Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 Hun er grei å alt det der, flink til å stille opp når det gjelder barna eller hva det enn skulle være. Men tør nesten ikke ha hos meg når jeg har besøk. ALT vi skal diskutere klarer hun å snu til seg selv, slik at hun forteller SIN EGEN historie. F.eks hvis noen har kjøpt leilighet så skal hun fortelle når de kjøpte sin første Leilighet. Eller hvis noen har mistet noen skal hun fortelle om de hun har mistet. Så går hun i det minste detalj om hver hendelse, altså ting som ikke er viktig. Og hver gang hun forteller ser hun på meg som om jeg aldri har hørt historien før. Har prøvd å snakke med henne men hun bare blir sur, synes jeg blir så vanskelig. Mil far sier akkurat det samme. Nå gruer jeg meg nesten til å omgås henne sammen med andre. Flere som har det sånn? Anonymkode: 307c9...418
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Min svigermor er akkurat sånn, jeg blir sliten av å omgås henne, ingen samtaler får flyt og dynamikk, for alle stoppes og penses inn på lang og kjedelig monolog som vi har hørt før.... 😴 Anonymkode: 1b939...387
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #3 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min svigermor er akkurat sånn, jeg blir sliten av å omgås henne, ingen samtaler får flyt og dynamikk, for alle stoppes og penses inn på lang og kjedelig monolog som vi har hørt før.... 😴 Anonymkode: 1b939...387 Blir faktisk veldig flau fordi andre som er på besøk prøver jo å virke interessert men mange av de tenker akkurat det samme som meg siden de også har hørt historiene mange ganger før. Har mest lyst å si det rett ut at det har du jo fortalt så mange ganger før! Allers verst synes jeg det er hvis noen nylig har mistet noen og trenger å snakke ut så skal hun fortelle når hun mistet sine foreldre, da er det hele historien fra de ble syke, sykehus innleggelser og hele regla. Så er det meg meg meg hele tiden. Hun skal alltid være i sentrum. Anonymkode: 307c9...418
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #4 Skrevet 13. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Allers verst synes jeg det er hvis noen nylig har mistet noen og trenger å snakke ut så skal hun fortelle når hun mistet sine foreldre, da er det hele historien fra de ble syke, sykehus innleggelser og hele regla. Hvis det har skjedd, så hadde jeg avbrutt høylytt der og da og sagt at nå er det Kari som nylig har mistet sin mor, så da snakker vi om det nå, ikke om andre ting. I etterkant hadde jeg vært temmelig rett frem med henne og sagt at det som skjedde der, er ikke ok, og hvis hun ikke viser at hun kan oppføre seg, det vil si, delta i samtaler som omhandler andre mennesker, ikke kun henne selv, så kommer jeg til å slutte å invitere henne. Være tydelig på at dette ikke er greit. Og hvis hun da ikke skjerper seg, så ville jeg latt være å invitere. Etter noen ganger uten invitasjon, er det mulig hun har lært. Disse foreldrene altså, de behøver oppdragelse.. Anonymkode: 128d3...7b3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min svigermor er akkurat sånn, jeg blir sliten av å omgås henne, ingen samtaler får flyt og dynamikk, for alle stoppes og penses inn på lang og kjedelig monolog som vi har hørt før.... 😴 Anonymkode: 1b939...387 Har vært borti to ektepar hvor mennene er sånn som dette. I begge ekteparene så bryter kona inn og sier Nå er det JEG som snakker! eller Jeg var IKKE ferdig! eller hvis disse mennene avbryter meg, så sier konene Nå er det VIBEKE som snakker! eller Vibeke er IKKE ferdig å fortelle, nå må ikke du avbryte! Sånn har de holdt på i årevis. Det hjelper bare der og da Anonymkode: 128d3...7b3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Skrevet 13. mai 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det har skjedd, så hadde jeg avbrutt høylytt der og da og sagt at nå er det Kari som nylig har mistet sin mor, så da snakker vi om det nå, ikke om andre ting. I etterkant hadde jeg vært temmelig rett frem med henne og sagt at det som skjedde der, er ikke ok, og hvis hun ikke viser at hun kan oppføre seg, det vil si, delta i samtaler som omhandler andre mennesker, ikke kun henne selv, så kommer jeg til å slutte å invitere henne. Være tydelig på at dette ikke er greit. Og hvis hun da ikke skjerper seg, så ville jeg latt være å invitere. Etter noen ganger uten invitasjon, er det mulig hun har lært. Disse foreldrene altså, de behøver oppdragelse.. Anonymkode: 128d3...7b3 Jeg har aldri vært så direkte med henne, eller ikke foran andre i hvertfall. Både jeg og min far har prøvd å fortelle henne at det hun gjør ikke er greit, men hun blir bare sur, og lærer i hvertfall ingen ting av det, hun bare fortsetter neste gang. Det skjedde sist idag, og da bare klarte jeg ikke la vær så jeg tok frem mobilen og viste at jeg ikke var interessert. Så når hun var ferdig rettet jeg meg til venninnen min og spurte ja hva var det du holdt på å fortelle om..... Så er det bare å sitte der og vente til noen skal si noe som hun kan relatere til seg selv. Anonymkode: 307c9...418
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Skrevet 13. mai 2020 Hvorfor henger din mor så mye med deg og dine venninner? Anonymkode: aaaef...917
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Skrevet 13. mai 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor henger din mor så mye med deg og dine venninner? Anonymkode: aaaef...917 Det gjør hun jo ikke, men akkurat idag var hun her når venninnen min som er gravid kom uanmeldt, da begynte hun å fortelle om tanker rundt fødsel og sånt. Da måtte selvfølgelig min mor over 60 år fortelle om sine fødsler. Poenget er ikke kun med mine venninner, men vi har bodd på denne plassen siden jeg var liten og kjenner mange, har også felles kjente (er selv 40 år) og familie i området. Anonymkode: 307c9...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå