggregler.no/flaggtider.html
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #12 Skrevet 17. mai 2020 Vanligvis må vi opp tidlig på 17.mai, men ikke i dag. Dermed stod vi ikke opp før litt over 9, og flagget kom opp når vi hadde dusjet og kledd på oss, litt over 9.30. Vanligvis er det oppe kl 8. Du må nok bare gi folk litt mer tid i dag. Anonymkode: a38da...439
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #13 Skrevet 17. mai 2020 Vekkerklokke kl 07.55. Heise flagget iført pysj, joggebukse og jakke. Kaffe? Sove mer? Samme det. Men flagget skal opp kl 08. Anonymkode: fde8b...ed7
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #14 Skrevet 17. mai 2020 Jeg heiser og jeg følger reglene for flaggheising. Synes tidspunktene skal respekteres og blir litt sur inni meg når folk heiser kl 11. Late folk uten respekt. Anonymkode: 72a6d...a4b
Juliea Ruler Skrevet 17. mai 2020 #15 Skrevet 17. mai 2020 Flaggene kom opp rundt 9. Sover lenger idag🇳🇴Â
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #16 Skrevet 17. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg heiser og jeg følger reglene for flaggheising. Synes tidspunktene skal respekteres og blir litt sur inni meg når folk heiser kl 11. Late folk uten respekt. Anonymkode: 72a6d...a4b Begynner å bli gammel og sur du. 😂 Anonymkode: 2e171...8d2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #17 Skrevet 17. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg heiser og jeg følger reglene for flaggheising. Synes tidspunktene skal respekteres og blir litt sur inni meg når folk heiser kl 11. Late folk uten respekt. Anonymkode: 72a6d...a4b Jepp! Jeg er lat og jeg har null respekt for noe så latterlig som klokkeslett for heising av flagg! Og det lever jeg veldig godt med. Det er nye jeg har respekt for da, andre mennesker f.eks., men ikke dette nei, det har du helt rett i! Anonymkode: a38da...439
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #18 Skrevet 17. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp! Jeg er lat og jeg har null respekt for noe så latterlig som klokkeslett for heising av flagg! Og det lever jeg veldig godt med. Det er nye jeg har respekt for da, andre mennesker f.eks., men ikke dette nei, det har du helt rett i! Anonymkode: a38da...439 Mangel på respekt, kalles dette, og det er mye farligere enn latskap. Anonymkode: fde8b...ed7
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #19 Skrevet 17. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begynner å bli gammel og sur du. 😂 Anonymkode: 2e171...8d2 Nope. Men jeg synes generelt folk har lite respekt for regler. Flagget vårt er et sterkt symbol, flagget vårt er demokrati, flagget vårt er frihet. Respekt for flagget noe jeg forventer av norske statsborgere. Det er gjennomgående i min generasjon, manglende kunnskap og historieløse. Det er ikke så nøye tenker folk, er ikke så nøye med noe bare folk får sove, reise og leve som de vil. Så deltar man i det solidariske når man er mett og uthvilt. Hadde vi havnet i krig nå hadde vi blitt overmannet på et døgn. Folk må bare hvile ut før de mobiliserer. At jeg er sur skal du få mene, men jeg er ikke sur. Jeg bringer arven fra mine besteforeldre videre. Stolthet og glede over at vi er en fri og selvstendig nasjon. Anonymkode: 72a6d...a4b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #20 Skrevet 17. mai 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nope. Men jeg synes generelt folk har lite respekt for regler. Flagget vårt er et sterkt symbol, flagget vårt er demokrati, flagget vårt er frihet. Respekt for flagget noe jeg forventer av norske statsborgere. Det er gjennomgående i min generasjon, manglende kunnskap og historieløse. Det er ikke så nøye tenker folk, er ikke så nøye med noe bare folk får sove, reise og leve som de vil. Så deltar man i det solidariske når man er mett og uthvilt. Hadde vi havnet i krig nå hadde vi blitt overmannet på et døgn. Folk må bare hvile ut før de mobiliserer. At jeg er sur skal du få mene, men jeg er ikke sur. Jeg bringer arven fra mine besteforeldre videre. Stolthet og glede over at vi er en fri og selvstendig nasjon. Anonymkode: 72a6d...a4b Dette! 👆 Anonymkode: fde8b...ed7
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #21 Skrevet 17. mai 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nope. Men jeg synes generelt folk har lite respekt for regler. Flagget vårt er et sterkt symbol, flagget vårt er demokrati, flagget vårt er frihet. Respekt for flagget noe jeg forventer av norske statsborgere. Det er gjennomgående i min generasjon, manglende kunnskap og historieløse. Det er ikke så nøye tenker folk, er ikke så nøye med noe bare folk får sove, reise og leve som de vil. Så deltar man i det solidariske når man er mett og uthvilt. Hadde vi havnet i krig nå hadde vi blitt overmannet på et døgn. Folk må bare hvile ut før de mobiliserer. At jeg er sur skal du få mene, men jeg er ikke sur. Jeg bringer arven fra mine besteforeldre videre. Stolthet og glede over at vi er en fri og selvstendig nasjon. Anonymkode: 72a6d...a4b Enig! Anonymkode: 49168...ab2
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #22 Skrevet 17. mai 2020 Klokken er straks 11 å fortsatt ingen flere flagg oppe... trist! Anonymkode: b80c6...589
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #23 Skrevet 17. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nope. Men jeg synes generelt folk har lite respekt for regler. Flagget vårt er et sterkt symbol, flagget vårt er demokrati, flagget vårt er frihet. Respekt for flagget noe jeg forventer av norske statsborgere. Det er gjennomgående i min generasjon, manglende kunnskap og historieløse. Det er ikke så nøye tenker folk, er ikke så nøye med noe bare folk får sove, reise og leve som de vil. Så deltar man i det solidariske når man er mett og uthvilt. Hadde vi havnet i krig nå hadde vi blitt overmannet på et døgn. Folk må bare hvile ut før de mobiliserer. At jeg er sur skal du få mene, men jeg er ikke sur. Jeg bringer arven fra mine besteforeldre videre. Stolthet og glede over at vi er en fri og selvstendig nasjon. Anonymkode: 72a6d...a4b Ehm, du skriver jo selv at du er sur! "Jeg blir litt sur inni meg..." 😂 Anonymkode: 80827...2fe
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #24 Skrevet 17. mai 2020 Tar ikke dere "politifolk" fri idag, heller? Har ikke brudd på smittevernreglene å sutre over, nå, så da er dere 17. mai og flaggpoliti i stedet? Tips: pass på dere selv og ta dere en is eller noe. Det hjelper sikkert kraftig på humøret! Anonymkode: 80827...2fe
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2020 #25 Skrevet 17. mai 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tar ikke dere "politifolk" fri idag, heller? Har ikke brudd på smittevernreglene å sutre over, nå, så da er dere 17. mai og flaggpoliti i stedet? Tips: pass på dere selv og ta dere en is eller noe. Det hjelper sikkert kraftig på humøret! Anonymkode: 80827...2fe Stakkars... Betyr det så lite for deg at vi bor i et fritt land? Anonymkode: fde8b...ed7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå