Gå til innhold

Jeg flytter - hvorfor skal noen absolutt vite hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte neste måned. Naboen prøver alt h*n kan for å vite hvor. H*an har spurt flere ganger hvor jeg skal flytte. Jeg svarer at jeg ikke flytter langt og holder meg til kommunen. Idag fikk h*n en venninne til å spørre. Vedkommende hadde hørt jeg var på flyttefot, og spurte igjen hvor jeg skulle flytte. Jeg svarte det holder meg innenfor kommunen. Så kastet jeg et blikk på naboen, og observerer naboen forandret ansiktsuttrykk når venninnen spurte meg, og heller ikke hun fikk svaret om hvor hen. Hvorfor vil naboen  absolutt prøve å få vite hvor jeg flytter? Snakke meg om å være forveten når h*n gang på gang spør og må absolutt vite. Aldri opplevd lignende før. Finner det også merkelig at naboen er så sleip at h*n får andre til å spørre for seg, for sånn ser jeg på det når naboen så ut til å bli lang i maska når h*n ikke fikk vite hvor.

Anonymkode: 97946...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hvorfor er det viktig at vi ikke vet om naboen er en dame eller en mann?

2. Hvorfor vil du ikke si hvor du skal flytte?

3. Noen folk er nysgjerrige/ interesert i andre. 

4. Det virker som du er litt paranoid som følger med på ansiktsutrykket til naboen. 

Anonymkode: 4762e...4a6

Skrevet

Han eller hun lurer vel da? Om dere er venner er vel ikke det så rart? Om han eller hun lurer på om du flytter langt, om dere kan beholde vennskapet, om barna deres fortsatt kan leke sammen eller hva det nå er som gjør at han eller hun lurer.

Jeg lurer på hvorfor du ikke vil fortelle det jeg da. Er det en grunn til det, vil du ikke at denne personen skal vite hvor du blir av, vil du ikke ha kontakt etter at du har flyttet?

Anonymkode: 8ef1b...744

Skrevet

Det er jo normalt å lure. 
kan du ikke bare si det som det er? 

eller bare si noe helt annet, bare gi naboen et svar. Naboen din har et behov for å vite det. 

jeg har blitt lei meg da naboer flytter, og ønsker jo å vite hvorfor .... 

Anonymkode: 74663...12a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Hvorfor er det viktig at vi ikke vet om naboen er en dame eller en mann?

2. Hvorfor vil du ikke si hvor du skal flytte?

3. Noen folk er nysgjerrige/ interesert i andre. 

4. Det virker som du er litt paranoid som følger med på ansiktsutrykket til naboen. 

Anonymkode: 

1. Synes det er uvesentlig. Men ok, naboen min er mann.

2. Pga en annen psykisk ustabil nabo, som også er mann, og han har også spurt meg flere ganger. Klarer ikke å stole på denne andre naboen. Han hadde også spurt min andre nabo om hvor jeg skulle flytte, Paranoid ?? Jeg kaller det forhåndsregler for å beskytte meg selv mot en mann som gjør mange merkelige ting

3. Ja nysgjerrigheten lenge leve. 

4. Det var tilfeldig jeg kikket på han akkurat da. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo normalt å lure. 
kan du ikke bare si det som det er? 

eller bare si noe helt annet, bare gi naboen et svar. Naboen din har et behov for å vite det. 

jeg har blitt lei meg da naboer flytter, og ønsker jo å vite hvorfor .... 

Anonymkode: 

Burde de ikke heller ta et hint og skjønne jeg ikke vil si hvor? Hvorfor fortsette og spørre ?? Det forstår ikke jeg mye av.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Burde de ikke heller ta et hint og skjønne jeg ikke vil si hvor? Hvorfor fortsette og spørre ?? Det forstår ikke jeg mye av.

Hinting kan være vanskelig å skjønne, særlig om det er som du sier litt ustabile folk dette...

Da må du si klart ifra så de slutter å spørre.

"Nei, det har jeg ikke lyst til å fortelle"

Men du vet at de bare kan søke deg opp etter at du har flyttet om de vil vite det, om du ikke har hemmelig adresse så får de den opp f.eks på 1881.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke si at du ikke ønsker å svare på det?

Anonymkode: 29e0f...711

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hinting kan være vanskelig å skjønne, særlig om det er som du sier litt ustabile folk dette...

Men du vet at de bare kan søke deg opp etter at du har flyttet om de vil vite det, om du ikke har hemmelig adresse så får de den opp f.eks på 1881.

Er klar over de kan søke meg opp ja. Har tenkt å gjøre noe med det grunnet han ene som er ustabil. Ķan ikke vente med å komme meg ut og bort herifra.

Skrevet

Kan du ikke bare si sted/bydel da? Han banker ikke på hver dør. Det kan søkes opp og, så ser ikke helt problemet. «Ja, vi flytter fra Grønland til Nordstrand». Jeg skjønner dette ikke er i Oslo, men du trenger ikke å gi eksakt adresse.

