Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 Pleier alltid å stryke bunadblusen, men pga diverse har jeg egentlig ikke hatt tid i år. Den er nyvasket, har hengt på henger og tørket og jeg har glattet og dratt i den mens den har tørket. Den er ikke krøllete og har ikke skrukker, men har heller ikke det typiske utseende som nystrøket lin har (selvfølgelig). Er jo ikke noe tog i år, og skal kun brukes på en sammenkomst med noen venner. Er det helt feil og helligbrøde å droppe strykingen i år? Vil det være noe folk legger merke til, at den ikke er strøket? Anonymkode: abdb8...aca
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 Jeg stryker ikke min i år. den er ikke krøllete eller skrukkete. Anonymkode: 62c48...3a3
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 For meg er det ganske hellig og jeg tenker at enten får den stelles 100% eller la være å bruke. I år rekker jeg det ikke pga jobb. Skjorta vasker og stryker jeg før den henges inn til neste gangs bruk, men sølvet rekker jeg ikke å pusse. Selv om det "bare" er nær familie som skal møtes her i morgen blir det derfor pentøy på meg når ikke bunaden er 100% Anonymkode: 9b840...bc1
Himmel og hav Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 Ja, den må strykes. Skal det være, så skal det være. Det tar jo ikke allverdens tid heller. Jeg stryker min bunadskjorte i lin, som har masse rynker og broderier på ca 5 minutter.
Superdolly Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 De vil helt sikkert se det, men så sant de har manerer vil de ikke kommentere det. Men det vil være veldig synlig, og min mening er at den må strykes.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: For meg er det ganske hellig og jeg tenker at enten får den stelles 100% eller la være å bruke. I år rekker jeg det ikke pga jobb. Skjorta vasker og stryker jeg før den henges inn til neste gangs bruk, men sølvet rekker jeg ikke å pusse. Selv om det "bare" er nær familie som skal møtes her i morgen blir det derfor pentøy på meg når ikke bunaden er 100% Anonymkode: 9b840...bc1 Linskjorter skal aldri strykes før de henges bort. Da gulner de. Anonymkode: 14d5a...46d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Skrevet 16. mai 2020 Skjorta, mener du? Anonymkode: 0754b...b57
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #8 Skrevet 16. mai 2020 Ja, den må strykes, Hi. Er det krise så stryker du de synlige delene, ermer, krage og skulder/bryststykke (det som blir synlig av skjorten på din bunad). Men når du først har strøket det så tar det jo bare et minutt å glatte over resten. Tenker det tar mindre tid å stryke skjorta enn å logge seg på nett, skrive tråd, sjekke tråden igjen Anonymkode: 4c512...3ce
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #9 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Linskjorter skal aldri strykes før de henges bort. Da gulner de. Anonymkode: 14d5a...46d Har gått fint i 23år her 🤷♀️ men takk for tips Anonymkode: 9b840...bc1
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #10 Skrevet 16. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har gått fint i 23år her 🤷♀️ men takk for tips Anonymkode: 9b840...bc1 Sier bare hva husfliden og gamle kjerringråd sier 🤷♀️ Anonymkode: 14d5a...46d
☆☆☆ Skrevet 16. mai 2020 #11 Skrevet 16. mai 2020 Stryk ermene og halslinning, samt fronten. Drit i ryggen. Tek 5 minutt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #12 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, ☆☆☆ skrev: Stryk ermene og halslinning, samt fronten. Drit i ryggen. Tek 5 minutt. Tenker det samme. Det tar omtrent like lang til å stryke skjorta som å diskutere om det er nødvendig liksom. Anonymkode: b57a8...033
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #13 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenker det samme. Det tar omtrent like lang til å stryke skjorta som å diskutere om det er nødvendig liksom. Anonymkode: b57a8...033 😂😂🤣 Anonymkode: 1b2eb...7fa
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2020 #14 Skrevet 16. mai 2020 Heldige er dere som har en skjorte som det tar fem min å stryke. Bruker en time på min pga alle foldene og innsydde stykker med folder + trange ermer. Hadde det tatt fem min, hadde jeg ikke tenkt på å la det være. Anonymkode: abdb8...aca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå