Gå til innhold

Har dere virkelig ikke sett deres foreldre/barnas besteforeldre gjennom covid tiden....??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei. Bestefar er bare 62, men har kreft med spredning og er i risikogruppen. Barna traff i dag for første gang siden februar. Holdt god avstand, hele tiden minst 1 meter

Anonymkode: a849e...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sett dem, men bare over FaceTime.
Venter til dette er over med å møtes i virkeligheten

Anonymkode: 1f9a1...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har sett dem, men bare over FaceTime.
Venter til dette er over med å møtes i virkeligheten

Anonymkode: 1f9a1...c8f

Da må du vente lenge. Dette er ikke over før om tidligst 18 mnder.

Anonymkode: 28e2f...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontekst: En pandemi herjer i verden. Helsetjenestene i flere vestlige land klapper sammen, folk dør i hopetall.

Norske helsemyndigheter: Vi vet ikke nok om denne pandemien, men vi vet den er ekstremt smittsom, og eldre folk har stor risiko for å dø om de blir smittet. Vi stenger ned samfunnet og oppfordrer alle til å ikke besøke syke og eldre.

Kari Dunk: Men jeg VIL, så da gjør jeg det!

Anonymkode: 13ba2...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kontekst: En pandemi herjer i verden. Helsetjenestene i flere vestlige land klapper sammen, folk dør i hopetall.

Norske helsemyndigheter: Vi vet ikke nok om denne pandemien, men vi vet den er ekstremt smittsom, og eldre folk har stor risiko for å dø om de blir smittet. Vi stenger ned samfunnet og oppfordrer alle til å ikke besøke syke og eldre.

Kari Dunk: Men jeg VIL, så da gjør jeg det!

Anonymkode: 13ba2...f7f

Så når farmoren min på 86 år sier at hun heller vil dø av corona enn å sitte ensom hele denne coronaperioden,så skal vi bare ignorere hennes ønske? Nei vettu hva! Dette er ett voksent menneske som må få bestemme selv om hun ønsker besøk eller ikke! Når hun har ett stort ønske om at vi skal komme på besøk så gjør vi selvsagt det! Så vi har vært der like ofte som før. Hun gleder seg sånn til imorgen for da samlet litt av familien hos henne å skal feire 17.mai,den gleden kommer vi virkelig ikke til å ta fra henne!

Anonymkode: 28e2f...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så når farmoren min på 86 år sier at hun heller vil dø av corona enn å sitte ensom hele denne coronaperioden,så skal vi bare ignorere hennes ønske? Nei vettu hva! Dette er ett voksent menneske som må få bestemme selv om hun ønsker besøk eller ikke! Når hun har ett stort ønske om at vi skal komme på besøk så gjør vi selvsagt det! Så vi har vært der like ofte som før. Hun gleder seg sånn til imorgen for da samlet litt av familien hos henne å skal feire 17.mai,den gleden kommer vi virkelig ikke til å ta fra henne!

Anonymkode: 28e2f...42d

Hvorfor tror du jeg snakker om deg? Hvis dere tar en bevisst risiko å smitte bestemor med korona så er det helt opp til henne og dere.

Anonymkode: 13ba2...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når farmoren min på 86 år sier at hun heller vil dø av corona enn å sitte ensom hele denne coronaperioden,så skal vi bare ignorere hennes ønske? Nei vettu hva! Dette er ett voksent menneske som må få bestemme selv om hun ønsker besøk eller ikke! Når hun har ett stort ønske om at vi skal komme på besøk så gjør vi selvsagt det! Så vi har vært der like ofte som før. Hun gleder seg sånn til imorgen for da samlet litt av familien hos henne å skal feire 17.mai,den gleden kommer vi virkelig ikke til å ta fra henne!

Anonymkode: 28e2f...42d

Hun tar jo ikke det valget bare for seg selv. Hvis hun blir smittet kommer hun sansynlig vis til å leggd beslag på helseresurser. Hverken hun eller dere kommee til å godta at hun blir liggende alene hjemme mens hun kveles til døde. Dermed er faren ganske stor for at hun vil ta med seg smitten inn på et sykvus eller et sykehjem der personalet eller andre pasienter blir smittet. Hun kan komme til å smitte andre som gjerne ville leve.

En besluttning om å slurve med smittevernet påvirker ikke bare en selv, men potensielt mange andre. Derfor er din farmor svært egoistisk hvis hun er uforsiktig og dere bør ikke godta hennes uforsiktighet.

Anonymkode: 1d4fd...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kontekst: En pandemi herjer i verden. Helsetjenestene i flere vestlige land klapper sammen, folk dør i hopetall.

Norske helsemyndigheter: Vi vet ikke nok om denne pandemien, men vi vet den er ekstremt smittsom, og eldre folk har stor risiko for å dø om de blir smittet. Vi stenger ned samfunnet og oppfordrer alle til å ikke besøke syke og eldre.

Kari Dunk: Men jeg VIL, så da gjør jeg det!

Anonymkode: 13ba2...f7f

Må si meg enig. Vi møtte moren min noen ganger når det sto på som verst, men da utenfor hjemmet hennes på to meter avstand, og hun er 64 år. Vi holdt oss også unna venner og annen familie, og var på butikken ved behov. Et vennepar av oss, møtte stadig venner for å være sosiale, og da gjerne forskjellige venner hver gang, for de måtte tross alt få lov til å ikke kjede seg i hjel! Må ærlig innrømme at jeg tenkte mitt om dem, og vi unngikk iallefall å møte de om så bare ute fordi vi visste de hadde mange møtepunkter. 

Anonymkode: e7325...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden grensene er stengt både her og i landet der svigers bor, så nei... Vi forsøker igjen til jul.

Mine foreldre er 70 og litt engstelige for smitte. Vi treffes, men holder oss utendørs med god avstand og ingen klemming.

Anonymkode: 4dc6e...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun tar jo ikke det valget bare for seg selv. Hvis hun blir smittet kommer hun sansynlig vis til å leggd beslag på helseresurser. Hverken hun eller dere kommee til å godta at hun blir liggende alene hjemme mens hun kveles til døde. Dermed er faren ganske stor for at hun vil ta med seg smitten inn på et sykvus eller et sykehjem der personalet eller andre pasienter blir smittet. Hun kan komme til å smitte andre som gjerne ville leve.

En besluttning om å slurve med smittevernet påvirker ikke bare en selv, men potensielt mange andre. Derfor er din farmor svært egoistisk hvis hun er uforsiktig og dere bør ikke godta hennes uforsiktighet.

Anonymkode: 1d4fd...29b

Dette!!! 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett mamma siden 5.mars. Pappa møtte jeg på under lockdown da jeg var på kjøretur. Kort prat på par min på avstand med han. Svigerforeldrene mine bor på andre sida av landet, så de har vi naturligvis ikke møtt pga. avstanden.

Vi har fulgt anbefalingene. 

Anonymkode: db745...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 16.10, Anonym bruker skrev:

Nei. Vi følger faktisk anbefalingene som er gitt. Ikke sett dem siden 12 mars. 

Anonymkode: 99e99...835

Du har fått med deg at det har kommet nye anbefalinger for de med moderat forhøyet risiko og deres pårørende? Det er ikke lenger frarådet å ha sosial omgang med denne gruppa, og besteforeldre kan fint være sammen med barnebarn (også på ferie/overnatting) så lenge alle er friske. Hver enkelt må selv avgjøre hvor tett man ønsker å være. Kommer du til å følge disse reglene også? Eller i det minste respektere oss andre som gjør det? 
 

Jeg og barna savner mine foreldre intenst, og de det samme - og vi GLEDER oss til å møtes i pinsen (vi bor på hver vår kant av landet). Da skal vi omgås som normalt, noe også helsemyndighetene sier at er OK så lenge man er frisk❤️

Anonymkode: 6c164...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte de igjen i går for første gang siden februar. Er Pappa som har pusha mest på og jeg som har holdt tilbake. De er i utgangspunktet friske. 

Mannens mor ser vi uansett aldri. Har ikke truffet henne på 7 år nå.

Anonymkode: b2d15...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har vi ikke.

De er alle over 65 år, og 2 av dem har andre helseplager som setter dem i risikogruppen.
Og ikke minst, de ønsker å leve, og vi ønsker at de skal leve
 

Anonymkode: 1f9a1...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2020 at 2:04 PM, Anonym bruker said:

Ser mange spør om de nå kan besøke sin mor osv... og andre at ingen kan passe barna for man kan jo ikke møte besteforeldre.

Vi har vært sammen med mine foreldre som normalt gjennom tiden... har også vært litt sammen med min søster og hennes barn. Mine foreldre er begge i jobb og har vært det gjennom covid tiden også. 

Er det virkelig sånn at dere ikke har møtt friske, aktive foreldre siden mars....?

Anonymkode: 15718...67f

Her har vi sett dem hele tiden, de er begge under 65

Anonymkode: cc7b4...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både barna og jeg har møtt bestemoren deres som er litt over 60 år som vanlig. Men passet på avstand og ingen klemming. Barna har heller ikke sovet der.  Min bestemor på 85 besøkte vi ikke inne. Men møttes ute med avstand. Og jeg gikk og turer med henne.  Har gjort det den siste tiden, men fortsatt  med avstand. 

Anonymkode: a7b2c...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 2.11, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du jeg snakker om deg? Hvis dere tar en bevisst risiko å smitte bestemor med korona så er det helt opp til henne og dere.

Anonymkode: 13ba2...f7f

Og der må dere leve med, at dere drepte bestemor.

Anonymkode: 671e8...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune har 1 person hatt påvist korona etter sydentur. Vi har truffet besteforeldre som vanlig (nesten daglig).

Faren min har vært krystallklar på at han bestemmer selv hvilken risiko han tar. Barnebarna er antakelig det viktigste i livet hans, så det var ikke aktuelt å kutte ut kontakt.

Det er mulig vi hadde tenkt annerledes hvis vi bodde i Oslo. Antakelig ville vi redusert kontakten da 

Anonymkode: fe97e...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt sett dem utendørs en gang bare. De mener visst fortsatt at man ikke bør treffes (bruker det dessverre som en unnskyldning for å være enda mindre med barnebarna enn før). 

Anonymkode: 84ec3...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...