Gå til innhold

Bruker dere samme vann glass/tallerken om igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha spist brød på det feks, og drukket glass vann. Er det da slik at du setter det i oppvaskmaskin eller bruker du det opp igjen?

Anonymkode: eec25...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg skal ha samme innhold i glasset og det ikke er noe som evt kan bli surt, bruker jeg glasset igjen. Vannglass og brusglass brukes igjen, melkeglass går rett i oppvaskmaskinen. 

Ene ungentar nytt glass for hver gang, jeg får helt hetta over hvor mange glass hunproduserer i løpet av en dag. Hun mener det smaker middag om hun sparer på glasset hun brukte til middagen eller brødskive av glasset fra frokosten. Prøvde å si hun kunne ha drikkeflaske, men det ble det samme der og de er mer tungvindte å vaske enn glass. Merkelig nok så har hun samme drikkeflaske på skolen hele uka, der er det ikke noe problem. Jeg personlig hadde tatt ny flaske hver dag. Men men.

Anonymkode: 554b6...8e2

Skrevet

Vannglass bruker jeg igjen flere ganger, tallerken kan jeg bruke igjen hvis den står på benken og det ikke er søl på den. Jeg har ikke oppvaskmaskin, så gidder ikke vaske opp unødvendig

Anonymkode: 31a29...0c4

Skrevet

Både vannglass, tekopp brukes gjennom hele dagen. Asjetter brukes flere ganger, så sant det ikke er annet søl enn smuler på det, men middagstallerken går rett i oppvaskmaskinen.  

Skrevet

Jeg kan fint ha et vannglass stående som jeg fyller og drikker av gjennom dagen når jeg er hjemme. Tallerkener settes i oppvask maskin etter bruk.

Anonymkode: 28772...ba9

Skrevet

Vannglass, te- og kaffekopp samt tallerkener vi kun har hatt tørrmat på, brukes hele dagen/flere ganger. Alt annet går i oppvaskkumme eller oppvaskmaskin. Men ene ungen er ram på å ta nye glass og tallerkener hele tiden. Hvis hun er på kjøkkenet, og vannglasset står i stua, er det aaaaaaltfor langt å gå inn i stua etter glasset, da tar hun heller et nytt selv om hun egentlig sitter i stua og spiser, og skal på kjøkken for å hente mer vann men har glemt glasset.

Anonymkode: 08d36...b3b

Skrevet

Vi bruker vannflasker som skylles på kvelden. Kaffekopper derimot hoper det seg opp av. Jeg er fæl på å ta ny og drikker ofte kaffe 3 ganger om dagen. 

Anonymkode: 879a1...b36

Skrevet

Kaffekoppen på jobb vaskes sånn en gang i blant... Vasket den før bruk på onsdag, da hadde den stått siden midt i mars. 

Hjemme bruker jeg glatt samme kaffekopp 3-4 dager. Drikkeglass og asjett kan også gjenbrukes hele dagen. 

Anonymkode: 2ebdc...bca

Skrevet

Bruker samme glass til vann utenom måltider. Hvis jeg spiser, går alt jeg har brukt i oppvaskmaskinen.

Anonymkode: 5a280...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...