Gå til innhold

Kan dere flytte «halsen» fra side til side? (Bilder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det som er foran på halsen? Er så vanskelig å forklare, så prøvde ta bilde. Jeg trenger ikke ta i for at det skal flytte seg så mye, «detter» ned når jeg ligger på siden blant annet. Bare siste månedene det har begynt å bli plagsomt, så jeg aner ærlig talt ikke om jeg er født sånn, om det har blitt sånn av en eller annen grunn eller om dette er noe som skjer med alle/flere 🧐

A188FDA3-0CF1-4460-97D5-27228317D02B.jpeg

F0035D85-D8B4-4741-BC1B-A125E84F6EEE.jpeg

Anonymkode: 739b3...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ææææææææsj!!! Ikke gjør det! Du flytter jo hele rørsystemet ditt! Trakea og spiserøret! Er dette nytt og plagsomt bør du definitivt til lege med dette partytrikset! 

Anonymkode: dabff...cf4

Skrevet

I alle dager, det er det villeste jeg har sett

Anonymkode: 85f00...4c2

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ææææææææsj!!! Ikke gjør det! Du flytter jo hele rørsystemet ditt! Trakea og spiserøret! Er dette nytt og plagsomt bør du definitivt til lege med dette partytrikset! 

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I alle dager, det er det villeste jeg har sett

Anonymkode: 85f00...4c2

Hahaha, så ikke helt normalt eller vanlig med andre ord? Det er egentlig bare plagsomt når jeg ligger på siden. Får puste helt fint og uten noe trøbbel både da og når jeg dytter sånn som på bildene, men når jeg ligger på siden kiler det litt i halsen.. Aner ikke om det er nytt da som sagt, eller om jeg er født sånn! Det eneste jeg har merket siste månedene er at jeg setter ting veldig lett i halsen og at jeg hoster en del etter jeg spiser noe.

Får ta det opp når jeg skal dit om en måned. Ville bare sjekke her, for det hadde vært skikkelig teit å spørre legen om noe som er helt vanlig for alle 🙈

Skrevet

Det der ser IKKE normalt ut.

Anonymkode: 87248...6f5

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det der ser IKKE normalt ut.

Anonymkode: 87248...6f5

Må spørre de på jobb i dag også.. finner ikke noe om det når jeg googler, og det irriterer meg 😅

hi

Skrevet

Ingen andre som har det sånn!ø? Eller som har sett det før, eller lest/vet noe om det? 🙈

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen andre som har det sånn!ø? Eller som har sett det før, eller lest/vet noe om det? 🙈

Aldri sett maken!😅 Er du «elastisk» ellers? I hud og ledd? Er en sykdom som gjør at man blir litt seigmann, men husker ikke hva den heter.. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri sett maken!😅 Er du «elastisk» ellers? I hud og ledd? Er en sykdom som gjør at man blir litt seigmann, men husker ikke hva den heter.. 

Ja, har hypermobile ledd (til en viss grad). Er det Ehler Danlos du tenker på? Jeg er iallfall sjekka for det, men har ikke den 😅

Skrevet

Jeg kan dytte det litt, men ikke så mye som du. Kommer kneppelyder når jeg dytter fra høyre til venstre 😂

Skrevet

Jeg trodde først du tenkte på den "indiadansen" med hendene over hode hvor det ser ut som man flytter hode mens kroppen er i ro, og jeg bare, jaja-lett det kan jeg!

Men når jeg så bilde så bare eeehh…. what? Hva skjer?

Tror neppe det der er normalt. Det ser helt villt ut.

Anonymkode: 687b5...0a0

Skrevet

Nei, jeg kan ikke det, men jeg kan ta meg selv på nesen med tungen :P

Anonymkode: c9b12...7e7

Skrevet

Herregud. Ble litt uvel av bildene. Om du ikke har noen plager med det er det vel ingen fare. Men greit å ta det med legen da, kanskje du er av medisinsk interesse? 😊

Anonymkode: fcccf...86f

Skrevet
På 14.5.2020 den 0.19, Anonym bruker skrev:

Hahaha, så ikke helt normalt eller vanlig med andre ord? Det er egentlig bare plagsomt når jeg ligger på siden. Får puste helt fint og uten noe trøbbel både da og når jeg dytter sånn som på bildene, men når jeg ligger på siden kiler det litt i halsen.. Aner ikke om det er nytt da som sagt, eller om jeg er født sånn! Det eneste jeg har merket siste månedene er at jeg setter ting veldig lett i halsen og at jeg hoster en del etter jeg spiser noe.

Får ta det opp når jeg skal dit om en måned. Ville bare sjekke her, for det hadde vært skikkelig teit å spørre legen om noe som er helt vanlig for alle 🙈

Siden du nylig har fått disse plagene ville jeg dratt til lege ganske raskt. Virker jo som spiserøret ditt er litt hindret siden du både hoster og setter ting lett i halsen. Virker som du kanskje bare er elastisk siden du også har hypermobile ledd, men nyoppståtte ting bør jo sjekkes ut. Også for sikkerhetsskyld ville jeg vært litt obs ved måltider, så du ikke får noe skikkelig i halsen. 

Er det noe annet nytt de siste mnd? Lagt på deg/tatt av deg eller svangerskap eller noe som kan påvirke?

Anonymkode: 13990...38b

Skrevet

😳 aldri sett eller hørt om! Ville kontaktet legen. Ev. sende bilder til han om mulig for å høre hva han sier.

Anonymkode: 894ea...0bc

Skrevet
3 timer siden, Daquiry skrev:

Jeg kan dytte det litt, men ikke så mye som du. Kommer kneppelyder når jeg dytter fra høyre til venstre 😂

Skikkelige kneppelyder her og 😬

Anonymkode: 61568...65b

Skrevet
4 timer siden, Daquiry skrev:

Uff, da, det høres ikke bra ut! Ingen lyder her i det minste 🙈😂

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde først du tenkte på den "indiadansen" med hendene over hode hvor det ser ut som man flytter hode mens kroppen er i ro, og jeg bare, jaja-lett det kan jeg!

Men når jeg så bilde så bare eeehh…. what? Hva skjer?

Tror neppe det der er normalt. Det ser helt villt ut.

Anonymkode: 687b5...0a0

haha, den kan jeg også, men ikke helt samme følelsen 😛 Rart når det skjer sånne ting som det virker som INGEN har hørt om eller sett før! Ikke Google en gang. Arbeidskollegaene mine brakk seg alle sammen, så de hadde tydeligvis heller ikke opplevd eller sett det før 🙈

(jeg får tydeligvis ikke sitert fler, men):

Det var ikke meningen å gjøre noen uvel😅 Skal ta det opp med legen neste gang jeg er der. Aner jo ikke om det har sammenheng med svelgingen og hosting, men verdt å sjekke..

Har gått ned noen kilo siste måneden, men ellers ikke noe annet «nytt» :)

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, har hypermobile ledd (til en viss grad). Er det Ehler Danlos du tenker på? Jeg er iallfall sjekka for det, men har ikke den 😅

Ja, det var det..😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...