Gå til innhold

Baking, hva kan jeg bruke i stedet for kulturs melk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mp lage brød før melet går ut på dato. Eller det har gått ut for ikke så lenge siden så jeg vil forte meg. Har alle ingredienser, men mangler en. Det er kulturamelk. Noe jeg kan bruke i stedet?

Anonymkode: 8e85b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoghurt, kefir, Biola, rømme, creme fraiche etc eller helt vanlig melk eller vann. Eller litt av hvert. 🙂

Anonymkode: c898b...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha syrnet melk kan du bruke hva som helst annet som er syrnet.

Men jeg har aldri brukt det i brød, vann er vel mest vanlig, eller melk i loff og fine brød.

I brød kan du bare eksprimentere, det meste blir bra ;)

 

Anonymkode: 41ba0...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver ikke kulturmelk for å lage brød, ville bare funnet en oppskrift som ikke inneholder kulturmelk.

Anonymkode: 48347...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri i mitt liv sjekka dato på mjølet. Så om du ikkje treng brød ville eg berre venta til eg hadde kulturmjølk, evt som dei andre seier, finne ei oppskrift uten kulturmjølk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man behøver ikke kulturmelk for å lage brød, ville bare funnet en oppskrift som ikke inneholder kulturmelk.

Anonymkode: 48347...4b2

Den står bak melet. Melet må brukes. Der står kultura/skummet. Så jeg kan bruke vanlig melk og da?

Anonymkode: 8e85b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den står bak melet. Melet må brukes. Der står kultura/skummet. Så jeg kan bruke vanlig melk og da?

Anonymkode: 8e85b...209

Hvis du kommer deg inn hit så har du vel google? Søk på oppskrift på brød. Velg en oppskrift du har ingredienser til. 

Anonymkode: 48347...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller lag kake, vafler, bollar, sveler, kjeks, småkaker, kanelbollar eller trommdeig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...