Gå til innhold

Høres dette ut som allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliten følelse i øynene, litt hovent.

Og nese Og øyne som renner når jeg kommer ut.

Har kjøpt zyrtec for å se om det hjelper.. skal jeg i så fall merke det med en gang? 

Anonymkode: ad64d...5db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sliten følelse i øynene, litt hovent.

Og nese Og øyne som renner når jeg kommer ut.

Har kjøpt zyrtec for å se om det hjelper.. skal jeg i så fall merke det med en gang? 

Symptomene er verst på f.eks kjøpesenter

HI

Skrevet

Det kan være at Zyrtec hjelper relativt fort, gjør ofte det, men det virker ofte bedre hvis det tas fast.

Symptomene burde bli verre når du blir eksponert for det du er allergisk mot. Hvis symptomene er verst på kjøpesenter og ikke ute, høres det mer ut som et inneklimaproblem eller noe irritativt (tørr luft? støv?) enn allergi. Nyser du? Klør? Allergi gjør som regel det, i tillegg til å renne.

Anonymkode: 4db92...15d

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være at Zyrtec hjelper relativt fort, gjør ofte det, men det virker ofte bedre hvis det tas fast.

Symptomene burde bli verre når du blir eksponert for det du er allergisk mot. Hvis symptomene er verst på kjøpesenter og ikke ute, høres det mer ut som et inneklimaproblem eller noe irritativt (tørr luft? støv?) enn allergi. Nyser du? Klør? Allergi gjør som regel det, i tillegg til å renne.

Nyser ikke, og klør ikke. 

Lurte på om det kunne ha med parfyme/kosmetikk å gjøre? Det blir med en gang verre når jeg kommer steder med mange folk.

Også reagerer jeg når jeg kommer til  hoteller med vegg-til-vegg teppe.. og faktisk blir det også verre med rødvin. 

Skrevet

Høres mer ut som at du reagerer med slimhinneirritasjon på partiklene, og at det ikke er en allergi-allergi. 

Rødvinen kan godt være en histaminreaksjon. Histamin er det stoffet som driver kroppens allergiske reaksjoner, og noen matvarer enten inneholder mye histamin eller frigjør det i kroppen uten at det er en allergi, som tomat, jordbær og rødvin. https://www.naaf.no/AllergivitenSite/Matallergi-Matintoleranse/Matintoleranse-hos-voksne/

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres mer ut som at du reagerer med slimhinneirritasjon på partiklene, og at det ikke er en allergi-allergi. 

Rødvinen kan godt være en histaminreaksjon. Histamin er det stoffet som driver kroppens allergiske reaksjoner, og noen matvarer enten inneholder mye histamin eller frigjør det i kroppen uten at det er en allergi, som tomat, jordbær og rødvin. https://www.naaf.no/AllergivitenSite/Matallergi-Matintoleranse/Matintoleranse-hos-voksne/

Tusen takk for svar 😊 Jeg får vel sjekke det ut his lege. Det har vært sånn av og på i lange tider, og da glemmer jeg det når det ikke er så ille.. 

Akkurat nå er det mest ekkelt fordi det begynner å renne av nesa i butikken, og da tror jo folk jeg er syk.. 

HI

Skrevet

Kan også være tørre øyne

Anonymkode: 5e8ad...d05

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan også være tørre øyne

Anonymkode: 5e8ad...d05

Men fører det til rennende nese?

Kan tørre øyne også og tretthetsfølelse/press i øynene?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...