Gå til innhold

Foreldre i risikosonen, barn i barnehage og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom en av foreldrene er i risikosonen skal da barna da holdes hjemme fra barnehagen, og man må ha hjemmeundervisning.
Og hvor mye risikosonen er det snakk om?

Fant akkurat ut at jeg egentlig vipper litt på grensen til å være i risikosonen, og er litt usikker på hva jeg bør gjøre.

Ikke missforstå meg, jeg ønsker at barna mine skal være i barnehage og på skole, men hva er egentlig lurt?

Har egentlig ikke helt lyst til å gå tilbake til hjemmeskole og hjemmebarnehage kombinert med hjemmekontor

Anonymkode: 3a0ba...3fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal være godt innenfor risikosonen for å få legeerklæring for hjemmeundervisning. "På grensen" holder ikke.

Anonymkode: 3c8c3...94a

Skrevet

Dette må du vel diskutere med helsepersonellet som følger deg opp? Og ses sammen med barnas alder og totalsituasjonen, og hvor dere bor. Jeg hadde hatt en høy terskel for å holde barna hjemme, litt avhengig av hva "risikosonen" består av, basert på studiene som er gitt ut til nå. Hva med å slå opp tilstanden din og lese studiene som er publisert?

Anonymkode: 672ba...5ee

Skrevet

Jeg er i risikogruppen, men ungene er ikke hjemme altså.

Jeg er hjerteoperert og har div andre helseutfordringer.

Anonymkode: fe69a...266

Skrevet

Her er far organtransplantert. Ungene går på skolen. 

Anonymkode: e53b2...38f

Skrevet

Her er våre hjemme pga faren har hjertefeil, 2 i bhg og 2 på skolen, må bare levere legeerklæring for og få hjemmeskole og oppgaver fra skolen

Anonymkode: 4fc6c...682

Skrevet

Jeg har diabetes og sender ungene på skolen.

Anonymkode: bcbb7...46f

Skrevet

Jeg er kronisk syk med mange diagnoser, men sender barna på skolen. Men nå sitter jeg bare og venter på at midten av juni skal komme. For jeg er ekstremt allergisk og har astma. Så nå kjennes det ut som jeg har influensa, sliter med pusten og ille eksem. Så nå vil jeg virkelig ikke få Corona. 

Anonymkode: 45c1f...005

Skrevet

Jeg har tatt barna ut av skolen, risikogruppen i Norge er basert på økonomiske avgjørelser. Ingen andre land enn Norge har en så kort liste over hvem som er i risikogruppen. Norge har tatt ut alt for mange noe som i mine øyne svekker tilliten til myndighetene. Jeg gjør det som er best for meg og mine, jeg er i risikogruppen men ikke her i Norge. 

Anonymkode: 1326a...458

Skrevet

Tusen takk folkens.

Var redd jeg måtte holde dem hjemme, og det vil ikke barna heller :)

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tatt barna ut av skolen, risikogruppen i Norge er basert på økonomiske avgjørelser. Ingen andre land enn Norge har en så kort liste over hvem som er i risikogruppen. Norge har tatt ut alt for mange noe som i mine øyne svekker tilliten til myndighetene. Jeg gjør det som er best for meg og mine, jeg er i risikogruppen men ikke her i Norge. 

Jeg synes det er rart at de listene er blitt så kraftig endret på. På de første listene så var det mange flere sykdommer under risikogruppene. Jeg lurer på hvilket grunnlag de har til å si at noen ikke av sykdommene ikke er i risko lenger. Jeg synes det er rart at covid-19 som angriper lungene så hardt, ikke er farlig for folk med astma og andre lungesykdommer, med mindre det er betydelig nedsatt lungefunksjon.

Anonymkode: edf2d...4eb

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, har du link til andre land sin risikogrupper?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er rart at de listene er blitt så kraftig endret på. På de første listene så var det mange flere sykdommer under risikogruppene. Jeg lurer på hvilket grunnlag de har til å si at noen ikke av sykdommene ikke er i risko lenger. Jeg synes det er rart at covid-19 som angriper lungene så hardt, ikke er farlig for folk med astma og andre lungesykdommer, med mindre det er betydelig nedsatt lungefunksjon.

Anonymkode: edf2d...4eb

Mer kunnskap :) Tidligere var det mye der av føre-var-hensyn, mens etterhvert som det har vært mange syke blir det bedre tall :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Anonymkode: 1326a...458 (

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, har du link til andre land sin risikogrupper?

Ikke den du siterer, hn kan sikkert redegjøre for argumentene sine, men her er link til Storbritannia og USA (ble nysgjerrig, så måtte sjekke opp selv):

https://www.nhs.uk/conditions/coronavirus-covid-19/people-at-higher-risk-from-coronavirus/whos-at-higher-risk-from-coronavirus/

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/need-extra-precautions/people-at-higher-risk.html

Det er litt forskjeller i hvordan gruppene er delt opp og hvordan ordlyden er (i hvor stor grad de er delt opp i høy risiko og kan ha høy risiko), men hovedtrekkene er høy alder, diabetes, og alvorlig underliggende grunnsykdom. Gravide er nevnt på føre-var-basis ser jeg under moderat risiko i Storbritannia, men det står spesifikt at man kan gå på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...