Gå til innhold

Hvor plasserer man metodekritikk i ei studentoppgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to veiledere. Den ene sier i diskusjon, den andre sier i metode.

Vi er ikke på skolen pga korona, kjenner ikke så godt de andre studentene. Finner sånn 50/50 for og i mot hvor det skal plasseres.

Noen med anbefaling? Oppgaven er et litteraturstudie innenfor helsefag.

Anonymkode: 951cc...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg skrev bachelor hadde jeg det som et punkt under metode

Anonymkode: 11d09...09f

Skrevet

Det plasserer du i diskusjonen. Se om du finner en forskningsartikkel hvor begrensninger står i metode-delen. Begrensninger er ikke selve metoden, det er en del av det som skal diskuteres. 

Anonymkode: e2649...db4

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det plasserer du i diskusjonen. Se om du finner en forskningsartikkel hvor begrensninger står i metode-delen. Begrensninger er ikke selve metoden, det er en del av det som skal diskuteres. 

Anonymkode: e2649...db4

Her har jeg allerede 50/50😅

Hvor plasserer jeg den i diskusjon evt? Før vanlig hvoveddiskusjon eller etter konklusjon?🧐

Skrevet

I min master hadde jeg det som siste del av metoden. Fikk A på den, så må jo ha gjort noe rett, men det er jo fullt mulig at dette er ulikt fra studie til studie også.

Anonymkode: 55896...bf7

Skrevet

Jeg ville også plassert det med resten av metoden. Som hun over med masteren.

Anonymkode: 9d71f...4e9

Skrevet

Nederst i metode?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min master hadde jeg det som siste del av metoden. Fikk A på den, så må jo ha gjort noe rett, men det er jo fullt mulig at dette er ulikt fra studie til studie også.

Anonymkode: 55896...bf7

Fikk også A, men det var bachelor da

Anonymkode: 11d09...09f

Skrevet

Riktige svar er der det passer inn.

Det å vurdere dette, er en del av kunsten å skrive oppgave.

Ville skilt kritikken tydelig ut som egen del, og enten passet det inn rett etter metode, dersom kritikken ikke er så omfattende, eller jeg ville ha passet den inn et sted i selve oppgaven, tydelig avgrenset, men likevel som del av oppgaven, dersom den er mer omfattende. 

Anonymkode: 95c36...87a

Skrevet

I min fagkrets skal dette ligge i diskusjonen. 

Anonymkode: b25dd...5e3

Skrevet

Jeg skrev bacheloroppgave i et helsefag, fikk A og er ganske sikker på at jeg hadde det med i metodekapitlet.

Anonymkode: 5e551...a74

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har to veiledere. Den ene sier i diskusjon, den andre sier i metode.

Vi er ikke på skolen pga korona, kjenner ikke så godt de andre studentene. Finner sånn 50/50 for og i mot hvor det skal plasseres.

Noen med anbefaling? Oppgaven er et litteraturstudie innenfor helsefag.

I drøftningen

Anonymkode: f2836...a6c

Skrevet

Jeg pleier å gjøre begge deler når jeg skriver forskningsartikler til fagfellevurderte tidsskrifter. Drøfter metodene i metodedelen inkl. dens begrensninger og drøfter det igjen i lys av resultatene i diskusjonen. Du skal ihvertfall ikke legge det etter konklusjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...