Gå til innhold

iPad-hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte iPaden i laderen i natt, noe som nesten aldri skjer, og i dag er den helt død!

Jeg har utsatt en oppdatering i evigheter på den, men i natt har den kanskje blitt oppdatert da, mens den var koblet til strøm?

Det er litt liv i den, for man hører den ladelyden når man kobler til lader, og Siri gir også litt lyd fra seg, men det nytter ikke å be henne om noe 🤪

Men hva gjør jeg? Å holde inne hjem knapp samtidig med på knappen hjelper ikke. Vi bor langt fra butikker som kan hjelpe. 

Anonymkode: 44305...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er den veldig kald eller veldig varm?

Anonymkode: a7d5b...7db

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å holde inne hjem knapp samtidig med på knappen hjelper ikke.

Har du forsøkt å holde de to knappene inne i minst 20 sekunder?

Skrevet

Den er helt vanlig kald. Den låg i stuen, så har ikke vært utsatt for kulde. 

Og ja, jeg har holdt knappene inne samtidig. Nå er det ikke liv i Siri heller. 

Jeg googler og leter, men ingen tips virker. Kan den bare dø sånn da😳

Takk for svar, forresten😍

Kom gjerne med flere tips og teorier 😉

hi

Skrevet

Det virker ut fra det du skriver som at den ikke er helt død?

Hvis den er veldig gammel og er blitt oppgradert, kan det muligens være dette som gjør at den konker ut.

Hvis den ikke er blitt ladet ordentlig så kan det også være grunnen (du sier den har stått i laderen, men er du sikker på den var koblet til?).

Kan det ha kommet fukt i den? I så fall ville jeg plassert den i en bolle med ris, ris suger til seg fukt. Det går også an å legge den på varme fliser, slik at eventuell fukt fordamper. 

Slenger bare ut de tankene jeg selv ville gjort meg. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker ut fra det du skriver som at den ikke er helt død?

Hvis den er veldig gammel og er blitt oppgradert, kan det muligens være dette som gjør at den konker ut.

Hvis den ikke er blitt ladet ordentlig så kan det også være grunnen (du sier den har stått i laderen, men er du sikker på den var koblet til?).

Kan det ha kommet fukt i den? I så fall ville jeg plassert den i en bolle med ris, ris suger til seg fukt. Det går også an å legge den på varme fliser, slik at eventuell fukt fordamper. 

Slenger bare ut de tankene jeg selv ville gjort meg. 

Takker for råd, setter stor pris på at dere tar dere tid!

Den er ikke veldig gammel, tipper 3-4 år. Eller regnes det som veldig gammelt i iPad verden, kanskje? Den har fått merkbart dårligere batteri den siste tiden  

Det har ikke kommet fukt i den 

Den er ikke tom for strøm. Det kom en lyd da jeg koblet til laderen igjen (sånn ladelyd), men etter det så har den vært helt død. 

Kan den bare dø sånn helt uten videre? 

Det er en stk frustrert åtteåring her som pleier å kose seg med spilling lørdags morgen🤣

hi

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den er ikke veldig gammel, tipper 3-4 år. Eller regnes det som veldig gammelt i iPad verden, kanskje? Den har fått merkbart dårligere batteri den siste tiden  

Vil tro det kan være batteriet som må skiftes ut. Hva skjer om du forsøker å slå den på mens den står i laderen?

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil tro det kan være batteriet som må skiftes ut. Hva skjer om du forsøker å slå den på mens den står i laderen?

Det skjer ingenting :( 

Skrevet

Prøv å bytt lader. 

Anonymkode: 6b9cc...27c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takker for råd, setter stor pris på at dere tar dere tid!

Det har ikke kommet fukt i den 

Den er ikke tom for strøm. Det kom en lyd da jeg koblet til laderen igjen (sånn ladelyd), men etter det så har den vært helt død. 

Kan den bare dø sånn helt uten videre? 

Det er en stk frustrert åtteåring her som pleier å kose seg med spilling lørdags morgen🤣

hi

3-4 år omregnet til ipad liv er vel 40-50 år, så den er gammel ja...

Anonymkode: be22d...6e3

Skrevet

Jeg har prøvd alle rådene deres+noen til, men likevel ikke liv!

Dvs at det kommer en liten lyd avogtil når jeg plugger inn lader, så mulig at det er batteriet som ikke klarer å lade...

Jeg har virkelig ikke råd til en ny pad nå!😭

hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har prøvd alle rådene deres+noen til, men likevel ikke liv!

Dvs at det kommer en liten lyd avogtil når jeg plugger inn lader, så mulig at det er batteriet som ikke klarer å lade...

Jeg har virkelig ikke råd til en ny pad nå!😭

hi

Har du prøvd med ny lader (stor type) og ny ledning? Eventuelt har du sett inn i ladehullet på IPaden ift støv? Prøv med en tannpirker (ikke metall) og pirk ut eventuelt støv som kan ha lagt seg i hullet. 

Anonymkode: 6b9cc...27c

Skrevet

Samme problemet hadde jeg så jeg leverte den inn til reperasjon. Følte meg ganske dum når jeg fikk høre at ipaden oppførte seg pga jeg ikke hadde utført de viktige oppdateringene. Fikk beskjed om at det eneste de har fikset er å ta oppdateringene ipaden trengte. Etter det har jeg ikke hatt noen problemer med den.

Anonymkode: 2c180...a76

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme problemet hadde jeg så jeg leverte den inn til reperasjon. Følte meg ganske dum når jeg fikk høre at ipaden oppførte seg pga jeg ikke hadde utført de viktige oppdateringene. Fikk beskjed om at det eneste de har fikset er å ta oppdateringene ipaden trengte. Etter det har jeg ikke hatt noen problemer med den.

Anonymkode: 2c180...a76

Prøv dette først. Og eventuelt nytt batteri.

Skrevet

Koble den til en PC på ITunes og se om den dukker opp der. 

Skrevet

Så mange gode råd🥰alle skal sjekkes etterhvert, det er utrolig hva man får hjelp til her inne❤️

God 17 mai til dere alle🇳🇴💐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...