Anonymkode: 7185d...ae7

Skrevet

Hahaha. Du er bittelitt paranoid? 😂😂😂

Anonymkode: bdbee...a1c

Skrevet

Så lenge du flytter innen samme kommune vil jeg anta at det å ikke si noe ikke vil ev. hindre den som er psykisk ustabil, kanskje heller gjøre personen mer opptatt av å finne det ut og dermed "forfølge" deg. Noen som kjenner noen som kjenner... gjør at han trolig vil finne ut av det.

Er du redd vedkommende bør du snakke med politiet og høre hvordan du best bør forholde deg til ham.

Anonymkode: 06788...72c

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer ikke. Min adresse kommer ikke opp på 1881 eller andre steder, men jeg bor ikke på hemmelig adresse. Har derimot reservert tlf.nr for telefonsalg o.l.

Anonymkode: 1e802...dfb

Skrevet

Kan du ikke vare si at du ikke vil si hvor du skal flytte? Hvorfor komme med svimete svar i stedet for et direkte?

Anonymkode: d3743...e13

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha. Du er bittelitt paranoid? 😂😂😂

Anonymkode: bdbee...a1c

😂 Haha, ja kall meg hva du vil 😂. Men du kjenner ikke den psykisk utstabile mannen, og alle de merkelige tingene han gjør. Men det gjør jeg, så derfor får ikke han vite det. 

Skrevet

Dette er noe av det merkeligste jeg har lest her inne😂

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke vare si at du ikke vil si hvor du skal flytte? Hvorfor komme med svimete svar i stedet for et direkte?

Dessverre er det sånn at enkelte usabile mennesker maser og maser allikevel. Et normalt oppegående menneske hadde sluttet å spørre, når jeg svarer unnvikende. Men han her tar ikke et eneste hint. Et eksempel: Jeg skrur av ringeklokka for mannen er på døra npr det passer han. Det kan være 3 ganger i løpet av en time, eller kl 23.30 når jeg har funnet senga for natten. Da tar han her og banker på døra, hardt og om og om igjen. Til slutt ga jeg bestemt beskjed at når ringeklokka var skrudd av betydde det ikke forstyrr, og ikke at han skulle dundre på døra i tide og utide.

Skrevet
2 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Dette er noe av det merkeligste jeg har lest her inne😂

Bra du fikk deg en god latter. Latter forlenger livet sies det 😉

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bra du fikk deg en god latter. Latter forlenger livet sies det 😉

Ja nå fikk jeg meg en god latter😂

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis man er registrert mot nummeropplysning, og ikke har hustelefon

Anonymkode: 8e5d5...5a8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre er det sånn at enkelte usabile mennesker maser og maser allikevel. Et normalt oppegående menneske hadde sluttet å spørre, når jeg svarer unnvikende. Men han her tar ikke et eneste hint. Et eksempel: Jeg skrur av ringeklokka for mannen er på døra npr det passer han. Det kan være 3 ganger i løpet av en time, eller kl 23.30 når jeg har funnet senga for natten. Da tar han her og banker på døra, hardt og om og om igjen. Til slutt ga jeg bestemt beskjed at når ringeklokka var skrudd av betydde det ikke forstyrr, og ikke at han skulle dundre på døra i tide og utide.

Hvis han ikke tar et hint så har jeg et godt tips: SLUTT Å HINTE-VÆR DIREKTE. 

Skrevet

Så får du lyve.

Jeg skal leie en kjellerleilighet på Kløfta, den ligger borte ved Hiltonfeltet, også flytter du til Borgen og mannen sitter igjen på Jessheim. Forhåpentlig er du da kvitt han.

Antagelig bør du si ifra til de som skal flytte inn der du bor nå, fortell at mannen i hus nr 13 kan være litt intens så det er greit å ikke få en for tett relasjon.

Skrevet

Det er da helt normal «smalltalk» å spørre hvor du flytter. Da får du la være å si at du flytter da dette er ett helt normalt oppfølgingsspørsmål. Ikke legg så mye mistanke i det.

Jeg spør alltid om det samme når noen sier de flytter. Det betyr aldri at jeg står på døra deres etterpå om vi ikke er nære.

Anonymkode: 54399...1dc

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så får du lyve.

Jeg skal leie en kjellerleilighet på Kløfta, den ligger borte ved Hiltonfeltet, også flytter du til Borgen og mannen sitter igjen på Jessheim. Forhåpentlig er du da kvitt han.

Antagelig bør du si ifra til de som skal flytte inn der du bor nå, fortell at mannen i hus nr 13 kan være litt intens så det er greit å ikke få en for tett relasjon.

Hey... vi er vist fra samme sted😉😉😉.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hey... vi er vist fra samme sted😉😉😉.

Herlig 😉 Verden er ikke så stor 😉 Aldri involver deg med mannen i nr 13, det er mitt beste råd til deg. Hilsen trådstarter som teller dager til jeg skal flytte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...