Gå til innhold

Sjefen er borte...jobber du mindre?.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er renholder på en skole. Jeg er i 3å årene og jobber med damer i 50 årene. Er litt sjokkert over arbeidsmoralen. Dem vil helst gjøre minst mulig og ha mest mulig pauser. Og det gjør dem når sjefen har fri. Stresser og blir fort ferdig og etterpå sitter dem på bøttekottet og prater i timesvis. 

Vi har fått ekstra jobb nå i korona tiden. Må vaske berøringspunkt flere ganger daglig. Men dem gjør ikke det. Når jeg sier at jeg gjør det, pga at jeg har fått beskjed om det så sier dem: du er så pliktoppfyllende du. 

Det snakkes om arbeidsmoral til de unge, men hva med de eldre,? 

Anonymkode: 09627...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ville jeg tatt videre. Her er hele landet nedstengt og kun delvis åpent nettop fordi det er nye regler som sier at vasking og hygiene skal være nøye og hyppigere. Vi sender barna våres på skolen i den tro at det er trygt og at reglene om rengjøring følges, så sitter vaskepersonalet på bøttekottet å slarver, uten å gjøre jobben sin, mens de ler av de andre som faktisk gjør den. 
Nei vet du hva! Jeg hadde meldt fra til både nærmeste sjef og ledelsen i firmaet, samt varslet skoleledelsen på den aktuelle skolen!

Anonymkode: 31b81...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette ville jeg tatt videre. Her er hele landet nedstengt og kun delvis åpent nettop fordi det er nye regler som sier at vasking og hygiene skal være nøye og hyppigere. Vi sender barna våres på skolen i den tro at det er trygt og at reglene om rengjøring følges, så sitter vaskepersonalet på bøttekottet å slarver, uten å gjøre jobben sin, mens de ler av de andre som faktisk gjør den. 
Nei vet du hva! Jeg hadde meldt fra til både nærmeste sjef og ledelsen i firmaet, samt varslet skoleledelsen på den aktuelle skolen!

Anonymkode: 31b81...e1b

Jeg snakket med dem om det i pausen nå. Dem har områder der det ikke er folk ennå. Derfor dem ikke vasker berøringspunkt flere gang. Jeg gjør det selv om det ikke er folk på noen områder. Kan jo hende at 1 pers har gått gjennom der og rørt noe. Og kanskje vært innom toalett. Vi har fått retningslinjer og jeg følger dem, uansett 

Anonymkode: 09627...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender ofte med å jobbe mer når sjefen er borte. Blir mer effektiv, gjør ting som må gjøres som egentlig ikke er i min stilling osv. for å få ting til å gå bedre rundt. Jobber ikke med renhold, men tar gjerne på meg det også, om jeg ser det trengs (utover daglig renhold som andre gjør). Jeg er dame på 50 år.

Jeg synes også du bør ta dette opp med sjefen, når denne er tilbake, Hi, for en så slapp holdning ofte også består i det skjulte når sjefen er borte.

Flott at du følger retningslinjene, det er så viktig i den tiden vi er i nå. Honnør til deg :)

Anonymkode: 8bef9...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som renholder på en vgs noen vakter da jeg var student. Det var den slappeste jobben jeg noensinne har vært borti. 
Det var mest sitte på pauserommet kg lese ukeblad, så litt vasking, så tilbake til rommet for mer Se og hør.. så lunsj hvor hele pausen ble brukt på å klage over lærerene som sølte så fælt. 
Var forberedt på å bli skikkelig sliten av jobben, men det var psykisk jeg ble sliten for det var så deprimerende å sitte k et rom i time etter time med en gjeng livstrøtte damer i 50- åra... 

Skjønner deg godt og ville absolutt tatt manglende rutiner videre!

 

Anonymkode: 25033...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er renholder på en skole. Jeg er i 3å årene og jobber med damer i 50 årene. Er litt sjokkert over arbeidsmoralen. Dem vil helst gjøre minst mulig og ha mest mulig pauser. Og det gjør dem når sjefen har fri. Stresser og blir fort ferdig og etterpå sitter dem på bøttekottet og prater i timesvis. 

Vi har fått ekstra jobb nå i korona tiden. Må vaske berøringspunkt flere ganger daglig. Men dem gjør ikke det. Når jeg sier at jeg gjør det, pga at jeg har fått beskjed om det så sier dem: du er så pliktoppfyllende du. 

Det snakkes om arbeidsmoral til de unge, men hva med de eldre,? 

Anonymkode: 09627...84e

Jøss, dette var ikke betryggende... 

 

Anonymkode: ce192...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakket med dem om det i pausen nå. Dem har områder der det ikke er folk ennå. Derfor dem ikke vasker berøringspunkt flere gang. Jeg gjør det selv om det ikke er folk på noen områder. Kan jo hende at 1 pers har gått gjennom der og rørt noe. Og kanskje vært innom toalett. Vi har fått retningslinjer og jeg følger dem, uansett 

Anonymkode: 09627...84e

Da er det jo forståelig at de ikke gjør det akkurat der hvis det ikke er folk der. Om en person tilfeldig er innom og tar et sted er det vel svært lite sannsynlig at en person nummer to gjør det samme på samme dag? 

Anonymkode: ce192...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...