Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #1 Skrevet 13. mai 2020 går fra skolen og er hjemme alene ei stund? Min 2 klassing vil slutte på SFO når hun er ferdig i 2 klasse,men da må hun gå hjem og være alene ca 1 time til søsknene kommer hjem, eller lenger hvis de skal ut på noe etter skolen..Vi bor på byggefelt og har 3 minutter unna skolen, hun har vært alene før og syns at det er helt greit! Anonymkode: 91d9d...605
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Min 8-åring går i andre klasse, og sluttet på SFO etter første. Han bruker ca 10-15 min på å gå hjem. Det går helt strålende. Nesten ingen av kompisene har heller SFO. De er ofte sammen etter skolen. Sykler, spiller og leker ute. Funker kjempebra her 👍 Anonymkode: 32a4d...8bf
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Min 3. Klassing er ofte alene før skolen, og kan og fint være alene etter skolen. Anonymkode: 82fd7...72d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 Ja min tredjeklassing liker å komme hjem til tomt hus og være hjemme alene en stund. Hun trenger litt ro og stillhet (hennes egne ord) og har vært hjemme alene siden første klasse (men ikke så lenge, da) Anonymkode: fe4ed...28d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 Viss dere bor rett ved skolen, er det jo ikke problem! Her hos oss er trafikk problem, mye biler og tung transport og må krysse vegen 3-4 ganger. min går i 3 nå, og har sluttet, men sitter med hjertet i halsen hver dag pga trafikk! Hjemme klarer han seg bra Anonymkode: e2679...4d5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Min 3. klassing sluttet på sfo i 2. klasse sånn litt etter litt. I 4. er det ingen som har sfo, så vi har gradvis øvet henne på å være alene. Er det tilbud om sfo for 4. klassinger hos dere? Hvis ikke, bør dere kjappe dere å øve nå. Anonymkode: adf46...e87
ulenissen Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 Min 2.klassing har sluttet på SFO og hår alene til og fra skolen, litt over en km.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 Min slutta på SFO høsten i 2.klasse. Gikk eller sykla hjem etter skolen. Aldri vært noe problem Anonymkode: 8e6ad...d89
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 Sønnen min har gått hjem siden 3.klasse og når skolen stengte så var han hjemme alene frem til 16.30 til jeg kom hjem fra jobb.Heldigvis jobbet jeg bare 2 dager i uken. Det var også mange andre i klassen som var hjemme alene mens foreldrene var på jobb så det er helt vanlig her vi bor. Før corona hadde vi SFO 2 dager ikke fordi han trengte det men fordi han likte seg så godt der. Nå i disse coronatider ønsker jeg ikke ha han på SFO så plassen er sagt opp,så han må gå hjem hver dag etter skolen å er alene noen timer før jeg kommer hjem fra skolen. Anonymkode: 47a04...8ad
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 Vi sier opp plassen til ferien, hun er veldig klar på at hun vil gå hjem etter skolen 😊 Hun er alene innimellom nå også,vært det siden 1.klasse så hun trives godt med det! Og ingen fsrlig vei som må krysses, hun går over veien ved skolen, over ungdomsskolen der søsknene går og så er hun hjemme 😊 Hi Anonymkode: 91d9d...605
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 Min 1 klassing, 7 år, er alene hjemme ca 1 time 1 gang i uka . Vil gjerne være oftere , så vurderer å gå ned med enda en dag på SFO. Men vil gjerne at hun holder seg litt aktiv og det gjør hun ikke hvis hun er alene hjemme 🙈 Anonymkode: 27598...8b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå