Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Del Skrevet 12. mai 2020 Vi fikk brått innkalling til operasjon denne uken rett før helgen etter at timen sist ble avlyst på grunn av corona. Denne uken skal vi flytte og være ute innen fredag. Så jeg ringte i dag for å si at det rett og slett var for kort varsel (må forberede en 4 åring med legeskrekk) og at det blir vanskelig for oss å ta en hel dag på å reise midt i flyttingen. Plutselig mottar jeg skikkelig kjeft av damen på telefonen. Hun antyder at JEG har avlyst timen flere ganger og at de ikke kan fortsette å sette opp timer som bare blir avlyst. Jeg følte meg så angrepet og så sint, fordi at det for det første faktisk ikke stemmer. Vi fikk første innkalling før viruset og da hadde barnet mitt en bakteriell infeksjon som måtte behandles med antibiotika. Da jeg ringte for å høre med de hvordan det ble fikk jeg informasjon om at barnet ikke skal opereres med en infeksjon i kroppen og de hadde full forståelse for at jeg syntes det var kjipt å skulle avlyse da jeg hadde sett frem til å bli ferdig med operasjonen og jeg hadde prøvd å forberede barnet mitt i 2 uker. Andre gangen var det sykehuset som så seg nødt til å avlyse alle operasjoner på grunn av covid-19. Jeg sa rett som det er at jeg har full forståelse for hvordan det fungerer og at jeg faktisk ikke har avlyst flere ganger og hvertfall ikke for ingenting. Nå var det de som sendte innkalling på kort varsel, altså rett før helgen når jeg vanligvis bruker å få det nesten hele 3 uker i forveien og at jeg ikke satt pris på å bli hevet stemmen til på den måten da det absolutt finnes finere måter å snakke til mennesker på. Hun hadde tenkt å avbryte og komme med motsvar helt til jeg sa at jeg kommer til å sende inn en klage på denne kundebehandlingen med det samme vi er ferdig å snakke. Da var plutselig tonen en helt annen fra denne damen. Hun senket stemmen sin til normalt nivå og snudde totalt om til en vennlig og omsorgsfull tone. Hadde barnet mitt vært syk hadde hun snakka til meg slik da også? Syns det var så unødvendig. Jeg ble helt paff egentlig... Er dette normalt eller hadde jeg rett til å reagere? Anonymkode: c27f6...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Del Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dette normalt eller hadde jeg rett til å reagere? Anonymkode: c27f6...a03 Både og. Det er altfor mange der ute som aldri burde hatt en plass i arbeidslivet, i hvert fall ikke med kundebehandling. Du har all rett til å reagere. Pleier å gjøre det selv. Anonymkode: 76cbe...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Del Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Både og. Det er altfor mange der ute som aldri burde hatt en plass i arbeidslivet, i hvert fall ikke med kundebehandling. Du har all rett til å reagere. Pleier å gjøre det selv. Anonymkode: 76cbe...6b9 Jeg føler litt at flytting ikke er en stor gyldig grunn til å avlyse, men når jeg er alene med en 4 åring og skal flytte så blir det plutselig mye å skulle reise for en uforberedt operasjon med ei som faktisk er livredd leger og så komme hjem til stresset med flyttingen samtidig som man skal ivareta et nyoperert barn. Det blir jo ikke noe ro rundt situasjonen. Aldri hatt noe problemer med avdelingen før og vi har alltid blitt godt ivaretatt, men dette var uforventet og veldig ubehagelig. Anonymkode: c27f6...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Del Skrevet 12. mai 2020 Den har jeg fått en gang og. Jeg fikk samme beskjed om en gang. To timer ble avlyst pga legen var syk. En gang pga at jeg var innlagt på samme sykehus pga akutt sykdom. Ringte dagen jeg ble lagt inn og gav beskjed om at jeg var på sykehuset men klarte ikke å komme meg på timen men kanskje legen kunne komme til meg. Det gikk sef ikke. Etter en stund ringte jeg og etterlyste time og da sa damen at nå har det vært så mye om og men med deg så du blir ikke prioritert. Da kan du tro damen på telefonen fikk høre og jeg krevde at hennes sjef skulle ringe meg. jeg sendte Mail til sykehus direktøren og fylkeslegen. jeg fikk skriftlig beklagelse. Anonymkode: 16f43...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Del Skrevet 12. mai 2020 Syntes du skulle svart denne damen tilbake jeg. 1 gangen var barnet sykt. 2 gangen avlyste DERE grunnet korona. 3 gangen avlyser ingen. Jeg sier timen ikke passer å ber Om en annen time.. Hadde også spurt om hun vet hva kundebehandling er å at man ikke oppfører seg slik i tlf med voksne folk. Datteren til ei venninne har avlyst mandler og polypp operasjon sikkert 6 ganger. Hun er hardt rammet av infeksjoner å er nesten ikke i Bhg grunnet sykdom og infeksjoner. Hver gang er de like forståelsesfulle. Denne gangen ble mor/far hjemme med barnet 3uker før operasjonen og hun ble innlagt i forkant for antibiotika for å få gjennomført det. Det kaller jeg samarbeid. Anonymkode: 45b33...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Del Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg føler litt at flytting ikke er en stor gyldig grunn til å avlyse, men når jeg er alene med en 4 åring og skal flytte så blir det plutselig mye å skulle reise for en uforberedt operasjon med ei som faktisk er livredd leger og så komme hjem til stresset med flyttingen samtidig som man skal ivareta et nyoperert barn. Det blir jo ikke noe ro rundt situasjonen. Aldri hatt noe problemer med avdelingen før og vi har alltid blitt godt ivaretatt, men dette var uforventet og veldig ubehagelig. Anonymkode: c27f6...a03 Jeg er helt enig med deg i avgjørelsen. Håper du klarer å falle til ro med at du nå har satt deg i respekt. At det ikke er denne dama som skal verken operere eller ha noe med barnet å gjøre, kun med å plassere timer (det er en nokså stressende jobb). Kjenner til dette med å være nokså høy på adrenalin etter en sånn konfrontasjon Det går over etter en stund. Anonymkode: 76cbe...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Del Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Syntes du skulle svart denne damen tilbake jeg. 1 gangen var barnet sykt. 2 gangen avlyste DERE grunnet korona. 3 gangen avlyser ingen. Jeg sier timen ikke passer å ber Om en annen time.. Hadde også spurt om hun vet hva kundebehandling er å at man ikke oppfører seg slik i tlf med voksne folk. Datteren til ei venninne har avlyst mandler og polypp operasjon sikkert 6 ganger. Hun er hardt rammet av infeksjoner å er nesten ikke i Bhg grunnet sykdom og infeksjoner. Hver gang er de like forståelsesfulle. Denne gangen ble mor/far hjemme med barnet 3uker før operasjonen og hun ble innlagt i forkant for antibiotika for å få gjennomført det. Det kaller jeg samarbeid. Anonymkode: 45b33...4c5 Jeg svarte henne jo. Fortalte hvorfor det ble utsatt både først og andre gangen og sa at jeg ikke satt pris på å bli snakka til på den måten. Fortalte at barnet var syk første gangen noe jeg faktisk ikke kan kontrollere og andre gangen var det dere (sykehuset) som avlyste på grunn av corona så jeg har ikke avlyst. Virkelig en ekkel dame og håper for alt i verden at vi ikke trenger å forholde oss til henne på operasjonsdagen. Anonymkode: c27f6...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Del Skrevet 12. mai 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virkelig en ekkel dame og håper for alt i verden at vi ikke trenger å forholde oss til henne på operasjonsdagen. Anonymkode: c27f6...a03 Det tror jeg tvilsomt dere gjør! De som jobber med å plotte inn timer, har nokså sikkert mer enn nok å gjøre med akkurat det. Det er mye som skal klaffe, for å kunne legge inn ulike typer operasjoner. Forhåpentligvis er hun mer dyktig på det, enn på selve kundebehandlingen Og ja, du sa tydelig nok i fra! 👍🏻 Anonymkode: 76cbe...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Del Skrevet 12. mai 2020 Skjønner at det var ubehagelig, men tenker at de som sitter med denne jobben ikke har det så veldig ok på jobben om dagen. Det er kaos grunnet corona og etterslep pga corona. Vi kan jo bare tenke oss hvor mange sure personer de må snakke med hver eneste dag. Ikke heng deg opp i dette, og ikke send klage. Stakkars dama har det sikkert ille nok som det er. Anonymkode: 3044b...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mai 2020 #10 Del Skrevet 12. mai 2020 Gæren kjerring. Bra du satte skapet på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mai 2020 #11 Del Skrevet 12. mai 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner at det var ubehagelig, men tenker at de som sitter med denne jobben ikke har det så veldig ok på jobben om dagen. Det er kaos grunnet corona og etterslep pga corona. Vi kan jo bare tenke oss hvor mange sure personer de må snakke med hver eneste dag. Ikke heng deg opp i dette, og ikke send klage. Stakkars dama har det sikkert ille nok som det er. Anonymkode: 3044b...012 Har hun nok, men det er ikke god grunn til å skjelle ut pasienter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Del Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skjønner at det var ubehagelig, men tenker at de som sitter med denne jobben ikke har det så veldig ok på jobben om dagen. Det er kaos grunnet corona og etterslep pga corona. Vi kan jo bare tenke oss hvor mange sure personer de må snakke med hver eneste dag. Ikke heng deg opp i dette, og ikke send klage. Stakkars dama har det sikkert ille nok som det er. Anonymkode: 3044b...012 Det hjelper virkelig ikke altså. Hun skal være profesjonell. Er du på jobb så får du ta deg sammen å opptre som du bør når du er på jobb. Bare å send inn klage på henne. Anonymkode: 583e1...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Del Skrevet 12. mai 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner at det var ubehagelig, men tenker at de som sitter med denne jobben ikke har det så veldig ok på jobben om dagen. Det er kaos grunnet corona og etterslep pga corona. Vi kan jo bare tenke oss hvor mange sure personer de må snakke med hver eneste dag. Ikke heng deg opp i dette, og ikke send klage. Stakkars dama har det sikkert ille nok som det er. Anonymkode: 3044b...012 Jeg syns det var mer uprofesjonelt og frekt, enn ubehagelig. Dette var ikke bare tilsnakk, men ren kjefting med heving av stemmen. Følte nesten jeg hadde gjort noe skikkelig galt. Klarte heldigvis å ta meg sammen og si at det finnes penere måter å snakke til andre mennesker på. Som sagt lenger oppe kan jeg forstå at det mest sannsynlig er mye å gjøre fordi de nå skal innkalle til nye operasjoner for alle som fikk det utsatt på grunn av corona, men det der var ikke greit. Hadde det vært en person som er usikker og mer sårbar, så hadde hun/han kanskje ikke turt å si i fra og satt igjen med en overveldende vond følelse etterpå. Syns slikt må tas tak i. Anonymkode: c27f6...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå