Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #1 Skrevet 14. mai 2020 Sønnen min har atopisk eksem men vi ser egentlig kun til problemet når det er vinter når det er så kaldt ute. Men nå når de vasker hendene så mye så er hendene ekstrem tørre og er helt rød på hendene. Når vi tar på fuktighetskrem så svir det veldig sier han. Dere som har barn med eksem hva gjør dere for å forhindre at det blir så sårt? Anonymkode: 4cd15...16a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Send med han egen såpe. Anonymkode: 48cfb...202
Kaffekjerring Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Send med egen såpe for sensitiv hud. Be barnehagen om å passe på å smære hender når de er tørre igjen. De bruker ikke håndsprit på barna?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #4 Skrevet 14. mai 2020 43 minutter siden, Kaffekjerring skrev: Send med egen såpe for sensitiv hud. Be barnehagen om å passe på å smære hender når de er tørre igjen. De bruker ikke håndsprit på barna? Har du noen å anbefale? Dette med eksem er forsatt ganske nytt for oss,vi har bare visst at har det siden vinter. Anonymkode: 4cd15...16a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #5 Skrevet 14. mai 2020 44 minutter siden, Kaffekjerring skrev: Send med egen såpe for sensitiv hud. Be barnehagen om å passe på å smære hender når de er tørre igjen. De bruker ikke håndsprit på barna? Nei heldigvis ikke. Spurte han om de brukte antibac for det vet jeg gjør hendene verre,men de vasker hendene hver gang sier han. Så det er jo hvertfall bra. Anonymkode: 4cd15...16a
Kaffekjerring Skrevet 14. mai 2020 #6 Skrevet 14. mai 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du noen å anbefale? Dette med eksem er forsatt ganske nytt for oss,vi har bare visst at har det siden vinter. Anonymkode: 4cd15...16a Det er greit å prøve med en skikkelig fet krem først. Hva smører dere med nå? Vi har smurt med Aderma før, den har fungert men ikke godt nok. Den er det ikke alle som tåler. Så gikk vi over på Canoderm (resept, men får den uten også). Den kan svi litt, men dem fungerer supert. Og så har vi Mildison (kortisonkrem på resept). Den bruker vi på de verste eksemene, den svir ikke. Men man skal ikke bruke denne overdrevent altså. Har hun atopisk og dere ikke har vært hos legen ennå så kan det være greit å gjøre det. De kan også skrive ut en ekstra krem som dere kan ha stående i barnehagen (om det er barnehagebarn da)😊
skinnfilla Skrevet 14. mai 2020 #7 Skrevet 14. mai 2020 Håndkrem kan svi , det gjør det på mine barn. de sitter med hendene i oljebad først , så smører de med locobase fettkrem og på med bambushansker.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #8 Skrevet 14. mai 2020 8 minutter siden, Kaffekjerring skrev: Det er greit å prøve med en skikkelig fet krem først. Hva smører dere med nå? Vi har smurt med Aderma før, den har fungert men ikke godt nok. Den er det ikke alle som tåler. Så gikk vi over på Canoderm (resept, men får den uten også). Den kan svi litt, men dem fungerer supert. Og så har vi Mildison (kortisonkrem på resept). Den bruker vi på de verste eksemene, den svir ikke. Men man skal ikke bruke denne overdrevent altså. Har hun atopisk og dere ikke har vært hos legen ennå så kan det være greit å gjøre det. De kan også skrive ut en ekstra krem som dere kan ha stående i barnehagen (om det er barnehagebarn da)😊 Vi har vært hos legen å var han som mente det var eksem. Nå bruker vi Canoderm å det pleier ikke svi men det fordi han var så ekstremt tør og sår på hånden. Har dere med Canoderm med på skolen også? Anonymkode: 4cd15...16a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #9 Skrevet 14. mai 2020 Her bruker vi parfymefri såpe, og smører med locobase. Synes den er best, virker ut som vårt barn reagerte på canoderm. Anonymkode: 7cb16...9d3
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Skrevet 14. mai 2020 Finnes en type aderma krem som er fantastisk på slike hender. Inneholder litt zink og noe som lindrer sprukne hender. Hør med apoteket neste gang du er innom. Er en barriere krem. Er den mange bhg anbefaler etter de har brukt der, koster litt men verd pengene Anonymkode: 73105...651
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #11 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her bruker vi parfymefri såpe, og smører med locobase. Synes den er best, virker ut som vårt barn reagerte på canoderm. Anonymkode: 7cb16...9d3 Prøvd å vaske med håndolje hjemme? Det er effektivt Anonymkode: 73105...651
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #12 Skrevet 14. mai 2020 Har en som er som din. Han går på skogen og har med canoderm i sekken og smører i løpet av dagen. Hadde ikke det vært nok, hadde jeg sendt med dusjolje han kunne brukt til håndvask, det gjør han hjemme. Anonymkode: e9d81...bc2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #13 Skrevet 14. mai 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en som er som din. Han går på skogen og har med canoderm i sekken og smører i løpet av dagen. Hadde ikke det vært nok, hadde jeg sendt med dusjolje han kunne brukt til håndvask, det gjør han hjemme. Anonymkode: e9d81...bc2 Har du gitt beskjed om når han skal smøres? Usikker på hva jeg skal si. Anonymkode: 4cd15...16a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #14 Skrevet 14. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du gitt beskjed om når han skal smøres? Usikker på hva jeg skal si. Anonymkode: 4cd15...16a Skogen skulle vært skolen og med det mente jeg at han er gammel nok til å passe på selv🙂 Da han gikk i barnehagen, smurte de han ved behov. Anonymkode: e9d81...bc2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #15 Skrevet 14. mai 2020 Kjøp parfymefri oljesåpe på apoteket. Anonymkode: cdee9...3fd
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #16 Skrevet 14. mai 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min har atopisk eksem men vi ser egentlig kun til problemet når det er vinter når det er så kaldt ute. Men nå når de vasker hendene så mye så er hendene ekstrem tørre og er helt rød på hendene. Når vi tar på fuktighetskrem så svir det veldig sier han. Dere som har barn med eksem hva gjør dere for å forhindre at det blir så sårt? Anonymkode: 4cd15...16a Her bruker gutten en slags desinfeksjonsgel som ikke svir. Anonymkode: 505e8...49e
Darwina Skrevet 14. mai 2020 #17 Skrevet 14. mai 2020 Prøv å vaske med vaskeolje,den legger seg som en fuktighetsbevarende lag etter vask. Bruk aderma control balm,den er veldig fet og gir god fukt til hendene. Saus inn på kvelden og ligg med bambushansker på. Avene cicalfate kan brukes på småsår og veldig sår hud. Canoderm svis hos noen pga carbamiden som er virkestoffet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #18 Skrevet 14. mai 2020 Gå på apoteket og be om å få prøver på flere kremer. På mitt apotek lager de prøver til meg om de ikke har en ferdig prøve. For hva som ditt barn svir av og ikke må du bare prøve deg frem. Det som hjelper på ett barn kan ha motsatt virkning eller svi på ett annet. Jeg har to barn med atopisk eksem og de er som natt og dag når det kommer til hva kremer de kan bruke. Eneste begge kan bruke og som hjelper er kokosolje, det bør smøres på om kvelden siden det blir grisete. Hestekuren som hjelper for begge her er å legge hendene i bløt i saltvann, så lenge at hendene blir skrukkete. Så lar de hendene lufttørke, for alt fra saltvannet skal være på huden. Så når hendene er tørre smører de på for mye kokosolje at det blir skikkelig grisete. Lar det være på ett kvarter til en halvtime før de smører dette inn igjen, evt tar på mer om det trengs. Når det er gjort klapper de huden tørr med en klut. De tørker ikke, men klapper. Hendene er fortsatt oljete, men ikke skikkelig oljete. Dette er veldig greit å gjøre like før sengetid, så de ikke peller på ting med oljete hender. Saltvann svir om huden er for sår, men får en gjort dette før huden er så sår sier mine unger at det ikke gjør vondt. De kjenner det, men det gjør ikke vondt. De har også erfart at dette virker veldig bra, så de gjør det selv om det svir. I en bakebalje har jeg flere ss med havsalt, men har de veldig sprukkende hender tar vi litt mindre. (Mitt ene barn har eksem på hele kroppen og hun hopper gjerne i havet om hun har mulighet til det. Hun blir veldig mye bedre når hun kan bade i havet. Hun kan finne på å isbade også om hun er ille på vinterstid) Prøv deg frem med kremer, det er kun resultatet på hendene til ditt barn du skal bry deg om. Hva andre mener om kremene du smører skal du ikke bry deg mye om, for alle er ulike. Noen trenger en fet krem, mens andre ikke gjør det og noen tenger en kombinasjon. En fet krem kan gjør at huden ikke får puste, så å finne ut hva barnets hud tåler og ikke tåler av slikt må du prøve deg frem med. Mitt ene barn må variere kremer ofte, for etter en periode så blir huden hennes mettet og huden reagerer på kremen eller ikke virker lengre. Det tok oss lang tid før vi forsto dette, når vi skjønte dette ble ting litt enklere. Nå bruker hun en krem i noen uker før hun skifter tror jeg. Hun er 17år, så jeg har ikke helt kontroll lengre. Fikk beskjed igår om at jeg måtte kjøpe en ny krem og den er det lenge siden jeg har kjøpt, så er vel skifte av krem igjen tenker jeg. Anonymkode: 7aadc...e6d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #19 Skrevet 14. mai 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gå på apoteket og be om å få prøver på flere kremer. På mitt apotek lager de prøver til meg om de ikke har en ferdig prøve. For hva som ditt barn svir av og ikke må du bare prøve deg frem. Det som hjelper på ett barn kan ha motsatt virkning eller svi på ett annet. Jeg har to barn med atopisk eksem og de er som natt og dag når det kommer til hva kremer de kan bruke. Eneste begge kan bruke og som hjelper er kokosolje, det bør smøres på om kvelden siden det blir grisete. Hestekuren som hjelper for begge her er å legge hendene i bløt i saltvann, så lenge at hendene blir skrukkete. Så lar de hendene lufttørke, for alt fra saltvannet skal være på huden. Så når hendene er tørre smører de på for mye kokosolje at det blir skikkelig grisete. Lar det være på ett kvarter til en halvtime før de smører dette inn igjen, evt tar på mer om det trengs. Når det er gjort klapper de huden tørr med en klut. De tørker ikke, men klapper. Hendene er fortsatt oljete, men ikke skikkelig oljete. Dette er veldig greit å gjøre like før sengetid, så de ikke peller på ting med oljete hender. Saltvann svir om huden er for sår, men får en gjort dette før huden er så sår sier mine unger at det ikke gjør vondt. De kjenner det, men det gjør ikke vondt. De har også erfart at dette virker veldig bra, så de gjør det selv om det svir. I en bakebalje har jeg flere ss med havsalt, men har de veldig sprukkende hender tar vi litt mindre. (Mitt ene barn har eksem på hele kroppen og hun hopper gjerne i havet om hun har mulighet til det. Hun blir veldig mye bedre når hun kan bade i havet. Hun kan finne på å isbade også om hun er ille på vinterstid) Prøv deg frem med kremer, det er kun resultatet på hendene til ditt barn du skal bry deg om. Hva andre mener om kremene du smører skal du ikke bry deg mye om, for alle er ulike. Noen trenger en fet krem, mens andre ikke gjør det og noen tenger en kombinasjon. En fet krem kan gjør at huden ikke får puste, så å finne ut hva barnets hud tåler og ikke tåler av slikt må du prøve deg frem med. Mitt ene barn må variere kremer ofte, for etter en periode så blir huden hennes mettet og huden reagerer på kremen eller ikke virker lengre. Det tok oss lang tid før vi forsto dette, når vi skjønte dette ble ting litt enklere. Nå bruker hun en krem i noen uker før hun skifter tror jeg. Hun er 17år, så jeg har ikke helt kontroll lengre. Fikk beskjed igår om at jeg måtte kjøpe en ny krem og den er det lenge siden jeg har kjøpt, så er vel skifte av krem igjen tenker jeg. Anonymkode: 7aadc...e6d Idag så sa han at det ikke lenger svir når vi tar på Canoderm så det er jo bra. Tenkte å kjøpe en mildere håndsåpe til bruk på skolen og en hjemme. Anonymkode: 4cd15...16a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #20 Skrevet 14. mai 2020 Du har fått mange gode råd. Jeg reagerer på de fleste såper, så jeg ville gått for å finne riktig såpe til ham. Om det er såpen de bruker på skolen som er verst for hendene så vil jo en krem uansett bare være litt symptomdempende, men kan ikke hindre ham i å stadig ha problemer med huden pga. såpen. Jeg går for Sonett håndsåpe fra helsekostbutikken. Egentlig den eneste som har fungert for meg. Må vaske hendene veldig mange ganger ila. dagen på jobb, men så lenge jeg bruker Sonett så trenger jeg aldri håndkrem (den inneholder olivenolje). Bare få håndvask med andre såper og jeg er knusktørr på hendene og sprekker. Har anbefalt den til mange andre også med eksem, og har ikke vært borti noen som ikke har hatt god effekt av den. Sonett finnes med og uten lukt (naturell, rose og lavendel, finnes i hvert fall). Du får dem også i litersflaske, så enkelt å etterfylle en mindre såpeflaske. Den er veldig drøy, trenger egentlig bare en dråpe hver gang. Så finn en såpe som ikke irriterer huden hans, det er viktigst, tenker jeg. Anonymkode: 0da71...a6d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #21 Skrevet 14. mai 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har fått mange gode råd. Jeg reagerer på de fleste såper, så jeg ville gått for å finne riktig såpe til ham. Om det er såpen de bruker på skolen som er verst for hendene så vil jo en krem uansett bare være litt symptomdempende, men kan ikke hindre ham i å stadig ha problemer med huden pga. såpen. Jeg går for Sonett håndsåpe fra helsekostbutikken. Egentlig den eneste som har fungert for meg. Må vaske hendene veldig mange ganger ila. dagen på jobb, men så lenge jeg bruker Sonett så trenger jeg aldri håndkrem (den inneholder olivenolje). Bare få håndvask med andre såper og jeg er knusktørr på hendene og sprekker. Har anbefalt den til mange andre også med eksem, og har ikke vært borti noen som ikke har hatt god effekt av den. Sonett finnes med og uten lukt (naturell, rose og lavendel, finnes i hvert fall). Du får dem også i litersflaske, så enkelt å etterfylle en mindre såpeflaske. Den er veldig drøy, trenger egentlig bare en dråpe hver gang. Så finn en såpe som ikke irriterer huden hans, det er viktigst, tenker jeg. Anonymkode: 0da71...a6d Takk for svar skal på helsekostbutikk imorgen å se om jeg får taki Sonett håndsåpe Anonymkode: 4cd15...16a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2020 #22 Skrevet 14. mai 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar skal på helsekostbutikk imorgen å se om jeg får taki Sonett håndsåpe Anonymkode: 4cd15...16a De har en mindre flaske med dispenser (eller hva det heter), så har de den kan du kjøpe den. Den er dyrere enn litersflasken, men da kan dere heller kjøpe litersflaske senere for å etterfylle etter å ha prøvd den. Den er også god å bruke som dusjsåpe, barbersåpe. Jeg synes den er genial Husk å fortelle gutten din at han ikke trenger en hel "trykk" med såpe hver gang han vasker hendene, det er nok med en dråpe eller to. Anonymkode: 0da71...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå