Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Mann snart 50 år, går flere ganger i måneden til cafe der han kan sitte timesvis alene. Kan sitte og se på youtube videoer av eventyr basert krigsspill, lage og male på figurer fra samme spill med mål om å samle alle figurene for så å lage krigsbane på et stort bord. Syr egne klær eller om skal kalle det kostyme (tenk dracula stil). Kan sitte og se på NASA rakett videoer og hvordan et fly kan bygges om. Jeg kjenner at skepsismen øker desto mer jeg blir kjennt med han. Nerder er stortsett fasinerende men lurer på om dette blir to much. Hva tenker du ? Anonymkode: 48b70...5f0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Hvis han ellers har sosiale antenner, kan snakke om andre ting, har venner, jobb, humor ol, så syns jeg også nerder kan være fascinerende. Hvis han alltid vet best, syns hans interesser burde være alles interesser og ikke kan snakke om annet derimot... Anonymkode: 1a7b4...7ec
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Det du nevner sier noe om interesser, men ikke så mye om andre ting ved mannen. Kjenner en mann som syr egne klær, kostymer, kone og døtres finkjoler, har en del andre spesielle interesser - og likevel er utrolig god på å kommunisere med andre, være tilstede, ha sunne interesser, har høy utdannelse og en av de beste på sitt felt. Når det er sagt, den krigsspillinteressen til den mannen du nevner, HI, den synes å ta så mye tid at det nok ville vært for mye for min del. Det med Nasa har jeg mer sansen for, da det er mer tekniske ting, informasjon man kan lære mye annet av. Men de krigsspillene ville trolig blitt for mye for min del, uansett hvor mye gode egenskaper han ellers hadde. Anonymkode: 2456d...8a1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Flott med en mann som har noe å interessere seg for. Spesielt en som syr, lager ting med hendene osv. Så lenge han ikke sitter i timesvis å spiller, samt er deltakende i husholdningen ellers, så ser jeg ikke noe problem med det. Er det verre enn kvinner som bruker timesvis på å male eget ansikt?😆 Anonymkode: 3c9ab...2fe
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 Jeg ville nok ha kjedet meg i samtale med ham, fordi jeg er opptatt av helt andre emner (og jeg er også nerdete), men hvis han ikke kjeder deg, så kjør på. Anonymkode: 34bb0...b2d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Jeg kan også gå på kafé, og sitte og kose meg helt alene. Det er gull det! Bortsett fra det, blir den mannen. «For rar» for meg. Men lytt til magefølelsen du, det er som regel der svaret ligger. Anonymkode: 25d97...a97
laminas Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Tja, vanskelig å synes noe om mannen, men han har interesser i hvertfall, og det er fint med noen som interesserer seg for ting Jeg kan også sitte å se på flybygging på youtube, ting om Nasa, og area 51, men jeg har fler sider ved meg enn bare det Tenker dere sikkert snakker om andre ting enn kun hans interesser. Hva med deg? Hva liker du?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 Han hørtes ikke som min type mann i hvert fall. At han sitter lenge på kafé og syr egne klær er i og for seg helt ok, men alt det andre rare blir veldig forskjellig fra hva jeg liker, og på en "feil" måte (kan jo godt ha en mann som er interessert i andre ting enn meg, men det må på en måte være ting jeg kan syns er interessante uansett). Mne hvis du også er interessert i drakulakostymer og rare krigsspill, så passer dere vel sammen? Anonymkode: 7204b...dd9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Høres ålreight ut han da. 😊 Anonymkode: cbc36...718
the amazing spidermamma Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Heller det enn noen som sitter i timesvis foran sport på tv, f.eks. Er han ellers sosial og hyggelig og snill, så ser jeg ikke problemet.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 Så definitivt ikke min type mann 😄 Men er det din type, så er det jo greit. Jeg liker ikke de samme tingene som han du beskriver, derfor ville det blitt kræsj. Alt handler jo om felles interesser her tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 Skiller han på tiden med hobbier og tiden for «det vanlige liv»? Setter han seg ned for å sy en kveld i uka, liksom, eller er det slik at han bruker all tid utenom jobb på ting som har med disse litt sære interessene å gjøre? Kjeder han seg hvis han skal tilbringe en helg med folk uten de samme interessene, og uten mulighet til å utøve interessene sine? Kan han holde «vanlige» samtaler med folk uten å dra inn disse interessene i samtalen? Det er jo utrolig bra med folk som har interesser, og som lærer seg ting på grunnlag av det - som å sy feks, men det fins jo en grense også. Noen av de som driver med slike ting lever litt i sin egen verden, og det syns jeg er litt too much...? Anonymkode: 29307...91a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 Er dette ting han rydder seg tid til i livet fordi han synes det er spennende emner? Eller er dette en flukt fra et virkelig liv med mennesker, relasjoner og samliv? To vidt forskjellige situasjoner. Anonymkode: 55e86...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå