Gå til innhold

Skilnaden på airfryer og vanleg steikeomn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsing orkar ikkje Google sjølv... Er det vits å kjøpe? Kan ein ikkje berre bruke steikeomnen? 

Anonymkode: 86c72...a86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Air fryer er raskere. Men tok såpass plass på benken at vi valgte å sette den i boden likevel. Tenker å ta den med på hytta, ofte vi ikke er hele familien der, og da er det greit å ha noe som er kjapt og enkelt. 

Anonymkode: cd17b...135

Skrevet

Boda vår er allereie full, bør vel gjerne stå over då...

Skrevet

Kan ikke sammenligne det.blir mere som en frityr uten fettet.

den er genial 

Anonymkode: 091c8...966

Skrevet

Airfryer er veldig oppskrytt. Vi har både det og vanlig frityrkoker med olje og forskjellen i smak er enorm, til fordel for den ordentlige frityren. Derimot smaker jeg ikke egentlig forskjell på f.eks pommes frites lagd i stekeovn og airfryer (og vi har en ganske dyr modell fra Phillips). Har hatt den noen år, men har gått tilbake til å bruke den vanlige frityrkokeren og airfryeren er satt i boden og stått ubrukt lenge nå. Verken mannen, meg selv eller barna synes at den var noe særlig. Skal det først være fritert mat, så får det være ordentlig fritert mat.

Anonymkode: 75cbd...a4a

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke sammenligne det.blir mere som en frityr uten fettet.

den er genial 

Anonymkode: 091c8...966

Men frityr utan fett er jo eigenleg berre steikt? Det kan ein jo gjere i steikeovn? Kva blir skilnaden på det? Eg blir jo frista når eg ser reklame, og syns at det ser kjempelurt og lettvint ut, men.... 

Skrevet

Det går raskere, smaken er også forskjellig fra stekeovn, mer "crispy". Bruker min ofte til fiskepinner, pommes frites, geønnsaker..

Anonymkode: fdabd...a9a

Skrevet

Forskjellen på airfryer og varmluft i stekeovn er jo at i stekeovn får du plass til mer. En airfryer er liten og du må gjøre det i flere omganger skal du ha nok til hele familien om dere er flere enn to. 

Jeg tenkte å kjøpe en slik så sønnen min kan lage seg mat selv uten å brenne seg på stekeovnsplaten. Han har noe problem med motorikk. Ellers liker jeg best stekeovn. 

Anonymkode: c33a7...6c9

Skrevet

Veldig glad i airfyeren. Bruker den til alt som skal være sprøtt. Datteren lager alt mulig i den, feks ostesmørbrød. Den brukes mest til pommes, og den får selv den billigste pommesen til å bli sprø og god. Den er også genial å til å varme restemat i. 

Har en stor utgave fra Dehlongi, den har en "åre" som roter i pommesen og sørger for at den blir jevnt stekt. Har plass til halvannet kilo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...