Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Jeg er så fortvilet. Jeg mister mine tenner sakte men sikkert....Periodintitt....hadde operasjon for 3 år siden, betalte 20000 som jeg ikke hadde råd til, jeg har ikke råd til dette. Var i utlandet i fjor for konsultasjon men nå ser det ut til st det er lenge til jeg kan komme meg nedover. Ny løs tann nå og jeg blir skikkelig deprimert. Noen i samme båt? Anonymkode: 7b0e2...925
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Om du har fått påvist periodontitt har du vel krav på dekning fra HELFO Anonymkode: b3e59...b48
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Jeg har også den tannkjøttsykdommen, men holder den i sjakk Jeg går til tannlege for rens langs tennene to ganger i året. Har aldri mistet noen tenner... Da det ble oppdaget måtte jeg til rens en gang i måneden og gå på sterke antibiotikakurer, tror det var tre forskjellige bakterier de fant. Når betennelsen roet seg ble det rens hver tredje måned, hvert halvår også hvert år. Fikk dekket den runden av helfo, selv om det var noen tusen i egenandel først Nå går jeg til spesialist en gang i året og vanlig tannlege en gang i året. Tanntråd og mellomromsbørste hver dag er med på å holde det i sjakk. Om du virkelig mister tenner skal da den behandlingen dekkes av helfo? Forebyggende behandling blir ikke dekket, men ellers er det støtteordninger. Anonymkode: 3e82a...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå