Gå til innhold

Alene på 17. mai


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ser det ut til at jeg blir alene på 17. mai. Har ungdommer, de blir kanskje her for frokost da, men så forsvinner de ut med venner. Foreldrene mine bor i en annen by ikke så langt herfra, men jeg har segt de ikke skal komme, siden er de i risikogruppen for covid-19.
Jeg pleier å feire med en venninne, barna (når de gidder) og gå på en sen lunsj/fest utpå dagen. I år blir ikke noe av dette noe av.

Det er BITTELITT stusselig, men egentlig er det litt deilig også. Mest syns jeg det er dumt fordi jeg er redd hva andre vil tenke - at de vl synes synd på meg. For det er absolutt ikke synd på meg - jeg skal kose meg hjemme, kanskje ta en tur på fjellet, slappe av.

Hva hadde dere tenkt om dere fikk vite at en venninne eller bekjent skulle være alene på 17. mai? Hadde dere syntes synd på henne?

Anonymkode: f7124...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt hun var heldig! Kan sitte hele dagen og slappe av og egentlig bare nyte dagen. Gleder meg til mine blir ungdommer nå. 

Anonymkode: 0c2cd...0f6

Skrevet

Jeg tenker at du gjør som meg selv. Nyter en stille og rolig dag for deg selv. Jeg var lettet når ungene var store og ville være uten mamma på 17.mai. For jammen har jeg sprunget fra det ene til det andre på 17 mai, opp gjennom årene. Bak deg favoritt kaken din, handle inn til god frokost og middag og feir dagen for deg selv. Det skal ihvertfall jeg gjøre

Anonymkode: 28de7...994

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at du gjør som meg selv. Nyter en stille og rolig dag for deg selv. Jeg var lettet når ungene var store og ville være uten mamma på 17.mai. For jammen har jeg sprunget fra det ene til det andre på 17 mai, opp gjennom årene. Bak deg favoritt kaken din, handle inn til god frokost og middag og feir dagen for deg selv. Det skal ihvertfall jeg gjøre

Anonymkode: 28de7...994

Ja, med 3 barn har det blitt en del 17.-maitog, skolearrangementer, 17.-maitaler, stressing med bunader, kaker, frokoster, tivoli osv osv. Jeg syns selv dette ligger an til å bli en utrolig deilig dag.
 

Anonymkode: f7124...d54

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, med 3 barn har det blitt en del 17.-maitog, skolearrangementer, 17.-maitaler, stressing med bunader, kaker, frokoster, tivoli osv osv. Jeg syns selv dette ligger an til å bli en utrolig deilig dag.
 

Anonymkode: f7124...d54

Jeg husker det ene året fikk jeg spørsmål av en tante om hva jeg gjorde på 17 mai. Da svarte jeg at jeg var hjemme og så 17 mai på tv, og spiste opp nesten hele favoritt kaka selv den dagen. Da så tanten min på meg og sa: Uff var det for du var alene?? Kjente jeg ble litt oppgitt og svarte: Nei dette var mitt valg. Jeg var alene fordi jeg ønsket det, og det er befriende å slippe å stå opp kl 5 om morgenen for å gjøre alt klart, for deretter springe fra den ene plassen til den andre. Akkurat det har jeg gjort i mange år. Og kaka spiste jeg opp nesten hele av, for jeg klarer jo aldri å styre meg når det gjelder kaker.

Anonymkode: 28de7...994

Skrevet

Nei. Hadde vært misunnelig. 

Anonymkode: 812ea...93b

Skrevet

Det er min ålan i år også, eller min plan var at vi skulle dra på hytta men ungdommene skulle være hjemme så da blir jeg også hjemme. Ikke aktuelt at de er hjemme alene den helga. Jeg vet det er fester som vanlig natt til 17, så jeg får være hjemme og passe på at de ikke gjør det selv om jeg ikke tror de vil gjøre det. Det har vært fester som normalt gjennom hele denne tiden og ingen av de har vært på fester og de har irritert seg på de som er det, men de er ungdommer og ungdommer gjør noen ganger dumme ting. 
 

Så jeg skal kose meg med strikketøyet. Ungene skal ut og lufte bunaden, yngste har akkurat fått bunaden sin så det var helt uaktuelt å ikke bruke den i år siden konfirmasjonen har blitt utsatt. 

Anonymkode: 6bb0c...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...