Gå til innhold

10 åring med ekstremt rotete rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til å få henne til å rydde uten mat. Har prøvd meg på å ikke gi ukelønn før rommet er ryddig. Eller skal det bare være siden det er hennes rom?

Anonymkode: cff1d...5db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tips til å få henne til å rydde uten mat. Har prøvd meg på å ikke gi ukelønn før rommet er ryddig. Eller skal det bare være siden det er hennes rom?

Kommer an på hva rotet er. Er det matrester, fat etc så skal det ryddes. Er det bare hennes eget rot, la det gå. 

Anonymkode: be4c0...4e6

Skrevet

Du kan ikke forvente at en 10-åring skal klare å rydde et ekstremt rotete rom helt alene. Det virker antagelig helt uoverkommelig for henne. Jeg ville hjulpet henne med å rydde det til det var helt strøkent. I den prosessen må dere sammen finne ut hvor de tingene hun bruker mest skal ha sin faste plass (kanskje dere må kjøpe inn noe til oppbevaring), samt at det er lurt å sette en kurv til skittentøy der hun normalt kler av seg og eget bosspann  hvis hun ikke allerede har dette. Når dette er gjort, ville jeg hjulpet henne litt med å holde det ryddig ved å f.eks. annenhver kveld be henne rydde, og sjekke at hun gjør dette. Da er det sannsynligvis lite å rydde hver gang, og lettere for henne og klare det alene. Jeg gjør dette med min 10-åring med adhd, hun har stort behov for hjelp til dette, men jeg vil tro at de fleste 10-åringer trenger litt hjelp.

Anonymkode: 46003...7ea

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer an på hva rotet er. Er det matrester, fat etc så skal det ryddes. Er det bare hennes eget rot, la det gå. 

Anonymkode: be4c0...4e6

Det er ikke mat, hos oss spiser vi på kjøkken. Det er masse liggende oppå skrivepulten, uoppredd seng, tepper, dyner, puter halvveis på gulvet. Instrument og bag liggende utover gulvet. Det har sin faste plass, b

Skrevet
Akkurat nå, Dagfrid skrev:

Det er ikke mat, hos oss spiser vi på kjøkken. Det er masse liggende oppå skrivepulten, uoppredd seng, tepper, dyner, puter halvveis på gulvet. Instrument og bag liggende utover gulvet. Det har sin faste plass, b

bare at hun ikke gidder å ta det hver/annen hver kveld så ser det heilt kaos ut

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

bare at hun ikke gidder å ta det hver/annen hver kveld så ser det heilt kaos ut

Da må jo du hjelpe henne da. Hun er bare 10 år, tross alt. Å organisere seg selv er ikke alltid det enkleste når man er barn.

Anonymkode: 46003...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...